פורסטר: ב-2013 אפל תשיג את יבמ ו-HP – ותהיה חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

מייסד ומנכ"ל החברה חוזה, כי מכירות אפל יצמחו תוך שנתיים ויעמדו באותה שנה על כ-200 מיליארד דולרים ● היקף המכירות של הענק הכחול בשנה האחרונה עמד על 99.9 מיליארד דולרים ● הסיבות לצמיחה: מכירות ה-iPad, ה-iPad 2, ה-iPhone ומכירות היישומים בחנות הווירטואלית של אפל

אפל (Apple) תעקוף את ענקיות ה-IT יבמ (IBM) ו-HP ותהיה חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם בתוך שנתיים, כך העריך ג'ורג' קולוני, מייסד ומנכ"ל פורסטר (Forrester).

בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) שפורסם בסוף השבוע אמר קולוני, כי מכירות אפל יצמחו תוך שנתיים ויעמדו באותה שנה על כ-200 מיליארד דולרים. היקף המכירות של HP בשנתה הכספית האחרונה עמד על 126 מיליארד דולרים, ואלה של הענק הכחול עמדו על 99.9 מיליארד דולרים.

היקף המכירות של אפל בשנתה הכספית האחרונה עמד על 65.2 מיליארד דולרים. על מנת שתחזיתו של מנכ"ל פורסטר תתממש, והיא תגיע להיקף מכירות של 200 מיליארד דולרים בתוך שנתיים, צמיחתה השנתית בשנתיים הקרובות צריכה לעמוד על יותר מ-75%.

אנליסטים צופים, כי אפל תמשיך לצמוח, כפי שהיא צמחה במהלך השנים האחרונות, אולם אף אחד מהם לא מעריך שהיא מסוגלת לבצע צמיחה דרמטית ומשמעותית כפי שצופה קולוני. כך, האנליסטים של שירות הידיעות הכלכלי תומפסון רויטרס (Thomson Reuters), צופים שבשנתה הכספית הנוכחית, אפל תגיע להיקף מכירות של 99.94 מיליארד דולרים, ובשנה שלאחר מכן – ל-117.77 מיליארד. תחזית זו מתבססת על צמיחה שנתית ממוצעת של 34.4%. מדובר על הרבה פחות מכפי שקולוני מעריך, אבל עדיין – זוהי תחזית חזקה דיה לצמיחה, שתביא לקנאה בקרב חברותיה-מתחרותיה של אפל בעמק הסיליקון.

קולוני אמר, כי הוא בטוח בצמיחתה של אפל – בשל מכירות ה-iPad, ה-iPad 2, ה-iPhone ומכירות היישומים בחנות הווירטואלית שלה. הוא העריך, כי כל אלה יביאו לצמיחה גדולה יותר מזו שהייתה לה בשנה החולפת – של יותר מ-52%. "אפל תהיה גדולה יותר מיבמ בשנה הבאה, וגדולה יותר מ-HP בשנה שלאחריה", אמר.

אנליסטים ציינו, כי כבר כיום, אפל מדורגת כחברה הטכנולוגית בעלת שווי שווק הגדול בעולם – נתון הנקבע בהכפלת שווי המניה בכמות המניות. ההצלחה הרבה של אפל נובעת ממכירות ה-iPad, שלפי התחזית, יעמדו על 15 מיליון מכשירים עד אפריל 2011, ומכירות ה-iPhone: מאז הושק המכשיר לפני ארבע שנים נמכרו 90 מיליון יחידות ממנו. למרות זאת, העריכו האנליסטים, אם המכירות יהיו רק בעולם החומרה, אפל לא תצליח להשיג את היעד שנקבע לה בהערכה של מנכ"ל פורסטר. קולוני אמר, כי העתיד של אפל חייב להיות ממוקד ביישומים – תחום שאינו מפותח מספיק בחברה, כמו באופן שגוגל (Google) עושה זאת. "אם אתה יותר מדי מחובר לווב – אתה בצרות", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים