תוכן שיווקי

לקראת אירוע | טיפים לבדיקת הגוף המציע שירותי ענן וכדאיות הענן

28/03/2011 14:39

אחת הדאגות העיקריות של ארגונים מפני מיחשוב ענן נובעת מן החשש להוציא מרכיב ארגוני כה חשוב לגורם שמחוץ לארגון. שלומי פנאן, מנהל תחום הענן ב-!We, מסביר כי על מנת להיות בטוחים כי הגוף המעניק לך שירותי מיחשוב ענן עומד בסטנדרטים גבוהים, יש לבדוק ולסמן V לגבי השאלות הבאות:

•    האם ספק השירות הינו בעל ידע וניסיון של שנים בתחזוקה והפעלה של מערכות מידע?
•    האם לספק יש מומחים בעלי ניסיון רב שנים בכל עולם התשתיות ובכלל זה בנושאים כגון וירטואליזציה, אחסון, גיבוי, DR ותשתיות מיקרוסופט?
•    האם הספק מציע תהליך פשוט ומהיר להעברת התשתיות למחשוב ענן במינימום זמן השבתה?
•    מהו ה-SLA שספק השירות מציע והאם ברשותו גוף שירות מקצועי וזמין?
•    מהי רמת השרידות וזמינות המערכות שמציע הספק וכיצד הוא מגן על המידע הארגוני?
•    האם התשתית כוללת גנרטורים בגיבוי, מערכות  UPS , התראה על כשלים המערכת החשמל, מיזוג, כיבוי אש והאם המתקן מאובטח כראוי?

כיצד אתם מסבירים ללקוחותיכם את הכדאיות בענן?
פנאן: "מדוע צריך לרכוש את כל תשתיות המיחשוב ולשלם כסף רב על חומרה, רשיונות, שדרוגים ותיקונים? אפשר להוציא את המערך הזה לגורם חיצוני אשר מספק לך את כל מה שנדרש בצורה מקצועית וגמישה. מיחשוב הענן מספק חסכון בעלויות רכישה ותחזוקה של חומרה משום שהמשתמש אינו צריך לרכוש חומרה ועל ידי כך חוסך עלויות רכישה ותחזוקה של החומרה, עלויות חשמל ועלויות תמיכה של אינטגרטור חיצוני בתשתיות המחשוב. מעבר למחשוב ענן מאפשר חיסכון בעלויות ומקנה גמישות ואיכות טובים יותר מאשר המערך המסורתי. בדרך כלל אנחנו רואים חסכון של כ-30% בממוצע אצלו לקוחותינו. חשוב לציין שהתשתית בענן כוללת תועלות שלא ניתנות למדידה בעלות ישירה כגון זמינות גבוהה יותר של השירותים, רמת ביצועים טובה יותר ויכולת שחזור מידע מהירה.

מה כוללים כיום שירותי הענן של !We?
!Weפנאן: "יצאנו עם היצע שירותים בתחום מיחשוב הענן כחלוצים לפני כשנה וחצי ואנו מתמקדים היום באתגר להוביל את תחום שירותי מיחשוב הענן לתשתיות – Infrastructure as a Service בישראל. ל-!We יש כבר בסיס לקוחות ההולך ומתרחב כל העת. גרף ההתעניינות נמצא במגמת עליה חדה במהלך השנה האחרונה. בין הלקוחות שהצטרפו גם הם למהפכת הענן ובחרו ב-we!Cloud, ניתן למצוא את טסקום, יפעת טכנולוגיות, ברוקס-קרת, מטרולייט, קלאריזן ועוד.

שירותי הענן של We! כוללים בין היתר:

שירותי תשתיות מחשוב – השירות מאפשר ללקוח להעביר את תשתיות המחשוב כגון שרתים פיזיים, מערכות אחסון, מערכות גיבוי ושירותי אבטחת מידע כגון פירוול ומערכות גישה מרחוק באופן מלא לענן המחשוב. הפתרון משפר את זמינות התשתית ורמת הביצועים של המערכות. בנוסף השירות משפר משמעותית את זמינות המידע וכולל אופציה לשחזור נתונים מהיר.

שירותי DR (התאוששות מאסון) – שירות המספק לארגון אתר גיבוי למערכות המיחשוב שלו ומסתנכרן באופן רציף עם האתר הלקוח. השירות כולל שני תרגילי DR בשנה ללא צורך בהשבתת האתר הראשי. שירות ה-DR בענן מאפשר הקמת אתר גיבוי המבוסס על ציוד חדיש ומתקדם, ברמת ביצועים גבוהה. אנחנו מתחייבים לזמן התאוששות ועדכניות המידע.

שירות תחנות קצה – השירות מאפשר לארגון לפרוס תחנות קצה באופן דינאמי ללא המתנה לרכש חומרה. משתמש חדש בארגון מקבל תחנת קצה לשימוש תוך מספר דקות, התחנה כבר כוללת בתוכה את כל האפליקציות הארגונית ומאפשרת למשתמש להתחיל לעבוד מיידית.

אירועים קרובים