תוכן שיווקי

לקראת אירוע | לופטהנזה בחרה ב-JBoss Enterprise מבית Red Hat כבסיס לפלטפורמת המחשוב בחטיבת התובלה האווירית

תהליך ההגירה נמשך כחודש בלבד

24/03/2011 16:04

לופטהנזה בחרה במערכת JBoss Enterprise מבית רד האט כתשתית ה-Middleware עבור המערכת לניהול המשלוחים הבינלאומיים של החברה. המטרה הייתה להבטיח גמישות מרבית באמצעות שילובה של המערכת יחד עם הרכיבים הקיימים בארגון, לייצר חסכון בעלויות ויכולת הרחבה עתידית. צוות ה-IT של לופטהנזה, מחברות התובלה האווירית הגדולות בעולם המטיסה 1.5 מיליארד טון מטען בשנה, הצליח בזמן קצר להחליף את המערכת הקודמת ולשמור על ממשק הלקוחות ללא שינוי.

מערכת ה-JBoss Enterprise הפועלת בלופטהנזה על שרתים סטנדרטיים (x86 HP Proliant), נכנסה לשלב ההגירה מסביבת הפיתוח רק שלושה חודשים לאחר הבחירה הסופית במערכת על ידי לופטהנזה. בפרק זמן קצר ביותר של חודש עלתה המערכת לאוויר ונכנסה לשלב הייצור. לפני כן פעלה בארגון מערכת הפעלה HP-UX על שרתי מיינפריים. פתרונות רד האט ו-JBoss מופצים בישראל על ידי חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס.

"בעזרת מודל הקוד הפתוח של רד האט אנו יכולים להרחיב ולצמצם את הפעילות ללא דאגה לגבי המחיר המשולם עבור כל CPU, ולגבי יצירה של עלויות חריגות ובלתי צפויות. חסכון נוסף נוצר כאשר מרחיבים את הפלטפורמה כדי לענות על הביקוש הגובר בשוק, וממניעת ה-Lock In תחת רישיונות תוכנה, חומרה ושפות תכנות", אמר אנטוניו מסטרולוריטו, ארכיטקט IT ראשי, חטיבת התובלה של לופטהנזה.

לופטהנזה, אשר משרתת 330 יעדים ברחבי העולם ביותר מ-100 מדינות, נדרשת להבטיח תובלה מתוזמנת וחסכונית עבור לקוחותיה, אשר נעים בין שולחים חד פעמיים של חבילות קטנות ועד לחברות השולחות מטענים קבועים של מוצרים. הלקוחות דורשים לקבל שקיפות בנוגע לעלויות ולתהליך התובלה עצמו. מערכת עיבוד מצב ההובלה (SSP), אשר שולטת בעיבוד תהליך התובלה תוך שילוב יישומים אחרים – כגון מערכת ניתוב, תכנון עומסים, מערכת המשלוחים המרכזית ומנוע ההזמנות – מאפשרת ללקוחות האפשרות לקבוע את הזמני המסגרת הדרושים שלהם.

"מערכת זו פעלה בעבר על מחשבי מיינפריים ואיבדה בהדרגה את הגמישות", הוסיף מסטורוליטו, "אחד מהיעדים שלנו הוא תמיד לענות על דרישות חדשות של לקוחות וליצור מוצרים חדשים המסייעים לנו לשמור על היתרון התחרותי. המערכת היא חלק מרכזי בתשתית הלוגיסטיקה שלנו, ולכן נדרשנו להגר את היישומים שלה לפלטפורמה גמישה ואיכותית".

לדברי חואן רובר, מנהל מכירות JBoss Enterprise בקבוצת הקוד הפתוח של מטריקס, "בישראל כמו בעולם אנו עדים לכך שלקוחות מבססים מערכות מרכזיות בארגון על פלטפורמת JBoss Enterprise, גם בישראל, פרויקטי הסבה מורכבים אשר בצענו בחודשים האחרונים הסתיימו בזמן ובתקציב המתוכנן, זאת בשל הסטנדריזציה המובנת בפתרון ובזכות הצוות המקצועי שלנו  מורכב ממומחי JEE מחויבים ומיומנים".

אירועים קרובים