פרסום ראשון: שירה לב עמי נבחרה למנמ"רית משרד הבריאות במקום איתן מלמד

לב עמי, המשמשת כיום כמנמ"רית קרן יד הנדיב, נבחרה מבין 12 מועמדים שנגשו למכרז החיצוני של משרד הבריאות ● גורמים במשרד הבריאות מביעים תמיהה על בחירתה של לב עמי, שכן היא חסרת ניסיון מעשי קודם בשירות הציבורי והממשלתי ● לא נמסרה תגובה מהמשרד

בתום מכרז ארוך, שארך מספר חודשים וכלל מספר רב של שלבים, בחרה הנהלת משרד הבריאות בשירה לב עמי בת ה-31 לתפקיד מנמ"רית משרד הבריאות – כך נודע לאנשים ומחשבים. לב עמי תחליף את איתן מלמד בן ה-67, שפרש רשמית לפני יותר מחצי שנה, אולם התבקש להישאר עד שיימצא לו מחליף.

בן עמי, כיום מנמ"רית קרן יד הנדיב (קרן פילנתרופית של משפחת רוטשילד), נבחרה מבין 12 מועמדים שניגשו למכרז החיצוני של המשרד. קודם לכן, בשנה שעברה, נערך מכרז פנימי, כמקובל בשירות המדינה, ואליו ניגשו מועמדים מתוך מערכת הבריאות. מכרז זה לא הניב תוצאות, על אף שחלק מהניגשים לתפקיד היו בעלי ניסיון מעשי במערכת הבריאות.

בוועדת האיתור לתפקיד ישבו, בין היתר, רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, דב פכט, סמנכ"ל המשרד, ודודי גרשונוביץ, החשב. לב עמי תיכנס לתפקידה אחרי פסח, ועד אז אמורה להשלים את כל הנושאים המנהליים הקשורים בכניסתה לתפקיד.

גורמים מקצועיים במשרד הבריאות הרימו גבה על דרך הבחירה של המנמ"רית ועל ההחלטה להפקיד את ניהול מערכות המידע במשרד כל כך חשוב בידי מועמדת שאין לה ניסיון מעשי במגזר הממשלתי והציבורי. "משרד הבריאות הוא אחד המשרדים היותר מורכבים במגזר הממשלתי", אמר לאנשים ומחשבים גורם מקצועי שמכיר את מערכת הבריאות. "לא ברור כיצד בחורה צעירה, יחסית, עם כל ההערכה לרקורד שלה ולהשכלתה, תוכל להשתלב ולנהל את התחום הטכנולוגי במשרד, מה גם שהיא לא מכירה כלל את המגזר הממשלתי". אותו גורם ציין, כי הוא לא מכיר אישית את לב עמי וכי אין לו שום דבר אישי נגדה. לדבריו, הביקורת שלו היא על דרך קבלת ההחלטות של הנהלת המשרד.

דובר משרד הבריאות, שנתבקש להשיב לטענות אלה, לא הגיב עד לרגע פרסום הידיעה.

לב עמי סיפרה לחברי ועדת האיתור שכמנמ"רית קרן יד הנדיב הובילה פרויקטים חדשניים רבים בתחום המיחשוב. היא רכשה את השכלתה בתוכנית הבינתחומית של אוניברסיטת תל אביב, שבמסגרתה סיימה שלושה תארים שניים – במינהל עסקים (ניהול טכנולוגיה ומערכות מידע), במשפטים ובמדעי המדינה (מדיניות ציבורית). בעבר שימשה לב עמי כקצינה טכנולוגית בחיל המודיעין של צה"ל, שם הוכשרה כמתכנתת והובילה פרויקטי אינטגרציה מורכבים. בהמשך עסקה בייעוץ אסטרטגי בחברת שלדור ובליווי תהליכי הנפקה בקבוצת פישמן. לב עמי נשואה, אם לשניים ומתגוררת במודיעין.

בתוך כך, ממשיכים במשרד הבריאות לחפש אחר מועמד שיתאים לתפקיד החדש, שמנכ"ל המשרד מבקש לאייש – סמנכ"ל טכנולוגיות, שסמכויותיו יהיו מקבילות לאלה של  CTO בחברות עסקיות. לתפקיד ניגשו מספר מועמדים, אולם אף אחד מהם לא רלוונטי, שכן אחד התנאים לקבלת התפקיד הוא שהמועמד יהיה רופא.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א.ש.

    מאד תמוה. איפה הידע במערכות גדולות? במערכות בריאות? הקופות יאכלו אותה לארוחת בוקר. היה קשה מאד למנמ"ר היוצא, שהוא בעל ניסיון רב, להזיז דברים במשרד. שיהיה בהצלחה.

  2. אבנר מנמ"ר ונמר גדול

    די לחוד חידות. מה זה מנמ"ר אולי גם לי כדאי?

אירועים קרובים