ארצות הברית: פשרה בין גוגל ל-FTC בנוגע ל-Buzz

הסכם הפשרה אוסר על גוגל להציג בצורה כוזבת את אופן הטיפול במידע ● כמו כן, היא מתחייבת במסגרתו לפעול בהתאם למדיניותה על מנת להגן על נתוני המשתמשים במוצרים חדשים ונדרשת לערוך ביקורות תקופתיות על מנת להבטיח עמידה במדיניות ● תוקף ההסכם הוא ל-20 שנים, והוא עוסק גם במצבים שעלולים להתרחש בעתיד, דוגמת איסוף נתונים מרשתות Wi-Fi

קנס ענק על הפרת פרטיות. ה-FTC

גוגל (Google) הגיעה להסכם פשרה עם רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) בתלונות שהוגשו נגדה לגבי הטעיה ופגיעה בפרטיות ברשת החברתית באזז (Buzz) שהשיקה החברה בשנה שעברה.

הסכם הפשרה אוסר על גוגל להציג בצורה כוזבת את אופן הטיפול במידע. כמו כן, היא מתחייבת במסגרתו לפעול בהתאם למדיניותה על מנת להגן על נתוני המשתמשים במוצרים חדשים ונדרשת לערוך ביקורות תקופתיות על מנת להבטיח עמידה במדיניות – כך עולה מהודעה שפרסמה הרשות אתמול (ד').

ג'ון לייבוביץ', יושב ראש ה-FTC, ציין בהודעה, כי "כאשר חברות מפרסמות מדיניות פרטיות – הן נדרשות לכבד אותה". לדבריו, "הסכם הפשרה נועד על מנת להבטיח שגוגל תעמוד בהתחייבויותיה למשתמשים ותמסד אמצעים איתנים לשמירה על הפרטיות בכל תחומי פעילותה".

במסגרת ההסכם, שיהיה בתוקף ל-20 שנים, גוגל לא נדרשת לשלם כל קנס שהוא. ההסכם עוסק גם במצבים שעלולים להתרחש בעתיד, דוגמת איסוף נתונים מרשתות Wi-Fi – ציינה ג'סיקה ריץ', סגנית מנהל ב-FTC.

גוגל נתונה באחרונה לביקורת גוברת מצד הרשויות ברחבי העולם, שטוענות שהיא לא עושה די כדי להגן על נתוני המשתמשים. כן נטען שהחברה מנצלת את מעמדה הדומיננטי בשוק החיפוש על מנת לפגוע בתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים