פלורה לוין, B-Pro: "הבינה העסקית הופכת השנה לכלי נשק אסטרטגי בארגונים"

"קצב ההתפתחויות הטכנולוגיות מהיר יותר מבעבר, ועל מנהלי המיחשוב בכלל, ומנהלי ה-BI, להתאים עצמם לקצב השינויים", אמרה לוין, מנכ"לית משותפת בחברה ● לדבריה, "האתגר הוא ליצור מסגרת אינטגרטיבית אחת מכל המידע המגיע ממקורות שונים"

"כלי הבינה העסקית קיבלו משנה חשיבות, והם הופכים השנה לכלי נשק אסטרטגי בארגונים", כך אמר פלורה לוין, מנכ"לית משותפת ב-B-Pro.

לוין פתחה והנחתה את כנס SmartBI. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני בינה עסקית בארץ.

לדברי לוין, "העולם משתנה, ועימו גם עולם המיחשוב. קצב ההתפתחויות הטכנולוגיות מהיר יותר מבעבר, ועל מנהלי המיחשוב בכלל, ומנהלי ה-BI, להתאים עצמם לקצב השינויים".

היא ציטטה מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו בתוך חמש שנים צפוי גידול של 650% במידע הארגוני. בשל כך, אמרה, "הבינה העסקית הופכת השנה מכלי טקטי לכלי אסטרטגי עבור הארגונים". לדברי לוין, האתגר הוא "ליצור מסגרת אינטגרטיבית אחת מכל המידע המגיע ממקורות שונים". מגמה נוספת, ציינה, היא "השימוש ההולך וגדל ברשתות החברתיות, היוצרות מידע רב. רובו רלוונטי עבור ארגונים, כי הוא מספק נתונים אודות לקוחותיהם ונותן להם הזדמנויות מכירה ושיווק. מצד שני, הוא מייצר תרבות צריכה שונה – של שיתוף, של 'לייק' וכו'… הבינה העסקית צריכה להשתנות בהתאם".

עוד מגמה שציינה לוין היא הנפוצות של הטלפונים החכמים לסוגיהם. היא אמרה, כי "בשנה הבאה הם יימכרו במספר גדול יותר מאשר מחשבים אישיים".

רוני רוס, מייסדת ונשיאת פנורמה. צילום: קובי קנטור"אנחנו, בארגונים, הופכים ליותר חכמים, כי לכלי הבינה העסקית יש כיום יכולות 'חכמות' יותר, יישומים 'חכמים' יותר לטובת יותר היבטי ניתוח", סיכמה לוין. "אנחנו מספקים למשתמשים נגישות רחבה יותר למידע המופק מכלי ה-BI באמצעות הכלים הניידים, כאשר הנראות הופכת לטובה יותר. באופן זה, הארגונים והמשתמשים הופכים לחכמים יותר".

"נדרש להפיק מכלי ה-BI יותר תובנות"

רוני רוס, מייסדת ונשיאת פנורמה, אמרה ש-"כעת דרוש השלב הבא בעולם ה-BI, ונדרש להפיק מהכלים יותר תובנות". לדבריה, "אנחנו חיים בעולם חברתי, ונדרש להביא את המידע המצוי בו לתוך העולם הארגוני בעזרת היישומים המתאימים, על מנת להפיק יותר ערך מהמידע ולטייב את תהליכי קבלת ההחלטות".

רוס הציגה את כלי Necto. היא אמרה, כי "המערכת משלבת את המידע עם האנשים בתוך ההקשר הנכון ועם כל התובנות הנדרשות. כל זה הופך למטה-דטה מעל שכבת הבינה העסקית ומסייע לבניית תהליכים בצורה טובה יותר ולהפקת תובנות באופן מעמיק יותר, תוך חיבור מקורות מידע שונים, לרבות אלה המגיעים מהרשתות החברתיות". רוס סיכמה באמרה, כי המערכת היא בבחינת BI 3.0.

יובל מלחי, מנהל פעילות סייבייס ב-NessPRO. צילום: קובי קנטוריובל מלחי, מנהל פעילות סייבייס (Sybase) ב-NessPRO, דיבר על היכולות של סייבייס, שנרכשה על ידי סאפ (SAP), בעולם הבינה העסקית. הוא אמר, כי יש כיום ללקוחות יותר צרכים מצרכים שונים, ביניהם הרצון לקבל תוצרי ניתוח באופן מיידי, לצד הרצון להתמודד עם הגידול העצום בנפחי המידע. "אפילו אם בארגון יש עשרות טרה-בייט נפח נתונים", ציין, "נדרש להקים תשתית מתאימה לצרכים החדשים של הטיפול במידע".

מלחי אמר, כי לסייבייס "יש מזה שנים רבות מחסן נתונים ארגוני (DWH), שנבנה למטרת איחסון הנתונים, תוך יכולת שליפה מהירה שלהם וללא דרישות OLTP".

הוא הוסיף, כי המוצר, Sybase IQ, מסוגל לאחזר מידע בשניות בודדות, ללא התחשבות בכמות מידע. מלחי סיכם בציינו, כי "לקוחות יכולים לשפר את סביבת הבינה העסקית שלהם בזמן קצר מאוד, ללא עלויות מטורפת הכרוכות בהתקנת DWH".

תוכנה המטפלת במידע בצורת עמודות

שמוליק סיטון, מנהל תחום BI בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטורשמוליק סיטון, מנהל תחום BI בסאפ ישראל, ובועז גודוביץ', מנהל תחום SAP-BO במטריקס (Matrix), אמרו שסאפ פיתחה תוכנה שלוקחת את בסיס הנתונים הרלציוני והופכת אותו לכזה המטפל במידע בתצורת עמודות. באופן זה, הסבירו, נפח בסיס הנתונים קטן יותר.

הם תיארו מעט מהיכולות הקיימות של מוצר ביזנס אובג'קטס (Business Objects) גרסה 4, שתושק בעוד כמה חודשים.

בין יכולות אלה מנו סיטון וגודוביץ' כלים מובנים מראש שיכולים לקחת כל בסיס נתונים ולהביאו לעבוד תחת טכנולוגיה של In Memory.

בנוסף, ציינו, הגרסה כוללת יכולת התממשקות לכל בסיס נתונים, סיווג וצריכת המידע. זאת, לצד יכולת הצגה למשתמשים על בסיס חלון רחב של מידע שמעניין אותם, בתצוגה המאפשרת להם לחפש מה מעניין אותם בשפה חופשית.

בועז גודוביץ', מנהל תחום SAP-BO במטריקס. צילום: קובי קנטורהשניים סיכמו בציינם, כי "השימוש בטכנולוגיה זו הוא בבחינת רענון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים