נמשכת העליה של כרום – למרות השקת הגרסאות החדשות של אינטרנט אקספלורר ופיירפוקס

הנתח של הדפדפן מבית גוגל עמד במרץ על כ-11.6%, על אף שהגרסה החדשה שלו, כרום 11, צברה רק כ-0.25% מהשוק ● אינטרנט אקספלורר 9 הגיע ל-1.04% - מעט יותר מפיירפוקס 4, שעמד על 1.68% ● ככלל, רשמה מיקרוסופט ירידה של קרוב לאחוז בשוק הדפדפנים

לעדכן את Chrome

שחרור הגרסאות החדשות של שלושת הדפדפנים המרכזיים, שבוצע באחרונה, עדיין לא משפיע השפעה ממשית על השוק – כך עולה מנתונים שפרסמה Net Market Share לחודש מרץ. אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9), שמיקרוסופט (Microsoft) תולה בה תקוות רבות, השיג בינתיים רק 1.04% מהשוק – פחות אפילו מפיירפוקס 4 (Firefox 4), שעל אף שהושק אחרי מתחרהו מרדמונד, כבר הגיע ל-1.68% מהשוק. הנתח של הגרסה החדשה של הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla) עולה על זה של הגרסאות החדשות האחרות.

באופן כללי, נתח השוק של מיקרוסופט המשיך לקטון בחודש שעבר, ועמד על 55.92%. מדובר בירידה של 0.85% לעומת הנתונים שנרשמו בפברואר. בענקית מרדמונד יכולים אולי להתנחם בכך שגם הגרסה החדשה של הדפדפן כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) רשמה נתונים נמוכים. בעוד שהגרסה הקודמת, כרום 10 (Chrome 10), הגיעה ל-6.69% מהשוק, גרסה 11 צברה 0.26% בלבד. מדובר אמנם בגרסת בטה, אבל עדיין – מדובר בנתון נמוך. כרום 9 ירד ל-3.49% מהשוק.

עם זאת, בסך הכול, עלה נתח השוק של כרום במהלך מרץ ב-0.6% ל-11.57%. הנתח הכולל של פייפרוקס (Firefox) עלה ב-0.06% בלבד ל-21.8% מהשוק. במהלך השנה האחרונה נפגע הדפדפן מבית מוזילה מהעליה של כרום קשה יותר מהפגיעה בנתונים של אינטרנט אקספלורר.

גם ספארי (Safari) של אפל (Apple) ממשיך להתקדם, והגיע בחודש שעבר ל-6.61% מהשוק – עליה של 0.25% לעומת פברואר וגידול של כמעט 2% במהלך השנה האחרונה. משפיעה על כך העובדה שה-iPhone וה-iPad, שספארי מוגדר בהם כברירת מחדל, מכשירים נפוצים. דפדפן אופרה (Opera) המשיך לדשדש גם במרץ, עם 2.15% – בלי שינוי לעומת החודש הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים