תחזית: עד 2015 יגדל האימוץ של מחשבי הלוח בקרב העסקים הקטנים והבינוניים ב-1,000%

בעוד שכיום, רק ב-3% מבין העסקים הקטנים והבינוניים משתמשים כיום במחשבי לוח, דו"ח שפרסמה חברת AMI-Partners מעלה, כי ב-2015 ישתמשו בהם כשליש מהם ● מחשבי iPad מובילים את הגידול המהיר בקצב האימוץ של מחשבי הלוח בקרב עסקים אלה

רק ב-3% מבין העסקים הקטנים והבינוניים משתמשים כיום במחשבי לוח, אך ב-2015 ישתמשו בהם בכשליש מעסקים אלה – כך עולה מסקר שפרסמה חברת AMI-Partners.

אף על פי ששיעור החדירה הנוכחי של מחשבי הלוח נמוך יחסית, הרי שמייקל מק'דונלד, עמית בכיר ב-AMI-Partners, ציין, כי הוא הושג תוך שנה אחת. כמו כן, עתיד שיעור השימוש במחשבי לוח בקרב עסקים קטנים ובינוניים – שאותם מגדירה חברת AMI-Partners כגופים שמועסקים בהם עובד אחד עד אלף עובדים – לצמוח בקצב מהיר ביותר. עד 2015, העריך מק'דונלד, יגיע שיעור האימוץ של מחשבי הלוח בעסקים קטנים ובינוניים ל-30% עד 35%.

עם זאת, הוא ציין, כי לפי שעה, יש רק סוס אחד במרוץ. "כיום, מחשבי iPad הם הדומיננטיים בזירה של העסקים הקטנים והבינוניים", אמר מק'דונלד. "רבים ממחשבי הלוח שמציעות יצרניות אחרות הם בעלי ממדים קטנים יותר ומשום כך אינם יכולים לתת מענה הולם לדרישות של העסקים הקטנים והבינוניים".

מק'דונלד, שערך את מחקר השוק על מחשבי הלוח, אינו סבור שבעתיד הקרוב יאיימו מכשירים אלה על המחשבים השולחניים או על המחשבים הניידים במקומות העבודה. "מדובר במכשיר עזר", אמר. "אם כבר, הוא קרוב יותר לטלפון חכם". במחירים הנוכחיים, העריך, מחשבי הלוח לא יזכו לתפוצה רחבה בעסקים הקטנים והבינוניים, והם ישמשו רק עובדים נבחרים, דוגמת מנהלים בכירים, אנשי מכירות ועובדים ניידים.

חברת AMI, שעוסקת בייעוץ ומחקר, ערכה את הסקר בקרב 7,800 עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם. ארצות הברית הובילה בכל הקשור לאימוץ המוקדם, ואחריה מערב אירופה. שני אזורים אלה אחראים לכ-70% מהיקף השימוש במחשבי לוח ברחבי העולם, אם כי מק'דונלד צפה שפני הדברים ישתנו ברגע שהמכשירים יהיו זמינים יותר ומחיריהם ירדו. שיעורי החדירה של מחשבי הלוח משתנים לפי ענפי הפעילות, כאשר ענפי הבריאות, השירותים המקצועיים, האירוח והמדיה מובילים מבחינת שיעורי האימוץ.

עוד ציין מק'דונלד, כי למשיבים על הסקר הודגש שהתוצאות מתייחסות אך ורק למחשבי לוח המשמשים לצרכי עבודה, ולא למחשבי לוח שהעובדים מביאים עמם מהבית. עם זאת, סביר להניח שהגבולות מיטשטשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים