יפן: אסון הטבע פגע באופן חסר תקדים בתעשיית השבבים

הסיבה לכך היא, על פי אנליסטים, הפגיעה שספגו המפעלים עצמם, הפסקות החשמל התכופות וההרס של תשתיות התחבורה - שמקשים על החברות לייצר ולשלח את המוצגים המוגמרים ● אחד האנליסטים העריך שעלולים לחלוף עוד שישה חודשים עד שהייצור של המוליכים למחצה ביפן יחודש בהיקף מלא

רעידת האדמה שאירעה ב-11 במרס ביפן, גל הצונאמי שהציף את חופי המדינה והדליפה מהכורים הגרעיניים פגעו באופן חסר תקדים בתעשיית השבבים – כך מעריכים אנליסטים. הסיבה לכך היא הפגיעה שספגו המפעלים עצמם, הפסקות החשמל התכופות וההרס של תשתיות התחבורה – שמקשים על החברות לייצר ולשלח את המוצגים המוגמרים.

עלולים לחלוף עוד שישה חודשים עד שהייצור של המוליכים למחצה ביפן יחודש בהיקף מלא – אמר דייל פורד, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר IHS iSuppli. ההשפעה על האספקה ברחבי העולם תהיה משמעותית, שכן יפן ממלאת תפקיד חשוב בתהליכי הייצור של המוליכים למחצה ברחבי העולם. פורד מעריך כי חלק מהמפעלים ספגו פגיעה כה קשה עד שכלל לא ניתן יהיה לשוב ולהפעיל אותם.

"תעשיית המוליכים למחצה ספגה את הפגיעה הקשה ביותר בתולדותיה", אמר פורד באירוע שערכה החברה שלשום (ו'). "היו כבר אסונות טבע בעבר, אך הפגיעה שספגה הפעם שרשרת האספקה היא חסרת תקדים".

באחרונה דיווחה iSuppli, כי בעקבות האסון ביפן ירדה התפוקה העולמית של לוחות הסיליקון המשמשים לייצור השבבים בשיעור של 25%. כן נפגעו הייצור של צגי ה-LCD, הסיליקון והחומרים הכימיים המשמשים בייצור של שבבי המחשב.

לן ג'לינק, אנליסט ראשי ב-iSuppli, ציין ש-"מספר רב של מפעלי ייצור – עד 75% מהמפעלים שמשתמשים בחומרים המיוצרים ביפן – ספגו פגיעה קריטית, וקצב הייצור שלהם הואט. המצב מדאיג מאוד".

פורד ציין בנוסף, כי שלושה מפעלים לייצור סיליקון ביפן לא שבו לפעול מאז רעידת האדמה ב-11 במרס. "במפעלים המייצרים לוחות סיליקון פועלים בקדחתנות למצוא מקורות אספקה חלופיים", הוסיף. "מרבית היצרנים מחזיקים מלאי שמספיק לשלושה עד ארבעה שבועות. צריך לראות מה יקרה כשמלאי זה יאזל".

לגבי מחשבי ה-iPad ציין פורד, כי האסון פגע בייצור של ארבעה רכיבים, ובהם מודול Wi-Fi והבקר של צג המגע. "כדי לייצר ציוד, לא מספיק שיש 94% מהרכיבים. חייבים את כל מאת האחוזים" אמר.

עם זאת, את הפגיעה הקשה ביותר לא ספגה תעשיית המחשבים – אלא תעשיית הרכב. חברת Renesas Technology, ספקית מרכזית של שבבי מחשב לתעשייה זו, נפגעה מרעידת האדמה וגל הצונאמי, וגם מההפסקות התכופות באספקת החשמל. הפעילות בחמישה מפעלים של החברה כבר חודשה, אולם עד שהפעילות תחודש בכל המפעלים בהיקף מלא עשויים לחלוף עוד חודשים רבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים