עידן ברק, דלק אירופה: "ה-BI הוא הבסיס לצמיחה העתידית של החברה"

"יש לנו כל מיני 'איי מידע', ואני רוצה לאחד אותם - ובמקביל להקים מערכת בינה עסקית אחודה לחברה", אמר ברק, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בדלק אירופה, שדיבר בכנס SmartBI ● לדבריו, "אין לנו מערכות BI כיום בחברה, הן בתהליכי בנייה תוך כדי פעילות. כלי הבינה העסקית המוטמעים בחברה הם שיביאו לצמיחתה העתידית"

"אין לנו מערכות BI כיום בחברה, הן בתהליכי בנייה תוך כדי פעילות. כלי הבינה העסקית המוטמעים בחברה הם שיביאו לצמיחתה העתידית", כך אמר עידן ברק, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בדלק אירופה, שדיבר בכנס SmartBI. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית בארץ, והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת B-Pro.

ברק הציג את האתגר המצוי בפניו, בשל העדר מערכות BI בחברה. לדבריו, המדובר בחברה אירופאית, שהיא חברה בת של דלק. החברה, אמר, מצויה בתהליכי רכישה נרחבים של חברות בתחומה באירופה, והאתגר המרכזי הניצב בפניו, הוא לאחד ולהביא ל"דיבור" בין כל מערכות ה-IT של החברות הנרכשות. כיום, אמר ברק, החברה מטפלת בניהול של 1,300 תחנות דלק ברחבי היבשת, יותר מאשר כלל תחנות הדלק בישראל.

ברק הציג את המורכבות הנדרשת בתפעול חברה רב-לאומית, בהיבטי ה-BI: "היה עלינו לפעול מהר ולא היה לנו זמן להקים באופן מסודר ומתוכנן מערכת BI", אמר, "יש לנו כל מיני 'איי מידע', ואני רוצה לאחד אותם – ובמקביל להקים מערכת בינה עסקית אחודה לחברה". הוא סיכם בציינו כי "כעת אנו בשלב של שלילת הזרעים. ה-BI הוא הבסיס לצמיחה של החברה".

אלי גולדפרב, סמנכ"ל מכירות ושיווק, SIT. צילום: קובי קנטוראלי גולדפרב, סמנכ"ל מכירות ושיווק, SIT, אמר כי החברה קיימת 15 שנים, ולה 200 לקוחות. הוא ציין כמה מגמות בעולם הבינה העסקית, ביניהן שילוב בין מקורות מידע שונים בארגון, הרצון בניראות של תוצרי ה-BI, והעובדה שבארגונים יש יותר מכלי בינה עסקית אחד, "נגמר העידן של פלטפורמה אחת בארגון. אנו רואים ארגונים המשלבים כמה כלי BI".

גולדפרב תיאר את פתרונות Tableau Software, אותה הם מייצגים בארץ: "החברה מספקת פתרונות ייחודיים בנושא בינה עסקית ומציגה את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי ניראות מתקדמים", אמר, "המהירות ופשטות ההטמעה הם המאפיינים של יישום זה, והיא מתאימה לכלל המשתמשים, אלו המשתמשים ב-BI ואלו שעדיין אין בארגונם יכולת זו". יתרונות היישום, אמר, "הם זמן יישום והטמעה מינימליים, הצגת גרפים ודו"חות שקריאתם והסקת המסקנות מהם ברורה מאד, הוספת ממדים לגרף בזמן אמת ופשטות תפעול של היישום, ללא צורך במערכי הדרכה או תמיכה נרחבים". הוא סיכם בציינו כי "היישום מתממשק בקלות עם בסיסי נתונים מסוגים שונים".

 יונה אלבאום, מנהל ניתוח עסקי בחטיבת השיווק של בזק. צילום: קובי קנטוריונה אלבאום, מנהל ניתוח עסקי בחטיבת השיווק של בזק, הציג סיפור לקוח ותיאר את הטמעת Tableau בארגון. במהלך פיתוח של פתרונות ה-BI בחברה, אמר אלבאום, "נדרשנו להקים לוחות מחוונים לתפוצה רחבה לטובת משתמשי הקצה".

המאפיינים העיקריים בפתרון, אמר, "הם יכולת לתחקור הנתונים באמצעים גרפיים, יצירת דו"חות בזמן קצר על ידי אנליסטים, הצגת דו"חות גרפים גמישים למשתמשים, פילוח הכנסות לפי קווי מוצר ומגזרים, ניתוחים גרפיים מורכבים, ועוד". המטרה, סיכם אלבאום, היא להביא לכלל המשתמשים את מירב הנתונים הדרושים להם, באופן מותאם אישית.

עופר קוסובר, מנכ"ל אינטליסיס, אמר כי בעת הטמעת פתרונות BI, נדרשת חשיבה ניהולית, ולא טכנולוגית. לדבריו, בארגונים רבים מוטמעת יותר ממערכת BI אחת, כאשר הדרישה מצד המשתמשים היא למידע בזמן אמת לטובת ניטור תהליכים עסקיים.

 עופר קוסובר, מנכ"ל אינטליסיס. צילום: קובי קנטור"מוקדי הכוח בעולם המיחשוב בארגונים משתנים כיום, ויש מעבר מה-IT, שדחף את הפתרון אל הצרכנים, לעבר מצב שבו הצרכנים החפצים בפתרונות הם הדוחפים את ההטמעה שלהם. זו הסיבה לכך שיש בארגונים כמה פתרונות BI", אמר קוסובר. לדבריו, גם בעולם ה-BI, תחום המיחשוב הולך לכיוון תוכנה כשירות (SaaS). "הטכנולוגיה בשלה, אלא שהלקוחות עדיין אינם בשלים לצרוך אותה", ציין.

הוא אמר, כי "המידע מגיע כיום לכולם, בגלל המיחשוב הנייד, ולכן – המיקוד נדרש להיות על דרכים רבות להפצת המידע, למשל באמצעות הטלפונים החכמים". בנוסף, אמר קוסובר, "יש בארגונים יותר ממערכת BI אחת. כך, לדוגמה, בפרטנר – ארגון המבוסס ביזנס אובג'קטס (Business Objects) – להנהלה יש מערכת פרי פיתוח שלנו".

"התפיסה שלנו", אמר קוסובר, "היא לדלג על שלב ה-DWH – מחסן הנתונים הארגוני. כשפיתחנו את המוצר, ראינו לנגד עינינו את המשתמש הסופי ולא את התשתיות. המוצר שלנו מתחבר לרמה התשתיתית". הוא ציין כתחום חשוב נוסף את הבינה העסקית בזמן אמת. כך, אמר, "מערכת שלנו יושבת בבורסה ומנטרת פעולות משלוח פקודות ומתריעה בזמן אמת". קוסובר סיים בציינו, כי יש צפי לגידול בפעילות החברה, שבאחרונה נכנסה לכמה ארגונים מתחומי המשק השונים, ביניהם מגזרי הדלק והפיננסיים.

איתי בראון, CTO בטווינגו. צילום: קובי קנטוראיתי בראון, CTO בטווינגו, הציג את חברת MicroStrategy, לה יותר משני מיליון משתמשים ב-4,000 ארגונים בעולם. המדובר, אמר בראון, "בפתרון מקצה לקצה בעולם הבינה העסקית, לרבות כריית מידע, ניתוח והפקת דו"חות, הצגה על לוחות מחוונים". התועלות למשתמשים, אמר, הן: "שיפור פעילות עסקית, יכולת לקבלת BI בשירות עצמי, שיפור תהליכי העבודה, עבודה בצורה ניידת, ויכולות פיתוח מהירות".

הוא סיכם בציינו, כי "פתרון הבינה העסקית של מיקרוסטרטג'י מאפשר גישה לנתוני BI והפקת דו"חות על בסיס נתונים אלה מכל מקום בכל זמן. כך ניתן לממש את תפיסת המשרד הנייד עבור העובדים".

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions, אמר כי "הכיוון אליו פונה עולם ה-BI היום הוא PM – Performance Management. מדובר בצורת ניהול המונעת על ידי מדידה מתמדת של ביצועי הארגון". לדברי גבעון, "כלי ה-BI התפעוליים מאפשרים כמה יכולות: ניהול, מדידת ביצועים, מעקב, בקרה, פיקוח, ניטור, תחקור, שיפור, טיפול לשיפור הביצועים. כל אלה נעשים בזמן אמת מנתונים הנגזרים מפעילות הארגון בכל המישורים. לא מדובר עוד בסטטיסטיקה ובניתוח המנותקים מתהליכי הארגון, אלא בשליטה אמיתית בביצועי הארגון, בין היתר על ידי מדדים שונים".

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions. צילום: קובי קנטורה-BI התפעולי, אמר גבעון, "עונה לחלק מהבעיות שהיו ב-BI המסורתי: עיבוד המידע נעשה כחלק אינטגראלי של התהליכים העסקיים המובנים, יישום הטכנולוגיה מבוצע על ידי מומחי התהליכים והמערכות התפעוליות".

לדבריו, "יישום שכזה, הנעשה על ידי מומחי המערכות הבקיאים בתחומים העסקיים, עונה לצרכים האמיתיים של כלל דרגי הניהול והתפעול".

הוא סיכם בציינו, כי "כל אלה מאפשרים יחס תועלת גבוה ביותר לעלות, אחוזי נצילות גבוהים של הכלים ואחוזי הצלחה גבוהים של הפרויקטים". גבעון סיים בציינו כי GIV מתמחה בבניית פתרונות BI תפעולי, כחלק אינטגראלי מפרויקטי מיחשוב ארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים