פול אלן: ביל גייטס פעל כדי להקטין את הנתח שלי במיקרוסופט

בביוגרפיה חדשה טוען המייסד במשותף של החברה, כי גייטס ביקש להתחמק מההסכם המקורי, שעל פיו חולקה הבעלות על מיקרוסופט בין השניים ביחס שווה, של 50%-50%, ולהעלות את אחזקותיו בחברה ל-64% מול 36% לאלן ● כן הוא מספר איך הכיר את גייטס, מביע את דעתו עליו ומשתף את הקוראים בפרטים רכילותיים שונים, דוגמת העובדה שגייטס נהג לאכול עוף עם כפית

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), טוען בביוגרפיה חדשה, כי שותפו לשעבר, ביל גייטס, פעל כל העת להקטין את הנתח שהגיע לו בחברת התוכנה, וחושף לא מעט פרטים רכילותיים (לא ברור את מי הם אמורים להביך יותר – את החושף או את הנחשף) – דוגמת העובדה שגייטס אכל עוף בכפית.

בביוגרפיה, שתתפרסם בחודש הבא, מספר אלן שהכיר את גייטס "כנער גבוה ומנומש" במעבדת מחשבים בתיכון לייקסייד בסיאטל. "אפשר היה להבחין מיד בשלושה דברים: שהוא חכם מאוד, שהוא תחרותי מאוד ושהוא רוצה להראות לכולם כמה הוא חכם", כותב אלן.

גייטס החל ללמוד מתמטיקה באוניברסיטת הרווארד ואלן הצטרף אליו מתוך שאיפה להקים חברת תוכנה – כפי שעשו השניים יחד, בסופן של דבר. אלן מספר שגייטס הצטרף אליו ואל חברתו, ריטה, לארוחת ערב בבוסטון. "ראית? הוא אכל את העוף שלו בכפית. מעולם לא ראיתי מישהו אוכל עוף בכפית", אמרה ריטה לאלן לאחר הארוחה.

עוד הוא טוען שגייטס ניסה להתחמק מההסכם המקורי שעל פיו חולקה הבעלות על מיקרוסופט בין השניים ביחס שווה, של 50%-50%. גייטס ביקש לתקן את ההסכם כך שיחס החלוקה יהיה 64%-36% לטובתו, משום שהוא חש שהשקיע יותר עבודה. "אותי לימדו שהסכם הוא הסכם ושהמילה שלך מחייבת. ביל נטה לגמישות רבה יותר", כותב אלן בספר. "נכון שבעסקים צריכה להיות גמישות מסוימת, אבל ביל דחק את הגבולות ככל האפשר". עם זאת, בסופו של דבר, אלן נעתר לדרישתו של גייטס.

לאחר מכן, טען, ניסו גייטס והמנכ"ל הנוכחי של מיקרוסופט, סטיב באלמר, להפחית משווי אחזקותיו של אלן באמצעות הנפקה של אופציות חדשות – מיד לאחר שבאלמר הצטרף לחברה בתחילת שנות ה-80'. באותה תקופה גילה אלן, כי הוא סובל מלימפומה על שם הודג'קין (סרטן של מערכת הלימפה).

"סייעתי להקים את החברה ועדיין הייתי חבר הנהלה פעיל, גם אם היקף פעילותי היה מוגבל בשל המחלה. שותפי ועמיתי ניסו להדיח אותי מהחברה", כותב אלן. בסופו של דבר, אלן התפטר ממועצת המנהלים של מיקרוסופט בשנת 2000 לטובת מיזמים פרטיים. גייטס נותר בתפקיד יושב ראש החברה.

לא ניתן היה לקבל תגובה ממיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים