בנק דיסקונט העלה לאוויר מערכת BI בפרויקט רב-שנתי שהיקפו עשרות מיליוני שקלים

"ההחלטה על ביצוע הפרויקט נתקבלה מאחר שרצינו להפוך את הארגון ליותר ביצועי, מבוסס מידע ניהולי, עם שיפור וניהול ביצועים", אמר שלמה גלעד, ראש אגף אסטרטגיה בבנק דיסקונט, בכנס Smart BI ● לדבריו, חזון הפרויקט הוא "האצת העסקים בדיסקונט, מבוסס כלי בינה עסקית, תוך שימוש חכם במידע, ושהמידע יהיה בקצות האצבעות של המשתמשים

בנק דיסקונט העלה לאוויר מערכת BI בפרויקט רב-שנתי. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט הובל על ידי אנשי מערך מחסן המידע של הבנק, מחלקת ה-IC בבנק וחברת B-Pro. הטכנולוגיות וכלי הבינה העסקית שהוטמעו בו הם של יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ופנורמה.

שלמה גלעד, ראש אגף אסטרטגיה בבנק דיסקונט, הציג את הפרויקט בכנס Smart BI, שנערך הבוקר (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והשתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום. גלעד היה דובר המפתח בכנס.

הוא ציין, כי בקבוצת דיסקונט יש 224 סניפים וכעשרת אלפים עובדים, ואמר שפרויקט ה-BI שבוצע בבנק החל ב-2010 וצפוי להסתיים ב-2012. עם זאת, גלעד אמר שעקב היותו של הפרויקט מדורג, תוצריו החלו כבר לתת פירות.

לדברי גלעד, הבנק החזיק מחסן מידע "מהראשונים במדינה", אלא, סייג, "גילינו הרבה 'איי מידע', בארגון לא הייתה שפה אחידה, וכדי לקבל החלטות עסקיות היה קושי לקבל תשובה אחת". בנוסף, אמר, "המידע בבנק היה מורכב, ובשל פעילותו הבינלאומית – הוא כפוף לרגולציות שונות במדינות שונות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

עוד אמר גלעד, כי תרבות השימוש במידע הארגוני בבנק דיסקונט לקתה בחסר. "המשתמשים לא קיבלו מספיק תשובות ולעיתים הן לא היו אמינות. המשתמשים יזמו איתור מידע עצמאי, ולעיתים הם מיעטו להשתמש בכלי BI".

גלעד ציין, כי ההחלטה על ביצוע הפרויקט נתקבלה מאחר ש-"רצינו להפוך את הארגון ליותר ביצועי, מבוסס מידע ניהולי, עם שיפור וניהול ביצועים". חזון הפרויקט, אמר, הוא "האצת העסקים בדיסקונט, מבוסס כלי בינה עסקית, תוך שימוש חכם במידע, ושהמידע יהיה בקצות האצבעות של המשתמשים. כאשר המשתמשים עושים החלטה עסקית, הם יודעים שהמידע אמין וזמין".

הוא הוסיף, כי הדרישות של אנשי דיסקונט מהמידע הן "שהוא יהיה אינטגרטיבי, מותאם אישית למשתמשים, מנותח באופן רוחבי בארגון, ברור ומוגדר חד משמעית". בין התוצרים של הפרויקט מנה גלעד את היכולת לקבל תרומה לכל אורך מחזור החיים של הפעילות העסקית, לקבל ניהול ביצועים ארגוניים, תמונת לקוח 360 מעלות, תמונת מוצרים ועוד.

גלעד סיכם באמרו, כי אף על פי שמדובר בפרויקט טכנולוגי, הוא בוצע בראייה של ידידותיות לאלפי המשתמשים. הוא ציין לשבח את אודי חן, ממנהלי חטיבת טכנולוגית המידע בבנק, שהוביל איתו את הפרויקט, ואת אנשיו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רם

    שלמה - תמיד חשבת אסטרטגית. מאוד תומך בגישה שלך לגבי השימוש הנכון בטכנולוגיה לעסקים. אהבתי. רם

אירועים קרובים