תחזית: ההוצאות על ועידות וידיאו ונוכחות מרחוק יוכפלו עד שנת 2015

לפי דו"ח של חברת Infonetics, בשנת 2015 ישקיעו ארגונים חמישה מיליארד דולרים בפתרונות לוועידות וידיאו ונוכחות מרחוק ● החברות Cisco-Tandberg, אווייה, פוליקום ו-Lifesize מתמקדות במערכות של חדרי ועידה - התחום בו צפויה הצמיחה המהירה ביותר, על פי הדו"ח ● מהנתונים של החברה עולה, כי בשנה שעברה גדלו ההכנסות מטכנולוגיות אלה ברחבי העולם בשיעור של 18% והגיעו לסכום של 2.2 מיליארד דולרים

בשנת 2015 ישקיעו ארגונים חמישה מיליארד דולרים בפתרונות לוועידות וידיאו ונוכחות מרחוק – כך עולה מדו"ח שפרסמה אתמול (ב') חברת Infonetics.

על פי הנתונים שפרסמה חברת המחקר, בשנה שעברה עלו ההכנסות מטכנולוגיות אלה ברחבי העולם בשיעור של 18% והגיעו לסכום של 2.2 מיליארד דולרים. Infonetics צופה, כי חברות עסקיות ברחבי העולם מוסיפות לחפש דרכים חדשות לתקשורת חסכונית ויעילה, וההוצאות שלהן על ועידות וידיאו ונוכחות מרחוק יוסיפו לעלות.

מהדו"ח עולה, כי החברות Cisco-Tandberg, אווייה (Avaya), פוליקום (Polycom) ו-Lifesize מתמקדות במערכות של חדרי ועידה – התחום שבו צפויה הצמיחה המהירה ביותר.

"התקשורת בווידיאו נמנית על המגמות המובילות בתחום הטלקום – דבר שבא לידי ביטוי בצמיחה המהירה של שוק הווידיאו בארגונים. חברות עסקיות ברחבי העולם מחפשות אמצעים עשירים יותר לתקשורת עם עובדים, שותפים ולקוחות, כאשר הפתרונות לוועידות וידאו בארגונים ונוכחות מרחוק משתלבים היטב במגמה זו", ציין מתיאס מכובינסקי, אנליסט ראשי לווידיאו בארגונים ב-Infonetics, בהודעה שפרסמה החברה. "המנצחים הגדולים בשוק התקשורת לארגונים יהיו אלה שיציעו פתרונות חזותיים שמבוססים על וידיאו ויתמכו בדרישות השיתוף של ארגונים מבוזרים ברחבי העולם".

ארגונים מאמצים ועידות וידיאו כדי לתת מענה למשימות חזותיות מורכבות וכדי לפתור סוגיות יותר אזוטריות. "כולם יודעים שתמונה שווה יותר מאלף מילים", הוסיף מכובינסקי. "במקום לנסות לתאר בעיות באופן מילולי, כשרואים את הבעיה מול העיניים אפשר לפתור אותה מהר יותר". לדבריו, "בחלק מהארגונים מתבצעת העבודה בצורה וירטואלית לחלוטין, כאשר אנשים שונים אינם נפגשים פנים אל פנים כמעט אף פעם. תקשורת וידאו מאפשרת ליצור תרבות ארגונית בקלות רבה יותר. כדי לגבש את הצוות אנשים צריכים לחוש בנוח זה מול זה".

בניגוד בולט להיקף המכירות של טכנולוגיות PBX, שצנחו במהלך המיתון בשיעור של כ-20%, נותרו המכירות של מוצרי הווידיאו יציבות במהלך 2009, ציין מכובינסקי. "המכירות של ועידות הווידיאו חסינות בפני המיתון, וזה אומר הרבה. הספקיות מדגישות פעם אחר פעם את החיסכון בהוצאות על נסיעות – דבר שמסייע מאוד בתקופה של מיתון", אמר. "כשהכלכלה תתאושש, חברות ימשיכו לקצץ בתקציבי הנסיעות. אנשים ימשיכו לנסוע, אבל ועידות הווידיאו יסייעו להגביר את התפוקה של העובדים".

יצוין, כי מנתונים של חברת ABI Research עולה, כי חברות עסקיות ממשיכות להגדיל את ההשקעות בשירותי פס רחב דוגמת ועידות וידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים