נט-אפ תרכוש את EMC תמורת 9.5 מיליארד דולרים במזומן – או שלא

ה-"ידיעה" על רכישת הענק בעולם האיחסון הייתה אחת המתיחות שפורסמו בעיתונות הטכנולוגית ב-1 באפריל ● "דיווחים" נוספים שפורסמו גרסו שגוגל הוציאה שירות חדש המאפשר לבצע פעולות על גבי המסך בעזרת תנועות הגוף; משחק חדש בשם אנגרי נרדס - חנונים כעוסים - הומצא כחלופה לאנגרי בירדס; ו-RIM תוציא בלקברי בלא מסך, אך בצירוף לוח מקשים ● ויש גם זווית ישראלית: אתר השגרירות בוושינגטון פרסם ששלושה ידענים מהארץ הצליחו לנצח את ווטסון - מחשב העל של יבמ

נט-אפ (NetApp) תרכוש את EMC תמורת 9.5 מיליארד דולרים, גוגל (Google) המציאה שירות שמאפשר לבצע פעולות שונות על גבי המסך באמצעות הלשון, או כל איבר אחר בגוף, ושלושה ישראלים ידענים ניצחו את ווטסון (Watson), מחשב העל של יבמ (IBM) – אלה רק חלק ממתיחות 1 באפריל שפורסמו ברשת.

אחת המתיחות גרסה שנט-אפ ו-EMC הוציאו הודעה לעיתונות על המיזוג ביניהן. על פי ההודעה, המיזוג, שיבוצע תמורת 9.5 מיליארד דולרים במזומן, יביא ליצירת חברה ממוקדת לקוחות, עם פריסה גלובלית, בסיס לקוחות איתן והיצע נרחב בעולמות האיחסון, הגיבוי, הווירטואליזציה, אבטחת מידע וניהול תוכן.

ב-"ידיעה" נמסר, כי טום גורג'נס, נשיא ומנכ"ל נט-אפ, יעמוד בראש החברה המאוחדת, שתיקרא נט-אפ-EMC. ג'ו טוצ'י, יושב ראש ומנכ"ל EMC, ימונה לנשיא וחבר הנהלה. גורג'נס "עשה" חישוב צמיחה שגוי, נכתב, ואמר ש-"מדובר בהזדמנות נפלאה עבור בעלי המניות של שתי החברות: נט-אפ צומחת ב-25% בשנה ו-EMC ב-17%, ויחד תהיה לנו צמיחה של 42% בשנה הכספית הבאה". ה-"דיווח" נחתם במשפט שלפיו הוא כל כולו המצאה של מערכת StorageNewsletter.com. "זו בדיחה שלעולם לא תוכל לקרות, אבל ההפך – ש-EMC תרכוש את נט-אפ – זה בהחלט משהו שעשוי להתרחש", נכתב.

ה-"ידיעה" הזו לא הייתה מתיחת ה-1 באפריל היחידה שפורסמה השנה בעיתונות הטכנולוגית. זו שפעה המצאות מוזרות יותר ופחות על גאדג'טים בלתי אפשריים וטכנולוגיות משונות. בין היתר, פורסם שגוגל פיתחה טכנולוגיה חדשה בשם Gmail Motion, שמייתרת את העכבר והמקלדת ומאפשרת לבצע פעולות, כמו: שליחת אי-מיילים, על גבי המסך, בעזרת תנועות הגוף – בהשראת קינקט של מיקרוסופט (Microsoft). יו-טיוב (YouTube) חגג ב-1 באפריל, כביכול, 100 שנים להיווסדו – כאשר במסגרת החגיגה יכולים היו הגולשים לראות את הסרטונים כסרטים אילמים מ-1911 ולצפות בסרטון שאיגד את חמשת הסרטונים הכי נצפים, לכאורה, באותה השנה. אתר האפינגטון פוסט (Huffington Post) הודיע, כי יחייב את עובדי הניו-יורק טיימס (New York Times) לשלם על תכנים שלו – לאחר שאתר האינטרנט של העיתון החל לגבות תשלום – בעוד שלשאר העולם יינתן השירות בחינם; ובעולם המשחקים דווח על המצאת משחק חדש – אנגרי נרדס (חנונים כעוסים), כחלופה לאנגרי בירדס המפורסם.

"דיווח" מעניין נוסף שפורסם גרס שחברת מאקרוסופט (Macrosoft) – לא להתבלבל עם מיקרוסופט – הודיעה, כי עובדיה יחלו לעבוד בלוח זמנים עשרוני, שכל שבוע בו מכיל עשרה ימים. כמו כן, במהדורה האוסטרלית של ZDNet דווח, כי RIM תוציא מכשיר בלקברי (Blackberry) בלא מסך, אך בצירוף לוח מקשים.

אתר שגרירות ישראל בוושינגטון הצטרף אף הוא למתיחות הטכנולוגיות של 1 באפריל, כאשר פרסם ששלושה ישראלים ניצחו את ווטסון, מחשב העל של יבמ, בתחרות שנערכה בכותל המערבי, בהנחיית הזמר מומי לוי. השלושה, כך על פי ה-"ידיעה", הם חקלאי, נהג אוטובוס ועורך דין, שקראו לעצמם "גבוהים יותר מברודי" והצליחו "לצבור" יותר מ-63 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים