בעלי המניות של HP אישרו את מינוי חברי ההנהלה החדשה

חברי ההנהלה החדשים הם: שומיט בנרג'י, מנכ"ל Booz & Company; גארי ריינר, לשעבר מנמ"ר ג'נרל אלקטריק; פטריסיה רוסו, לשעבר מנכ"לית אלקטל-לוסנט; דומיניק סנקוור, מנכ"לית קרן ההשקעות הפרטית AXA; ומג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי ● גם ליאו אפותקר, מנכ"ל HP, מונה להיות חבר הנהלת החברה

בעלי המניות של HP אישרו לפני ימים אחדים את מינוים של חברי ההנהלה החדשים בחברה. האישור ניתן לאחר דין ודברים בין בעלי המניות בעקבות התנגדויות של חלקם למינוי חברי ההנהלה.

חברי ההנהלה החדשים הם: שומיט בנרג'י, מנכ"ל Booz & Company; גארי ריינר, לשעבר מנמ"ר ג'נרל אלקטריק (General Electric); פטריסיה רוסו, לשעבר מנכ"לית אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent); דומיניק סנקוור, מנכ"לית קרן ההשקעות הפרטית AXA; ומג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay). גם ליאו אפותקר, מנכ"ל HP, מונה להיות חבר הנהלת החברה. כל אחד מהמועמדים זכה לאישור של יותר ממחצית בעלי המניות.

אנליסטים ציינו, כי בבחירה זו, שלחו בעלי המניות מסר ברור להנהלת HP שלפיו הגיעה העת להמשיך הלאה ולסיים את עידן מארק הארד, המנכ"ל לשעבר של החברה.

מוקדם יותר החודש פנתה חברת הייעוץ ISS (ר"ת International Shareholder Services) לבעלי המניות של HP ודחקה בהם שלא לאשר את המינויים האמורים, שהוכרזו בינואר האחרון. זאת, בטענה שהחברה הפרה את הכללים שהיא עצמה קבעה שלפיהם אל למנכ"ל החברה להשתתף בישיבות הנהלה שבהן נדונים המינויים – ולמרות זאת, אפותקר השתתף בהן. כמו כן, ISS התנגדה לאישור המינויים בשל העובדה שלאפותקר היו קשרים קודמים עם חלק מחברי ההנהלה, בתפקידו הקודם כמנכ"ל סאפ (SAP). בתגובה, תיארה HP את טענות ISS כ-"פגומות" ודחקה בבעלי המניות לאשר את המינויים.

כעת מונה הנהלת החברה 17 חברים, במקום 13 עד כה. אנליסטים המסקרים את HP ציינו בפני העיתונות הטכנולוגית, כי המסר במינויים הוא שנדרש להזרים דם חדש בשדרה הניהולית של החברה, לרענן את השורות ולהכריז, הלכה למעשה, על עידן חדש – זה שלאחר הארד. מינוי ההנהלה החדשה בא לאחר ביקורת רבה שנמתחה על האופן שבו ההנהלה הקודמת טיפלה בפרשת הארד – בטרם עזיבתו ולאחריה.

הארד הודח מתפקיד מנכ"ל החברה באוגוסט האחרון בעקבות חשדות להטרדה מינית ולדיווח כוזב בהוצאותיו האישיות. הוא עזב את החברה עם מצנח זהב של בין 35 ל-40 מיליון דולרים. בינואר השנה דווח, כי HP פתחה בחקירה חדשה בעניינו – החקירה השישית שנפתחת סביב הפרשה. החקירה נפתחה בתגובה לתביעת בעלי המניות של HP שטענו בבית המשפט, כי מצנח הזהב הוא "לא הגיוני, ופרס גדול מדי ובלתי ראוי למנכ"ל".

אנליסטים ציינו, כי אף שיש כעת רוב בין חברי ההנהלה של HP לפתיחה של חקירה נוספת בפרשת הארד, נראה, כי רובם רוצים שהיא תימוג.

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים