תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | בסיסי הנתונים הייעודיים אל מול בסיסי הנתונים הנפוצים – המגמות הצפויות בארגונים 2011

29/03/2011 13:09

עולם בסיסי הנתונים הוא מהיר ודינמי ביותר ועתיר התפתחויות. אולם הכיוונים והמגמות החדשים בתחום זה, מיועדים בחלקם הגדול לצרכים ספציפיים. כתוצאה מכך, היבטי בסיסי הנתונים המעסיקים כיום את התעשיה, והמוצרים הקיימים, ימשיכו להתקיים עוד שנים רבות.

מגמה זו עולה מראיון עם מאיר דודאי, מייסד חברת ואלינור, MVP של מיקרוסופט לנושאי SQL Server ומבכירי קהילת ה-DB בישראל. ואלינור מספקת למאות חברות וארגונים מערך מלא של שירותים ופתרונות בסביבת בסיסי הנתונים הפופולריים – SQL Server, Oracle, MySQL, תוך מענה על אתגרים עסקיים מורכבים. ואלינור היא שותפת זהב הן של אורקל והן של מיקרוסופט.

"בסיסי הנתונים הנפוצים היום הם בסיסי הנתונים הרלציוניים עליהם נמנים Oracle, SQL Server, DB2, Sybase, MYSQL ועוד, ומרבית המערכות בשוק מבוססות על בסיסי נתונים אלו. יחד עם זאת, בשנים האחרונות צומחים בסיסי נתונים מסוגים אחרים, לצרכים יעודיים. ביניהם ניתן למנות בסיסי נתונים מבוססי טורים (Column Based) ובסיסי נתונים מסוג NOSQL. כיום, בסיסי נתונים אלו מתאימים בעיקר למערכות בעלות מאפיינים מאוד מסויימים, כגון מערכות הדורשות Scalability ברמה גבוהה, נפח גדול של נתונים וכדומה, ומתאימים פחות למערכות הנפוצות".

ואלינורדודאי מוסיף, כי מחשוב הענן הולך וצובר היום תאוצה ניכרת אולם אינו מתאים לכל סוגי המערכות. בתחום זה מתפתחים כיום בסיסי נתונים יעודים כמו SQL Azure של מיקרוסופט, או RDS של Amazon. "ארגונים בהם מותקנים הישומים המוכרים והוותיקים, כגון Billing, CRM, ERP ימשיכו להשתמש בשנים הקרובות בבסיסי הנתונים הקיימים בארגונם. בהינתן שהמערכות הקיימות ימשיכו להתקיים עוד שנים רבות, מתפקידם של מנהלי בסיסי הנתונים הוא לא לשקוט על השמרים ולהעמיק בלימוד המגמות החדשות המתפתחות בשוק. על מנהלי בסיסי נתונים להתכונן לכך שגם אם בארגונם מותקן בסיס נתונים ותיק, לא רחוק היום בו יידרשו לענות על מגוון שאלות הקשורות לבסיס נתונים בהקשר למחשוב ענן עתידי בארגונם. בנוסף, ממנהל בסיס הנתונים בארגון תידרש בקיאות בנושא NoSQL כאופציה ליישום בסיס נתונים זה".

אירועים קרובים