יואל הכט, מיה מחשבים: "האתגר של הארגונים הוא ניהול סיכונים מושכל"

"ישנן כמה דרכים לטיפול בסיכונים: להפחית את הנזק, להימנע מהסיכון, להעביר את הסיכון לאחרים, לקבל החלטות על ההשלכות הצפויות מהסיכון, ולתכנן את ההתאוששות", אמר הכט בכנס SmartBI ● ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן: "אנו עדים לגידול מסיבי בכמות הנתונים והמידע המצטברת בארגונים, ומערכות ה-IT כורעות תחת נטל העומס שלהם"

"רעידת האדמה ביפן ושרשרת האסונות שלאחריה, היא בבחינת תזכורת מתמדת לכך שהסיכונים התפעוליים הם דבר קיים, שעלול להתממש בכל רגע. מה שנדרש כחלק מהיערכות להם, הוא היכולת לנהל אותם", אמר יואל הכט, מנהל תחום הבנקאות במיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל.

הכט דיבר בכנס SmartBI שנערך היום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית בארץ, והנחתה אותו פלורה לוין – מנכ"לית משותפת ב-B-Pro.

הכט תיאר את כלי החברה לניהול סיכונים תפעוליים. לדבריו, ישנן כמה דרכים לטיפול בסיכונים: להפחית את הנזק, להימנע מהסיכון, להעביר את הסיכון לאחרים, לקבל החלטות על ההשלכות הצפויות מהסיכון, ולתכנן את ההתאוששות. הכלי של סאס, אמר הכט, מהווה BI לניהול סיכונים. "יש לנהל את הסיכונים ואת הסיכויים", אמר הכט, "ובדרך זו ניתן לקבל יכולת לצמצומם של הסיכונים".

צביקה גולדרייך, סמנכ"ל פרויקטים בליבי טכנולוגיות. צילום: קובי קנטורסאס, אמר, מספקת כמה כלים, "האחד – פורטל לניהול סיכונים, לרבות ניטור, ניתוח וקבלת החלטות לגביהם. השני, ניהול ארכיטקטורה ונתונים, באמצעות כלי המשמש מאגר מרכזי של נתונים אודות הסיכונים. הרובד השלישי הוא זה המטפל בתשומות האנליטיות".

התוצרים מהמערכת, אמר הכט, "הם קבלת תמונה של הסיכונים, לצד יכולת לתעדף אותם". הוא סיכם בציינו, כי על מנהלי ה-BI לבחון כמה היבטים בטרם הטמעת מוצר לניהול סיכונים: האם המערכת מבוססת על מודל נתונים בר-תוקף; האם יש לה יכולת לקרוא סוגי בסיסי נתונים שונים; האם המערכת יודעת "לדבר" עם מערכות מידע ומערכות תפעוליות אחרות; האם היא ניתנת להרחבה; האם ניתן לנהל עליה את הנתונים; האם ניתן לבצע שאילתות, פילוח, תחקור, בניית מודלים, ביצוע הדמיות ויכולת דיווח. הכט סיכם באומרו כי רק תשובה חיובית למגוון השאלות תביא לניהול סיכונים מושכל, אותו מספקת סאס.

ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן. צילום: קובי קנטורצביקה גולדרייך, סמנכ"ל פרויקטים בליבי טכנולוגיות, המייצגת ומטמיעה כלי קוגנוס-יבמ, הציג כלי משלים למערכות ה-BI בארגונים, פרי פיתוח של החברה. הכלי, אמר גולדרייך, הוא "כלי לתחקור ולמיקוד דינמי ומהיר של מידע מעל תשתיות BI הקיימות בארגון". הכלי, cliBI, הסביר, "מעביר למשתמש הקצה את כוח התחקור מעבר לקיים במערכות ה-BI הקיימות. הכלי אינו תלוי בטכנולוגית BI הקיימת בארגון". הוא ציין, כי הכלי הוטמע ועובד במערך המיחשוב של אחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ, לטובת מאות משתמשי קצה. עוד ציין גולדרייך, כי הכלי מכיל ממשק התומך בגרסאות קוגנוס-יבמ השונות, לרבות גרסה 10, ותומך באופן מלא בכל הגדרות האבטחה הקיימות במערכת ה-BI הארגונית.

הוא סיכם בציינו, כי שימוש בכלי זה "יכול לאפשר עבודה יעילה, מהירה וממוקדת עבור משתמשי הקצה הארגוניים. הוא מאגד יכולות רבות שהיו חסרות למשתמשי הקצה עד כה".

אלעד ישראלי, מייסד SiSence. צילום: קובי קנטורינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה (Informatica) בקבוצת אמן, אמר, כי "בשנים האחרונות אנו עדים לגידול מסיבי בכמות הנתונים והמידע המצטברת בארגונים, ומערכות ה-IT כורעות תחת נטל העומס שלהם". לדבריו, "ארגונים מבינים כי לא די רק בקטלוג ובאחסון המידע, אלא שנדרש לנהל את המידע באופן מושכל מרגע היווצרו, דרך השארתו באופן זמין במערכות השונות, שמירתו באופן דחוס, ועד למתן האפשרות לחיפוש מתקדם שלו לטובת המשתמשים השונים בארגון".

אינפורמטיקה, אמר מילשטיין, מספקת כלים נוחים לניהול, שינוע וארכוב של הנתונים, הודות להיכרות המעמיקה של המפתחים עם מבנה הנתונים של היישומים". הוא סיים בציינו כי לחברה יש פלטפורמה רחבה מעבר לתחום הגזירה ושליפת הנתונים (ETL), ובהם טיוב הנתונים, איחודם ושילובם.

אלעד ישראלי, מייסד SiSence, הציג את חברת הסטארט-אפ שלו. המדובר, אמר, בחברה המספקת BI ללקוחות בשירות עצמי. SiSense, אמר ישראלי, פיתחה מוצר בשם Prism שמאפשר קבלת נתוני בינה עסקית על גבי מיחשוב ענן. "המוצר מיועד לחסוך לארגונים את המשאבים – זמן וכוח אדם – הכרוכים בהתקנת מערכות בינה עסקית שלעיתים אורכת חודשים רבים". הוא סיכם בציינו כי המודל העסקי של החברה מבוסס בעיקר על שיווק באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים