רמי נחום, טריפל C: "מיחשוב הענן מביא לשיפור יכולת התחרות"

נחום, שהיה אחד הדוברים בכנס CloudCon שנערך הבוקר (ד'), ציטט מחקרים לפיהם התחום יגלגל 160 מיליארד דולרים ● רן הרפז, סמנכ"ל טכנולוגיות, 013-נטוויז'ן, הסביר מדוע צריכת תוכנות בתצורת מיחשוב ענן היא הדרך היעילה והזולה עבור מערכי מיחשוב בארגונים קטנים ובינוניים

"למיחשוב הענן יש יתרונות ומניעים רבים, ביניהם רצון הארגונים להיות טובים ויעילים יותר, נוחות בעבודה נגישות למידע בכל מקום ובכל עת. אולם מעל כל אלה, הענן מביא לשיפור יכולת התחרות של ארגונים", אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל C.

נחום דיבר בכנס CloudCon, שנערך היום (ד') בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, אותו הנחה פלי הנמר – נשיא ויזם הקבוצה, הגיעו מאות מנהלי תשתיות ומיחשוב בארגונים בארץ.

נחום ציטט מחקרים, לפיהם התחום יגלגל 160 מיליארד דולרים, ואמר כי הם היחידים בארץ שיש להם ענן אמיתי ועברי. "החברה ממשיכה להשקיע רבות בפיתוח הענן והרחבתו", אמר, "כיום יש לנו 250 שירותים ויישומים, ועד סוף השנה יהיו לנו 500". הענן הציבורי של טריפל C, התהדר נחום, "הוא הענן המוביל בישראל, ומאפשר להזמין שירותי מיחשוב באמצעות האינטרנט, באופן אוטומטי, לצד היכולת לקבל גישה נוחה יותר למידע, מכל מקום".

הוא ציין, כי התשלום על השירותים נעשה על בסיס צריכתם בפועל, ואמר שבמרכז הנתונים שהקים לטובת הענן הושקע סכום של רבע מיליארד שקלים. "המעבר לענן הוא בלתי נמנע וכיום יותר חברות מבינות זאת. חברות שעוברות לשירותי ענן מרוויחות גמישות עסקית", סיכם.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

שי עובדיה, CTO ניהול מערכות במטריקס. צילום: קובי קנטורשי עובדיה, CTO ניהול מערכות במטריקס, הציג את פתרונות BMC לתחום הענן. החברה, אמר, פיתחה את תחום ניהול השירותים העסקיים, BSM, כבר לפני שנים, מה שמכניס אותה לעולם מיחשוב הענן בקלות. מוצרי BMC השונים, אמר עובדיה, מספקים קטלוג שירותים עם מחיר רמת שירות, מוצרים אחרים הופכים את השירות לממוכן, עוד מוצרים מספקים ניטור של התשתיות.

באופן זה, אמר עובדיה, המנמ"ר מקבל תשתית IT הקשורה לתהליכים חוצי מערכות, תשתית לשירות UT עצמי, וזאת לצד יכולת לתזמר ולנטר את רכיבי המיחשוב השונים. הוא סיכם בציינו, כי "נדרש לנהל את הענן בצורה חכמה, לרבות ניהול שינוי סטנדרטי, תיעוד כל שלבי הבקרה, הקצאת משאבים. אנו מאפשרים יצירה יעילה של סביבת תפעול לענן, לרבות תכנון ניהול מחזור חיי הענן".

אמיר שבט, מנהל תחום הענן במיקרוסופט לאזור EMEA. צילום: קובי קנטוראמיר שבט, מנהל תחום הענן במיקרוסופט (Microsoft) לאזור EMEA, וסער רוזנברג – מנהל שיווק שירותי ענן במיקרוסופט ישראל, הציגו את Windows Azure, פלטפורמת הענן של החברה. יישומי הענן, אמרו, יכולים להיות משירות פנימי, דרך יישומים חיצוניים, ועד פתרונות אחסון ו-DRP, כולל כלי אינטגרציה לענן בן כלאיים. עוד כוללת הפלטפורמה, ציינו, מרכז שירות, המאפשר להתחבר לארגונים אחרים, רכיב בקרת גישה וזיהוי, אוסף שירותים כגון איזון עומסים ודיווח בצורה מאובטחת.

בניגוד לדברי נחום, אמרו השניים, "הענן מתאים גם לארגונים בישראל. לקוחות שצרכו את הענן שלנו קיבלו צמצום בכמות הנפילות של המערכות". הם סיכמו באומרם, כי "הענן של מיקרוסופט מספק עוצמה עולמית ותמיכה מקומית בכל ההיבטים".

סער רוזנברג, מנהל שיווק שירותי ענן במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטוררן הרפז, סמנכ"ל טכנולוגיות, 013-נטוויז'ן, הסביר מדוע צריכת תוכנות בתצורת מיחשוב ענן היא הדרך היעילה והזולה עבור מערכי מיחשוב בארגונים קטנים ובינוניים. "בטרם עבדתי ב-013 נטוויז'ן", אמר, "הייתי מנמ"ר של חברות קטנות בחו"ל. את רוב שירותי המיחשוב שלי צרכתי בתצורת תוכנה כשירות (SaaS) – החל משירותי CRM באמצעות Salesforce.com ועד לאירוח שרתים ולטיפול בדואר הארגוני. תפיסתי הייתה ברורה: ככה צורכים שירותי מיחשוב. רק עם חזרתי ארצה הבנתי שקיים פה פער אמיתי בקרב ארגונים קטנים ובינוניים, ויש חוסר בהבנת התועלות הנובעות מעבודת ה-IT באופן זה".

"רוב החברות הבינוניות והקטנות מעסיקות איש מיחשוב, הטרוד כל היום בטיפול במחשבים ובשדרוג שלהם. הן לא נהנות ממה שניתן לקבל בקלות ובצורה זולה מהרשת", אמר הרפז, "עסק קטן או בינוני, הרוצה פתרונות אירוח, שיתופיות, דואר, שרת קבצים מרכזי, שירותי אבטחת מידע, טלפוניה ומרכזיה מנוהלים ואף תהליכים עסקיים כגון CRM או ERP – יכול לקבל את כל השירותים הללו בתשלום לפי צריכה".

רן הרפז, סמנכ"ל טכנולוגיות, 013-נטוויז'ן. צילום: קובי קנטורלדברי הרפז, "ארגון בסדר גודל של SOHO או אף SMB, לא יכול להרשות לעצמו לרכוש מערכת CRM, אבל יכול לקבל אותה בעלות חודשית לא גבוהה ברשת. ככה הוא יכול להשתוות לארגונים גדולים ביכולת לניהול מחזור חיי הלקוח". הוא הוסיף, כי "תפיסת מיחשוב הענן מביאה להנגשה של שירותי IT מתקדמים עבור ארגוני SMB, וכל זאת במחיר נוח ובתשלום חודשית. הדגש הוא על יכולת ההתנתקות בכל מועד נתון. זאת, מבלי שייגרם לארגון נזק כספי ניכר, כיוון שלא נרכש ציוד חומרה יקר".

הוא סיכם בציינו, כי "אנחנו יודעים לתת שירותי IT מתקדמים לגופים קטנים בעבור תשלום חודשי, כמו גם לספק תהליכים עסקיים לארגונים, בהתאם למגזר התעשייתי בו הם פועלים. אנחנו מביאים את כל הידע שנצבר בעולם ומפנים את אנשי המחשוב העוסקים בתחזוקה השוטפת של החומרה לקידום תחומים נוספים בעסק  . אנו מביאים את התוכנה לארגונים במהירות של שני קליקים".

אירועים קרובים