תחזית ל-2015: נתח השוק של חלונות פון 7 יהיה גבוה מזה של iPhone

על פי הצפי של IDC, מכשירי אנדרואיד של גוגל ישמרו בעוד ארבע שנים על המקום הראשון, שאליו יגיעו גם השנה, אך למקום השני יזנקו מכשירי חלונות פון 7, עם נתח של 20% מהשוק ● הזינוק הגדול של מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט יבוא בעיקר על חשבון סימביאן, בעוד שבנתחי השוק של iOS ובלקברי לא יחולו עד 2015 שינויים משמעותיים

אם מתבוננים בתמונת המצב הנוכחית בשוק, קשה להאמין לכך – אבל ב-IDC צופים שמכשירי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) יזנקו עד 2015 למקום השני בשוק הטלפונים החכמים.

בחברת המחקר צופים, כי המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google) יובילו ב-2011 עם נתח של 39.5%. למקום השני יגיעו מכשירי סימביאן (Symbian) עם נתח של 20.9%, ולמקום השלישי – מכשירי iOS עם 15.7%. במקום הרביעי יימצאו מכשירי בלקברי (BlackBerry), שנתח השוק שלהם יגיע השנה ל-14.9%, ואת המקום החמישי יחלקו חלונות פון 7 וחלונות מובייל (Windows Mobile), עם נתח משותף של 5.5%. מכשירי webOS של HP, מכשירי לינוקס (Linux) ושאר מכשירים "אחרים" יחלקו בפירורים שנשארו, כשהנתח הכולל שלהם יגיע ל-3.5% בלבד.

לעומת זאת, בארבע השנים הקרובות צופה IDC שיתחוללו שינויים דרמטיים בשוק, במידה רבה הודות להחלטתה של נוקיה (Nokia) לזנוח את סימביאן ולאמץ את חלונות פון 7. בחברת המחקר חוזים, כי גם ב-2015 ישמרו מכשירי אנדרואיד על המקום הראשון, אולם חלונות פון 7 וחלונות מובייל יזנקו למקום השני עם נתח משותף של 20.9% מהשוק. מכשירי iOS יהיו במקום השלישי עם נתח של 15.3% והבלקברי יהיה במקום הרביעי עם 13.7%. המכשירים מבוססי סימביאן ייעלמו כמעט לחלוטין – הנתח שלהם יעמוד בעוד ארבע שנים על 0.2% מהשוק. המכשירים "האחרים" יחלשו רק על 4.6% משוק הטלפונים החכמים.

"השנה תגיע מערכת ההפעלה אנדרואיד למקום הראשון בשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, לאחר שב-2010 היא הסתפקה במקום השני", אמר רמון למס, אנליסט בכיר ב-IDC. לדבריו, "2010 הייתה עבור היצרניות שאימצו את אנדרואיד במכשירים מתוצרתן השנה של חבלי הלידה, והשנה הן ירחיבו את מערכי המוצרים ויגיעו ללקוחות חדשים – שחלק גדול מהם ישתמשו לראשונה בטלפונים חכמים".

בסיכומו של דבר, כפי שניתן לראות מהנתונים, הזינוק הגדול של חלונות פון 7 יבוא בעיקר על חשבון סימביאן, בעוד שבנתחי השוק של iOS ובלקברי לא יחולו שינויים משמעותיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים