גיא רחמים, נט-אפ: "מנמ"רים שלא יבצעו חשיבה מחודשת על האיחסון שלהם – לא יוכלו להתקדם"

עולם האיחסון מתאפיין בבזבוז עצום, חוסר ניצול של המערכות, גידול במידע וריבוי ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים, ועל המנמ"רים לשנות את התפיסה שלהם כדי להתקדם, אמר רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ ● אופיר זמיר, מנהל טכני אזורי ב-VMware, אמר ש-"ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות, כדי לסייע להיבטים העסקיים של הארגון"

"עולם האיחסון משתנה וגדל ללא הרף. מנמ"רים שלא יבצעו חשיבה מחודשת על מערכי האיחסון שלהם – לא יוכלו להתקדם ולהביא את ארגוניהם ליתרון העסקי הנדרש", כך אמר גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ (NetApp).

רחמים דיבר בכנס מנמ"רים בכירים שנערך היום (ה'). הכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, היה משותף לנט-אפ ישראל ו-VMware ישראל, והתקיים באולם קריפטון בכפר הירוק. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

בדבריו תיאר רחמים כמה מגמות על בעולם האיחסון: האחת היא הגידול השנתי הנמשך וגדל של נפח האיחסון, בקצב של 30%-100%. רחמים הסביר, כי הדבר קורה בגלל ריבוי האיחסון של תמונות, מוזיקה וסרטים, והוא מביא לכך שבתים פרטיים מאחסנים טרה-בייט נפח וארגונים – חצי פטה-בייט עד פטה-בייט אחד. זאת, לצד הרצון של ארגונים לאסוף עוד מידע אודות הלקוחות, בין השאר ברשתות החברתיות. המגמה השנייה שציין רחמים היא המעבר לעבודה ירוקה, לא רק מטעמים סביבתיים, אלא גם בשל הצורך ההולך וגובר לחיסכון בתקציבים ולגישור על הפער בין הגידול באיחסון לחוסר הגידול בתקציב. מגמה נוספת שהוא מנה היא המעבר של הווירטואליזציה משלב הדיבורים לשלב המעשים, לאחר שזו עברה מהשרתים לעבר תחנות הקצה ומערכות האיחסון. המגמה האחרונה, ציין רחמים, היא המעבר למיחשוב ענן ועבודה בתצורות תוכנה ומיחשוב כשירות.

רחמים אמר, כי עולם האיחסון מתאפיין בבזבוז עצום, חוסר ניצול של המערכות, גידול במידע וריבוי ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים. כך, אמר, "מנהל התשתיות עסוק בהישרדות רוב הזמן ולא מוצא זמן לתכנן קדימה. אם המנמ"רים לא ישנו את התפיסה – הם לא יוכלו להתקדם. יש ניצול מועט של משאבי המיחשוב ושל מערכות האיחסון".

לדבריו, המטרה של נט-אפ היא להוות את הבסיס עבור תשתיות האיחסון האחודות בארגונים. החידושים הטכנולוגיים, לרבות סטנדרטיזציה, קונסולידציה, וירטואליזציה ומיטוב, מאפשרים לשנות את התפיסה הקיימת, הסביר. "הדבר מצריך חשיבה שונה, הן תקציבית, הן בהיתכנות של פרויקטים והן באופן ובמשך זמן ההגעה לשוק".

אופיר זמיר, מנהל טכני אזורי ב-VMware. צילום: ניב קנטורהוא סיכם בציינו, כי יש לנט-אפ היכולת לספק ארכיטקטורה סטנדרטית לתשתית אחודה, מרובת פרוטוקולים, עם וירטואליזציה לעולם האיחסון, יכולות הגנה שחזור וגיבוי על המידע, יכולות ביצוע איחסון בשכבות תוך תעדוף המידע המאוחסן. רחמים אמר, כי היכולות הללו מביאות להפחתת עלויות התחזוקה של התשתיות.

המסע לענן

אופיר זמיר, מנהל טכני אזורי ב-VMware, אמר שהמהפך המשמעותי בתחום הווירטואליזציה התרחש ב-2009, אז קבעה IDC שברחבי העולם נמכרו יותר שרתים וירטואליים מאשר פיזיים. "הווירטואליזציה הפכה למעין תקן", אמר. "המכונות הפיזיות בתוך מערכי ה-IT הארגוניים הפכו לסוג של תשתיות המכילות גם שרתים וירטואליים".

הוא ציין, כי VMWare גדלה במהירות וכי יש לה רבע מיליון לקוחות ארגוניים בעולם, בהם כל החברות המצויות ברשימות פורצ'ן 100 (Fortune 100) ופורצ'ן 1,000 (Fortune 1,000). זמיר ציטט דו"חות של חברות המחקר שלפיהם VMware היא מובילת שוק בעולם הווירטואליזציה בהיבטים שונים, ביניהם חדירת שוק, חדשנות, יציבות, בשלות ותמיכה. הוא אמר, כי החברה מריצה את המסה הקריטית (84%) של השרתים ותחנות הקצה הווירטואליים במערכי מיחשוב ארגוניים בעולם.

זמיר הוסיף, כי "לאחר הטמעה מסיבית של פרויקטי וירטואליזציה בעולם השרתים החל השלב הבא – וירטואליזציה של תחנות הקצה". לדבריו, בשלב הראשון, "לאחר שארגונים עשו קונסולידציה בעולם השרתים והפכו אותם לווירטואליים, התקבל ניצול יעיל יותר של השרתים, כשיש שרת אחד שמחזיק בתוכו את כל השרתים או את רובם. מהר מאוד ארגונים ראו את התועלות מהסביבה הווירטואלית, שלא יכולות להתקבל בעולם הפיזי: גידול, גמישות, מיכון, העברת מכונות ממקום למקום, חופשיות ביכולת הפריסה וכן צמצום עלויות התחזוקה וכוח האדם בעולם התשתיות".

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו מגמת הווירטואליזציה לסוגיה תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים בשנים הקרובות, כיוון שהיא חוסכת כסף רב לארגונים ומספקת גמישות תפעולית. כיום, אמר, "מנמ"רים נדרשים לעשות יותר IT בפחות תקציב, ולא רק בגלל המשבר הכלכלי. הדרך להצליח לעשות זאת היא בהפיכת ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות, כדי לסייע להיבטים העסקיים של הארגון. לא ניתן לממש את תפיסת מיחשוב הענן לפני שמבצעים וירטואליזציה לאורך ולרוחב ה-IT הארגוני".

כמו כן, זמיר ציין, כי ב-2008 דיבר פול מריץ, מנכ"ל VMware, על IT כשירות ועל מיחשוב ענן, "ורבים לא ידעו על מה הוא מדבר. כיום המצב שונה". העתיד, אמר זמיר, הוא במיחשוב ענן. לדבריו, הדרך למימוש הענן החלה בקונסולידציה של שרתים ומשם המשיכה לווירטואליזציה של יישומים שאינם קריטיים לארגון. לדבריו, המגמה כיום היא "וירטואליזציה בסביבת יישומים קריטיים. כך תמומש התפיסה של IT כמרכז שירות המסייע לארגונים בהיבטיו העסקיים". "אנחנו מבחינים יותר ויותר במגמה של וירטואליזציה עבור יישומים 'כבדים' בארגונים", ציין.

זמיר הוסיף, כי יש ל-VMWare את היכולת לספק תשתיות עבור ארגונים בצורה גמישה ויעילה, תוך שימוש בחומרה סטנדרטית, כשהתוכנה שלצידה – היא המספקת את היעילות הנדרשת. זאת, לצד מתן היכולת ללקוחות לפתח יישומים ולהריץ אותם על גבי תשתית וירטואלית.

רפי שקולניק, המנהל האזורי של נט-אפ. צילום: ניב קנטורהוא סיכם בציינו שעולם המיחשוב הארגוני הולך לכיוון של ענן בן-כלאיים, המשלב את הציבורי והפרטי. לטובתו הוציאה החברה את מוצר vCloud Conector, שיוצר חיבור בין תשתיות המיחשוב של שני העננים.

"עולם וירטואלי יעיל, נכון וידידותי יותר"

רפי שקולניק, המנהל האזורי של נט-אפ, פתח את האירוע באמרו, כי "לפני שבע שנים, נט-אפ הפנימה והחלה להוביל את התפיסה שלפיה האיחסון אינו קופסה וכי מה שנדרש עבור הלקוחות הוא פתרון כולל, שיש בו גם קופסה". החברה, אמר שקולניק, "מנסה לתת ללקוחות את היכולת לעשות את העולם הווירטואלי יותר יעיל, יותר נכון וידידותי יותר עבור המשתמשים".

בין המנמ"רים שנטלו חלק באירוע: מוטי טובי, קומברס (Comverse); קובי ביטר, דלק; איילת ליניק, אירונאוטיקס; בני אתגר, נתיבי איילון; תמיר עדוי, רשות הטבע והגנים; איציק פסטרנק, גלי צה"ל; עופר ברטמן, ויסוצקי; רונן בן דוד, אקרשטיין תעשיות; רחל יעקבי, בנק ישראל; עופר וייסברג, מכבי שירותי בריאות; אלי פרנק, בזק; יוסי עפרוני, יורוקום-נוקיה; יואב וולף, מכללת סמינר הקיבוצים; אורלי וייסלברג, קבוצת ברן; ואבישלום חודפי, דואר ישראל.

חתמה את האירוע הרצאתו של העיתונאי עופר שלח, שעסקה בדמותו של מאמן קבוצת הספורט המגבש צוות ומוביל אותו להצלחה, למרות התנאים הקיצוניים הקשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים