חדש בישראל: מזל"ט שנשלט מה-iPad או ה-iPhone

iDigital, היבואנית הרשמית של מוצרי אפל לישראל החלה לשווק באופן בלעדי את ה-AR.Drone, מזל"ט מתוצרת חברת פארוט, שהשליטה בו מתבצעת באמצעות תוכנה אותה ניתן להתקין בלעדית רק במכשירי ה-iPad, ה-iPhone וה-iPod Touch שמצוידים בקשר Wi-Fi ● המזל"ט מצויד גם במצלמה קדמית ניתנת להטיה, שמעבירה את מה שהיא קולטת למסך של המכשיר השולט בקצב של 15 מסגרות לשנייה וברזולוציה של 640x480

iDigital, היבואנית הרשמית של מוצרי אפל (Apple) לישראל החלה לשווק באופן בלעדי, את אחד הגאדג'טים המעניינים ביותר שיושקו ככל הנראה בישראל בקיץ הקרוב. מדובר במזל"ט בשם AR.Drone, תוצרת חברת פארוט (Parrot) שידועה בעיקר בתחום מוצרי הבלוטות' שלה, שהשליטה בו מתבצעת באמצעות תוכנה אותה ניתן להתקין בלעדית רק במכשירי ה-iPad, ה-iPhone וה-iPod Touch שמצוידים בקשר Wi-Fi.

ל-AR.Drone ארבעה רוטורים וגודלו כ-52 ס"מ כולל מעטפת מגן מיוחדת. הוא ניתן להטסה בבית וגם מחוץ לכותלי הבית, ובסביבה נקייה מחיבורי Wi-Fi אחרים אפשר לשלוט בו ממרחק של עד כ-100 מטרים (עד 50 מטרים בסביבת עבודה רגילה). השליטה במזל"ט מתבצעת בקלות כשאת ההמראה והנחיתה אפשר להעביר לידי טייס אוטומטי – את התנועה קדימה ואחורה מבצעים באמצעות הטיית המכשיר. המזל"ט מצויד גם במצלמה קדמית ניתנת להטיה שמעבירה את מה שהיא קולטת למסך של המכשיר השולט בקצב של 15 מסגרות לשנייה וברזולוציה של 640×480. מעבר לכך מצלמה נוספת ממוקמת בגחון, והיא מיועדת לקצב קבלת תמונות מהיר יותר, אבל ברזולוציה נמוכה מאוד של 176×144 פיקסלים.

חיבור ה-WiFi מבוצע באמצעות חיבור אד-הוק בין המזל"ט למכשיר, כך שלא ניתן להתחבר מבחוץ, לפחות בלי פריצה מתוחכמת, ולשלוט במזל"ט.

המזל"ט כולל גם כמה אמצעי חישה נוספים שמאפשרים, בעזרת קוד פתוח שמשחררת החברה, לכתוב משחקים שמיועדים עבורו, וכן מאפשרים לו להתמצא בסביבה כדי לא להיתקל בחפצים בולטים. למזל"ט גם מנגנון בטיחות שמונע חבלה: הרוטורים ננעלים באופן אוטומטי ומיידי במקרה של מגע או התנגשות.

אחת מנקודות החולשה שלו הוא שככל הנראה מי שירכוש את המזל"ט יצטרך לרכוש גם כמה סוללות מתאימות. זמן הטעינה של כל סוללה הוא כ-90 דקות, אך היא מספיקה לתריסר דקות פעולה בלבד

לפי ערן תור, מנכ"ל iDigital, יימכר ה-AR.Drone במחיר של 1,590 ש"ח (כולל מע"מ) והוא בטוח שיצליח למרות המחיר הגבוה יחסית. "גם על ה-iPhone ושאר המכשירים של אפל אמרו שהם יקרים מדי ויש בארץ כבר 600 אלף טלפונים, 30 אלף טאבלטים ועוד כמה מאות אלפי iPod Touch מתוצרת אפל, כך שמדובר בשוק עם פוטנציאל גדול. יש פה הרבה אנשים שחיים את החיים הדיגיטליים ומוכנים להוציא כסף על זה. הקהל הפוטנציאלי מאוד גדול", אמר תור.

לדבריו, ה-AR.Drone הוא כיום אחד החפצים הנמכרים ביותר בעולם לסביבת המכשירים הניידים של אפל. "זה הפך לצעצוע הכי נמכר בעולם מבין אלו שקשורים למכשירים שלנו, ולכן אני בטוח שזה יצליח גם בארץ", הוא טען.

צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים