משרד המשפטים השלים את השלב הראשון במיחשוב הפרקליטות; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

את הפרויקט, המכונה תנופ"ה, החלה לפני שלוש שנים נס טכנולוגיות, אולם העבודות הופסקו בשלבים הראשונים עקב חילוקי דעות בין הממשלה לספק והגשת תביעות הדדית ● הפרויקט בוצע על ידי אנשי משרד המשפטים ובסיוע חברת E4D ● צוות של הפרקליטות, בראשות מוריה זיסוביץ - המנמ"רית היחידתית, ניהל את הפרויקט, המבוסס על מערכת ה-CRM של מיקרוסופט ● השלמת הפרויקט תהווה שינוי מוחלט של שיטת העבודה של 1,500 הפרקליטים, שתהיה נטולת נייר וממוחשבת לחלוטין

אגף מערכות המידע במשרד המשפטים השלים בימים אלה את פריסת השלב הראשון של פרויקט מיחשוב הפרקליטות. המערכת, שמכונה תנופ"ה (ר"ת תכנון ניהול ובקרה פרקליטות המדינה), החלה לפעול במחלקה הפלילית במחוז תל אביב. בכך החל השלב הראשון בשינוי סדרי העבודה של הפרקליטות – לא עוד תיקי נייר וארכיונים, אלא תיוק מהיר ודיגיטלי של מסמכים, תיק פרקליטות ממוחשב במלואו, רישום הגורמים ומאפייני התיק, דו"חות בינה עסקית ועוד.

הפרויקט החל במודל Fixed Price על ידי נס טכנולוגיות, שזכתה במכרז, אולם בשל חילוקי דעות ותביעות הדדיות, החליט מנכ"ל משרד המשפטים דאז, משה שילה, להפסיק את ההתקשרות עם נס ולבצע את הפרויקט באופן פנימי – באמצעות צוות של 16 אנשי מקצוע מתוך משרד המשפטים ובעזרת מיקור-חוץ של כוח אדם רלבנטי. ההיקף הכללי של הפרויקט מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים, ובסיומו עבודת כל 1,500 הפרקליטים במשרד המשפטים תבוצע ללא נייר ובאופן ממוחשב לחלוטין.

לדברי מוריה זיסוביץ, המנמ"רית היחידתית של הפרקליטות, מדובר בפרויקט חדשני – הן מבחינת השימוש בתשתית ה-CRM והן מבחינת הפריסה של מערכת חדשה בסביבת עבודה גדולה ומורכבת. כמו כן, הסבירה זיסוביץ, כולל הפרויקט עבודת הסבת נתונים מסיבית ממערכות ישנות ושונות. "מערכת תנופ"ה כוללת תיקים אלקטרוניים המאפשרים ניהול מלא של תיקי הפרקליטות, כולל צפייה בגורמים קיימים בתיק, צפייה במסמכים וניהול מתקדם של תרשומות ומשימות", אומרת זיסוביץ. "כך, המערכת תשפר את עבודת המזכירות והפרקליטים ותאפשר בקרה ניהולית טובה יותר למנהלי הפרקליטות".

פרויקט תנופ"ה נעשה בשיתוף עם E4D. לדברי ורד פרידמן, סמנכ"ל החברה, הפרויקט מממש את תפיסת ה-XRM של Dynamics – מוצר ה-CRM של מיקרוסופט (Microsoft), בו E4D מתמחה. "הפרויקט כולל עשרות ישויות עסקיות מותאמות, בסביבה של מאות חוקים עסקיים ותהליכי עבודה מורכבים. זהו ללא ספק אחד מפרויקטי ה-XRM המורכבים ביותר שמתבצעים כיום", מוסיפה פרידמן.

יצוין, כי הפרקליטות הייתה שותפה מלאה לפרויקט. תחת הובלתה של פרקליטת המחוז, עו"ד אריאלה סגל אנטלר, ושל ראשי תחום הניהול בפרקליטות – עו"ד אלעד רוזנטל ודודי גורדון, אושרו תהליכי העבודה במערכת, ונוהלו הדרכות למשתמשים. יאיר פראנק, מנמ"ר משרד המשפטים, מסר כי "הפרויקט הוא שאפתני ביותר ומהווה שינוי רחב בשיטות העבודה ויצירת אחידות תפקודית וניהולית בפרקליטות. זוהי המערכת הגדולה הראשונה שעולה לאוויר לאחר ההיערכות מחדש שבוצעה באגף".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הוא לא היה שם

    מי שהגיב - לא היה בפרוייקט. "אחרון התוכניתנים" הוא מונח של מוריה שהפך בדיחה במערכות מידע של מחוז ת"א: זה ציטוט של מוריה, שהתלוננה כי נשארה 4 (במילים: ארבעה) ימים עד שעה מאוחרת (ובואו נגיד שפאבים עדיין סגורים או רק מתחילים התארגנות במאוחרת כזו). לתפיסתה מנהלים הולכים הביתה מוקדם ומי שישאר לעשות את העבודה הם אחרוני התוכניתנים. יש קהל לא קטן ששמע ונדהם. הפרייקט לא היה נכשל. אין מצב. ונניח שכן - הרי לא ניתמם - מוריה רק באה ולא היתה מעורבת. אחרוני התוכניתנים הם אשמים, כמובן...

  2. היה שם

    ואם הפרוייקט היה נכשל? מי היה האשם? נכון - מוריה זיסוביץ! לכל הקנאים ולכל אלו שפוטרו ממשרד המשפטים בעקבות מחדלים שונים - תחזרו לחורים שלכם.

  3. קרמון

    רציתי לומר שעל הכותב להיות יותר מדוייק להבא בכתיבה מכיוון שמוריה קיבלה את התפקיד רק בשלב של העלייה לאוויר כך שהיא בעצם לא עשתה שום דבר בפרוייקט עצמו ואל דאדיר עליה תהילת עולם. הקרדיט מגיע לאנשים אחרים

  4. אחרון התוכניתנים

    מוריה זיסוביץ נמצאת בתפקיד פחות מחודשיים וכבר לוקחת קרדיט ויחצנות על פרוייקט שבקושי היתה שותפה בו, ונכנסה אליו רק בשלבי ההטעמעה הסופיים. יחסי האנוש שלה כה גרועים, הזלזול בעובדים והתוכניתנים עוד יתבטא בשטח, וחבל.

אירועים קרובים