מנכ"ל אתר TripAdvisor התנצל בפני הגולשים בעקבות פריצה שגרמה לגניבת מידע רגיש שלהם

המנכ"ל של האתר, שהוא אחד האתרים הגדולים שעוסקים בתיירות, שלח לגולשים מייל ובו הבטיח, כי החברה סתמה את הפרצה ותפעל משפטית בעניין ● הוא הזהיר את הגולשים, כי מקצתם עלולים לקבל בעקבות התקרית דואר זבל, וכתב ש-"בכל מקרה - הסיסמאות נשארו מאובטחות"

זהירות, אובדן נתונים. אילוסטרציה: אימג'בנק

לא בכל יום מקבלים לקוחות התנצלות של מנכ"ל אתר שנפרץ, במיוחד לא אלה שהמידע הרגיש שלהם נגנב. לכן, הופתעו מנויים רבים של אתר תוכן הגולשים בתחום התיירות TripAdvisor לקבל בסוף השבוע מייל ממנכ"ל האתר ובו התנצלות על כך שמקצת מכתובות המייל של המנויים נגנבו, וכי התוצאה עלולה להיות קבלת דואר זבל לכתובות אלה.

TripAdvisor הוא אתר משפיע ביותר על ענף התיירות. גולשים מפרסמים בו חוות דעת על בתי המלון שבהם ביקרו, מה שמאפשר לגולשים אחרים לשקול טוב יותר האם כדאי להם להתאכסן באותם מלונות. הביקורות באתר מצוטטות ומקבלות הפניה מכל האתרים הגדולים העוסקים בתיירות ובנופש, לרבות hotels.com ו-Expedia. ההערכה היא, כי מספר מנויי האתר עומד על מאות מיליונים.

סטיב קאופר, מנכ"ל ושותף לייסוד TripAdvisor, כתב במייל ששלח ללקוחות שנפגעו, כי "גילינו שצד שלישי שאינו מורשה גנב חלק מרשימת כתובות המייל של מנויי TripAdvisor. איתרנו את מקור הפגיעות וסגרנו את הפרצה. אנחנו לוקחים את האירוע מאוד ברצינות ובוחנים פעולות משפטיות".

הוא הוסיף, כי "תקרית זו תשפיע רק על חלק קטן מהמנויים, ובכל מקרה – הסיסמאות נשארו מאובטחות. כתוצאה מהתקרית, אתם עלולים לקבל הודעות דואר זבל מכתובות לא מזוהות".

"הסיבה שאנחנו מודיעים לכם על כך במישרין היא שאנחנו סבורים שזה הדבר הנכון לעשות. כחבר TripAdvisor, הייתי רוצה לדעת על דבר כזה", כתב. "לרוע המזל, סוג כזה של גניבת נתונים הופך נפוץ ביותר בענפים רבים, ואנחנו לוקחים זאת ברצינות רבה מאוד".

קאופר הבטיח ללקוחותיו ש-" TripAdvisor לא אוספת מספרי כרטיסי אשראי או מידע פיננסי ואיננו מוכרים או משכירים את רשימת החברים שלנו".

לדבריו, "נמשיך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי לשמור על המידע שלכם מאובטח. אני מתנצל מעומק הלב על התקרית ומעריך את חברותכם בקהילת התיירות שלנו".

בהמשך ההודעה הופנו מנויי האתר לדף מיוחד שמסביר להם איך מתגוננים מפני דואר זבל ואיך לא נופלים במלכודת שמושכים אליה כותביו.
מומחים לאבטחת מידע שצוטטו באתר Tnoose.com, שעוסק בטכנולוגיות של ענף התיירות לגווניו, אמרו, כי החשש הוא שפגיעות כאלה קיימות באתרים או גופים נוספים וכי הפרסום יניע גורמים עוינים לנסות לפרוץ גם אליהם. לפיכך, ממליצים המומחים, יש לרענן את הנהלים באתרים מרובי מנויים מסוג זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים