מחשבי 2 iPad הושקו ב-25 מדינות; נרשמו תורים ארוכים לפני החנויות

הלקוחות שהמתינו בתור הסבירו, כי הם חוששים שיאזל המלאי - כפי שאירע מיד לאחר ההשקה בארצות הברית ● ואמנם, מחלק מהחנויות בניו-זילנד ובלונדון נמסר, כי המלאי בהן אכן מצומצם, ככל הנראה מתוך שאיפה של אפל שלא להיקלע למצב של מחסור ברכיבים - אפילו אם המשמעות היא שהמלאי של המחשבים המוגמרים יאזל

מאות לקוחות צבאו על שערי חנויות של אפל (Apple) ביום ו' האחרון, עת הושקו מחשבי iPad ב-25 מדינות: מרבית מדינות אירופה, אוסטרליה, ניו-זילנד, קנדה ומכסיקו. הלקוחות שהמתינו בתור הסבירו, כי הם חוששים שיאזל המלאי – כפי שאירע מיד לאחר ההשקה בארצות הברית, שנערכה ב-11 במרס.

מחשבי iPad 2 קלים ודקים מהדור הקודם. הם מצוידים בשתי מצלמות לשיחות וידיאו ונמכרים במחירים שמתחילים ב-499 דולרים. מחלק מהחנויות בניו-זילנד ובלונדון נמסר, כי המלאי בהן אכן מצומצם, ככל הנראה מתוך שאיפה של אפל שלא להיקלע למצב של מחסור ברכיבים – אפילו אם המשמעות היא שהמלאי של המחשבים המוגמרים יאזל.

על פי המחירון הרשמי, מחשבי iPad עולים הכי פחות בארצות הברית והכי הרבה – בדנמרק. כשהושק הדור הראשון של מחשבי iPad נמכרו בסוף השבוע הראשון חצי מיליון יחידות, ובתוך 28 ימים חצה היקף המכירות את רף מיליון היחידות. בתשעת החודשים האחרונים של 2010, מאז ההשקה, נמכרו קרוב ל-15 מיליון יחידות של מחשבי iPad – פי שלושה ממה שצפו האנליסטים.

השנה צופים האנליסטים, כי אפל תמכור 30 מיליון יחידות בסכום כולל של 20 מיליארד דולרים. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, אמר ביום ג', כי בחברה "משקיעים מאמצים רבים כדי לייצר מספיק מחשבי iPad לכולם". עם זאת, עקב אסון הטבע ביפן חוששים אנליסטים מבעיות אספקה. "קיים חשש ממחסור בחומרי גלם ברבעון השני של השנה, וקשה להאמין שאפל תצליח לחמוק מבעיות אלה", אמר קלווין יואנג, אנליסט מחברת Daiwa בהונג קונג. "יכול להיות שלקוחות יצטרכו להמתין חודשים ארוכים מרגע שיזמינו עד לאספקה".

איי-דיגיטל (iDigital), נציגת אפל בישראל, צפויה להשיק את ה-iPad 2 בארץ בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים