גוגל דחתה את שחרור הקוד של מערכת ההפעלה Honeycomb

החברה ציינה, כי נותרה עוד עבודה רבה עד שהקוד של מערכת אנדרואיד 3.0 יהיה בשל לשחרור ● דובר גוגל מסר, כי "אנחנו מחויבים להציע את אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה למכשירים מסוגים רבים ונשחרר את הקוד ברגע שהוא יבשיל לכך"

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 (Android 3.0) של גוגל (Google), שמכונה Honeycomb ומיועדת למחשבי לוח שיתחרו במחשבי iPad של אפל (Apple), כבר מוצעת במחשבי Xoom של מוטורולה (Motorola) ותוצע בקרוב גם במחשבי לוח של יצרניות נוספות. עם זאת, בגוגל סבורים שהקוד של מערכת ההפעלה החדשה עדיין אינו בשל לשחרור במתכונת של קוד פתוח.

"המערכת תוכננה מהיסוד עבור מכשירים בעלי צגים גדולים יותר וכוללת חידושים רבים, דוגמת עבודה בריבוי משימות והתאמה אישית", מסר דובר החברה. "אנחנו שמחים להציע חידושים אלה למשתמשים במחשבי לוח, אך נותרה עוד עבודה רבה עד שנוכל להציע אותם גם למשתמשים במכשירים אחרים, דוגמת טלפונים חכמים. עד שמלאכה זו תושלם, החלטנו שלא לשחרר את הקוד של Honeycomb כקוד פתוח". הוא הוסיף, כי "אנחנו מחויבים להציע את אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה למכשירים מסוגים רבים ונשחרר את הקוד ברגע שהוא יבשיל לכך".

לא מעט גורמים מפקפקים בכך שבגוגל אמנם מחויבים להציע את אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה, בהם סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. חלק מהמפתחים הביעו אף הם ספקות בקשר לכך וציינו, כי מערכת אנדרואיד לא שונה בהרבה מפרויקטים אחרים שהקוד שלהם פתוח להלכה, אך לא למעשה. הם הזכירו את המגבלות שחלות על חברות הסלולר שמציעות מכשירי אנדרואיד ואת התביעה שהגישה גוגל ב-2009 נגד מפתח שהכין קבצי image ROM מיוחדים למכשירי אנדרואיד.

הביקורת מושמעת בעיקר מצד אלה שלהשקפתם אין דרך ביניים, שגורסים שקוד של תוכנה יכול להיות פתוח או סגור בלבד. אנדי רובין, מנהל פרויקט אנדרואיד בגוגל, הסביר שהחברה אמצה, ככל הנראה, השקפה פחות מרחיקת לכת, שנועדה לאפשר ניהול יעיל יותר של המערכת האקולוגית שצמחה סביב אנדרואיד ולהגן על האינטרסים שלה.

גם העובדה שפיתוח הקוד של Honeycomb עדיין לא הושלם אינה משחקת לטובתה של גוגל – ואפילו החברה עצמה מודה, כי מערכת ההפעלה עודנה מלאה בפרצות וכי המהנדסים שלה שוקדים על תיקונן מהר ככל שניתן. עד שהמלאכה תושלם, יכולה אפל להוסיף וליהנות מדומיננטיות כמעט מוחלטת בשוק הלוהט של מחשבי הלוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים