גוגל: איננו משחררים את הקוד של Honeycomb כדי למנוע התקנות בטלפונים

אנדי רובין, מנהל חטיבת אנדרואיד, הסביר שבפיתוח של מערכת ההפעלה למחשבי לוח נעשו "קיצורי דרך", וכדי למנוע ממפתחים את האפשרות להשתמש במערכת ההפעלה בטלפונים חכמים נמנעת החברה משחרור הקוד ● ההערכה היא שקוד נוסף של מערכת ההפעלה ישוחרר רק לאחר שיושלם הפיתוח של גרסת אנדרואיד המכונה Ice Cream - מה שעשוי לקרות במאי

גוגל (Google) ספגה באחרונה ביקורת על כך שהיא נמנעת מלשחרר את קוד המקור של מערכת ההפעלה Android 3.0 Honeycomb. זאת, נוכח העובדה שעד כה נהגה החברה להעניק גישה מלאה לכל הגרסאות של מערכת ההפעלה, על מנת שהמפתחים יוכלו לנבור בקרביה ולהפיק ממנה את מרב היתרונות.

לפי שעה מסרבת גוגל לשחרר את קוד המקור של מערכת ההפעלה, המיועדת למחשבי לוח, או אפילו לציין מתי הוא ישוחרר. רק חברות שמשתפות פעולה ישירות עם גוגל, דוגמת מוטורולה (Motorola), ששחררה בפברואר את מחשב הלוח Xoom, שמבוסס על Honeycomb, נהנות מגישה לקוד. גוגל הסבירה זאת בכך שקוד המקור עדיין לא נבדק די הצורך.

"כדי לעמוד בלוח הזמנים של ההשקות המתוכננות נאלצנו לעשות כמה פשרות", הסביר אנדי רובין, סגן נשיא להנדסה בגוגל ומנהל חטיבת אנדרואיד (Android), בראיון שהעניק ל-BusinessWeek ולבלומברג (Bloomberg). לדבריו, "לא רצינו לעסוק באפשרות להתקין את אותה תוכנה במכשירי טלפון. הדבר היה דורש משאבים רבים והפיתוח היה נמשך זמן ארוך מהרצוי. משום כך עשינו קיצורי דרך".

במילים אחרות, מערכת ההפעלה Honeycomb אינה בשלה להתקנה בטלפונים חכמים, וכדי למנוע ממפתחים שימוש בה – נמנעת גוגל משחרור הקוד.

רובין הוסיף והסביר, כי אם Honeycomb תותקן כפי שהיא בטלפונים חכמים, הדבר ייצור "חוויית שימוש גרועה במיוחד. אין לנו מושג אם היא תפעל בכלל במכשירי טלפון. עם זאת, אנדרואיד היא פרויקט של קוד מקור פתוח, ולא שינינו את האסטרטגיה הזו".

עוד נכתב בידיעה שהופיעה ב-BusinessWeek, כי גוגל הודיעה למפתחים שלא ישוחרר קוד נוסף של מערכת ההפעלה עד שיושלם הפיתוח של גרסת אנדרואיד המכונה Ice Cream. זו תשלב בין המאפיינים של Android 2.3 לבין כמה מהחידושים שהופיעו ב-Android 3.0 Honeycomb. ההערכה היא, כי זה יקרה בוועידת המפתחים שתערוך גוגל בחודש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים