נוקיה הגישה תלונה נוספת במסגרת קרבות הפטנטים מול אפל

על פי חברת הסלולר, אפל מפירה את זכויותיה בכך שהיא משתמשת ב-iPhone ובמכשירים נוספים בשבעה פטנטים שלה ● בנוקיה טוענים, כי היא עושה זאת כדי "ליצור תפקודים מרכזיים במוצריה בתחומים של ריבוי משימות במערכות הפעלה, סנכרון נתונים, מיקום, איכות שיחה ושימוש בהתקני בלוטות'"

נוקיה (Nokia) הגישה לרשות לסחר בינלאומי של ארצות הברית (ITC) תלונה נוספת נגד אפל (Apple), בטענה שיש במכשירי iPhone ובמוצרים נוספים של החברה משום הפרה של זכויותיה בפטנטים על טכנולוגיות שונות. זאת, לאחר שבשבוע שעבר קבע שופט של הרשות שאפל לא מפירה את זכויותיה של נוקיה בחמישה פטנטים.

התלונה החדשה מתייחסת לשבעה פטנטים שעל פי נוקיה אפל משתמשת בהם כדי "ליצור תפקודים מרכזיים במוצריה בתחומים של ריבוי משימות במערכות הפעלה, סנכרון נתונים, מיקום, איכות שיחה ושימוש בהתקני בלוטות' (Bluetooth)".

ב-2009 הגישה נוקיה שורה של תביעות נגד אפל שבהן האשימה אותה בהפרת זכויותיה ב-17 פטנטים למכשירים סלולריים. אפל סירבה לרכוש רישיונות לשימוש בפטנטים אלה. נוקיה ביקשה מ-ITC לאסור עליה לייבא את המכשירים שיש בהם, לטענתה, משום הפרה של זכויותיה. אפל, מצידה, הגישה תביעה נגדית בטענה שנוקיה מפירה את הזכויות שלה ב-13 פטנטים שקשורים למכשירי iPhone.

"אנחנו תובעים את אפל על הפרת זכויות ב-46 פטנטים שלנו בסך הכול. רבים מהפטנטים נרשמו על שמנו יותר מ-10 שנים לפני שאפל ייצרה את מכשיר ה-iPhone הראשון", אמר פול מלין, סגן נשיא לקניין רוחני בנוקיה.

ג'יימס גילדאה, שופט מ-ITC, קבע בשבוע שעבר, כי אפל אינה מפירה את זכויותיה של נוקיה בפטנטים – דיווחה אז סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). עם זאת, אין מדובר בפסק דין סופי, משום שכל חברי הרשות צריכים לאשר את ההחלטה או לקבוע שיש צורך בדיון נוסף, שייערך בקיץ הקרוב.

שעות ספורות קודם לכן החליטה ITC לבדוק את טענותיה של קודאק (Kodak), שהאשימה את החברות אפל ו-RIM בהפרה של זכויותיה בפטנטים לתצוגה מקדימה של תמונות במכשירים סלולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים