ד"ר איתן הדר, CA: "הענן צריך לספק למנמ"ר יכולת לטייב את פעילות ה-IT"

"כל מהות מיחשוב הענן היא לטייב את התהליכים, ואם השימוש בטכנולוגיה אינו משיג זאת - אין למיחשוב הענן כל ערך", אמר ד"ר הדר, מנהל המו"פ של CA ישראל, שפתח את כנס CloudCon ● לדבריו, "המטרה היא איזון בין דרישות עסקיות, צרכים עסקיים, צרכנים ולקוחות ה-IT. לשם כך נדרש למכן כמה שיותר פעולות ותהליכים"

"כל מהות מיחשוב הענן היא לטייב את התהליכים, ואם השימוש בטכנולוגיה אינו משיג זאת – אין למיחשוב הענן כל ערך. המדובר בתהליך התפתחותי ולא מהפכני", כך אמר ד"ר איתן הדר, מנהל המו"פ של CA ישראל, שפתח את כנס CloudCon. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. לכנס הגיעו מאות מנהלי תשתיות ומיחשוב בארגונים בארץ.

ד"ר הדר אמר, כי "המטרה היא איזון בין דרישות עסקיות, צרכים עסקיים, צרכנים ולקוחות ה-IT. לשם כך נדרש למכן כמה שיותר פעולות ותהליכים". אלא, סייג, "בכל מצב של מיכון ה-IT, מתקבלת כמות אדירה של אינטגרציות בין הרבה קוביות, אם תזיז משהו במקרה הטוב אתה תדע מה יתרסק ובמקרים אחרים לא תדע. המשימה היא לשנות את המציאות, כך שהתשתיות תהיינה גמישות יותר ויביאו לשיפור ולייעול תהליכים".

"אם יש למנמ"ר יישומים מרוכבים, עלינו לאפשר להם סביבת הרצה שתביא לשיפור העבודה שלהם", אמר ד"ר הדר, "זאת, תוך הקצאת משאבים בהתאם למדיניות". הוא דימה את השכבה הזו למעין "מערכת הפעלה" ליישומים הרצים. הוא ציין כי CA מספקת מוצרים בכמה סביבות עבודה, ניטור, מיטוב, מידול ובניה, ניתוח, הקצאה. "יישומים מרוכבים דורשים מערכות IT מרוכבות", סיכם, "אנו צריכים לעשות מיטוב חכם בהתאם לצרכים בלי לרסק את ה-IT. יש לשפר את השירות לאורך זמן, לוודא שכל שינוי המבוצע ייעשה באופן הנכון, וכך, עם הזמן לטייב את כלל המערכות, ולהביא ליותר שילוב ביניהן".

ברק רגב, מנהל אזורי בגוגל אנטרפרייז. צילום: קובי קנטורברק רגב, מנהל אזורי בגוגל (Google) אנטרפרייז, אמר כי "המסע לעבר 100% ווב החל. יש אינטרנט, יש נגישות, יש רוחב פס מתאים, אין סיבה שלא ליהנות מהתשתית הזו". רגב ציין ארבע מגמות על בעולם ה-IT, המשפיעות לדבריו על הארגונים: האחת, חדשנות, "על מנת להמשיך ולהתייעל ולעשות יותר בפחות, חייבים להתחדש לפשט ולייעל תהליכים קיימים". השניה, שיתוף ידע במקומות מרוחקים, בזמן אמת. השלישית, הצטרכנות העולם העסקי, משמע מעבר של טכנולוגיות מהמגזר הפרטי לזה הארגוני. הרביעית, הגידול הנמשך ברכיבים ניידים וטלפונים חכמים, המביאים לכך שהמידע נצרך בכל מקום.

ארגונים מוצאים על תחזוקת ה-IT יותר מ-50% מתקציב המיחשוב שלהם, ולעיתים אף 70%, "ונתון זה, שהשלמנו איתו מזמן –  נדרש לשנות", אמר רגב, "הענן נותן תשתית למסע להורדת עלויות התחזוקה, תוך יכולת להתמקד בחדשנות".

רגב סיכם בציינו כי מדי יום נוספים לשירותי מיחשוב הענן של גוגל 3,000 לקוחות חדשים, וגם בארץ ניכר גידול בפעילות שלהם, "אנו מתחייבים ל-100% הטמעה, ונותנים תשתית עננית שתפתור את בעיות התקשורת והשיתופיות".

יוג'יניו קורנטי, יועץ טכנולוגי בכיר בסימנטק EMEA. צילום: קובי קנטוריוג'יניו קורנטי, יועץ טכנולוגי בכיר בסימנטק (Symantec) לאיזור EMEA, תיאר את השירותים בענן אותם מספקת ענקית האבטחה, באמצעות SYMANTEC.CLOUD. לפני שמתחילים לצרוך שירותים בענן, אמר, קורנטי, יש לבחון כמה שאלות: מהי אסטרטגיית הענן של הארגון, איזה מהמיחשוב המסורתי בכוונתו להעביר לענן, והאם תרד העלות בעלות כוללת, TCO, בשל הענן.

הוא ציין כי החברה מספקת תוכנות במתכונת שירות, SAAS, עם התחייבות לרמת ניהול, רמת שירות, בקרה, שרידות ותמיכה. השירותים, ציין הם בעולמות ניהול הדואר האלקטרוני, אבטחתו, ניהול זהויות ומשתמשים, אבטחת תחנות קצה, ארכוב וגיבוי מקוון ועוד. הוא סיכם בציינו כי כיום יש לחברה 32 אלף לקחות ארגוניים הצורכים שירותים שלה בענן, עם 11 מיליון משתמשים, וכי היעד של החברה הוא להוסיף עוד שירותים ולהביא למחזור מכירות של מיליארד דולר בשנים הקרובות, "השירותים שלנו קלים להטמעה ויש בהם עדכון אוטומטי, תמיכה מסביב לשעון, רמת שירות גבוהה, יכולת הרחבת השירותים ויישומים משולבים מראש".

מיכאל אורן, מנהל יחידת GTU, יבמ. צילום: קובי קנטורמיכאל אורן, מנהל יחידת GTU, יבמ (IBM), אמר כי שוק מיחשוב הענן צפוי לעמוד על 181 מיליארד דולרים, וליבמ יש כמה פעילויות תחום. הענק הכחול, אמר אורן, חילק את פעילותו בענן לשלושה חלקים. האחד, מיחשוב הענן הפרטי, "לדעתנו זה אחד התחומים היום ובעתיד החמים בתוך הענן". בתחום זה, אמר, יבמ מציעה כלים תוכנות ושירותים.

תחום שני, אמר אורן, הוא בעולם התשתית ופלטפורמה כשירות, לרבות ענן למפתחים, ענן לדסקטופ וירטואלי ועוד. "התחום כיום לא גדול אך הוא בעל פוטנציאל גידול", ציין. התחום השלישי, ציין, "הוא פתרונות עסקיים, משמע מכירת יישומים דרך הענן כגון כלי לוטוס לשיתופיות, כל הקשור לניהול ומעקב אחר המשתמשים, ניתוח עסקי, טיוב תהליכים עסקיים ועוד".

יבמ, סיכם, עובדת עם 100 אלף שותפים עסקיים בעולם, וצפויה להרחיב את פעילותה בעולם הענן, גם בעזרת שותפים עסקיים, "אנו יכולים לסייע להיי-טק הישראלי לפעילותו בעולם".

גל עופרי, מנהל פיתוח עסקי, בזק בינלאומי. צילום: קובי קנטורגל עופרי, מנהל פיתוח עסקי, בזק בינלאומי, אמר כי "באמצעות יכולות של מירכוז, אירוח, ענן ושירותים מנוהלים ממקום מרכזי אחד, אנו יכולים לאפשר ללקוחות לקבל שירותים של חברות גדולות שיביאו לייעול תפעולי עסקי וכספי. המדובר בארגונים בכל הגדלים". הוא ציין כי "חשוב להתאים את השירות לכל לקוח על בסיס צרכיו".

הלקוחות הארגוניים, אמר עופרי, רוצים שני דברים: שליטה ב-IT וגמישות מירבית ללקוחות, "אנו מאפשרים שתי יכולות אלו". בזק בינלאומי, אמר עופרי, "נותנת לאנשי ה-IT את היכולת לנהל את המידע, וכן לנהל את ה-IT טוב יותר". הוא סיכם בציינו כי "המטרה היא להגיע לניצול מיטבי של משאבי ה-IT מממשק אחד תוך הפחתת העלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים