כ.א.ל. הטמיעה מערכת לזיהוי ומניעת הונאות; היקף הפרויקט: חמישה מיליון שקלים

המערכת, Fractals, מזהה בזמן אמת הונאות ושימושים לרעה בקרב בעלי כרטיסים ובתי עסק ● היא מבוססת סביבת אורקל ושפת הפיתוח ג'אווה, ומותאמת לדרישות תקן אבטחת המידע הבינלאומי PCI ● מדובר במערכת המיוצרת על ידי חברת Alaric הבריטית, שאנשיה הם שביצעו את ההטמעה, לאחר התאמתה לשוק הישראלי

כ.א.ל. הטמיעה מערכת חדשה לזיהוי ומניעת הונאות בכרטיסי אשראי, המזהה בזמן אמת הונאות ושימושים לרעה בקרב בעלי כרטיסים ובתי עסק. הפרויקט החל במחצית 2010 והסתיים באחרונה, והיקפו הכספי עמד על חמישה מיליון שקלים.

המערכת, Fractals (ר"ת Fraud Risk Analysis Creation Testing & Learning System), החליפה מוצר קודם שהיה קיים בחברה, בשם פלקון (Falcon). מדובר במערכת מתוצרת חברת Alaric הבריטית, שאנשיה הם שביצעו את ההטמעה, לאחר התאמת המערכת לשוק הישראלי. Fractals מבוססת סביבת אורקל (Oracle) ושפת הפיתוח ג'אווה (Java). היא מותאמת לדרישות תקן PCI (ר"ת Payment Card Industry) – תקן בינלאומי של אבטחת מידע הנדרשת מחברות כרטיסי האשראי ומבתי העסק העובדים מולן, על מנת שאלה יהיו מורשים להשתמש ולסלוק את הכרטיסים.

בנוסף, המערכת החדשה מגיעה עם סט תקני מובנה של חוקים עסקיים לזיהוי ולמניעה של הונאות בכרטיסי אשראי, אך מאפשרת למשתמשים גם יישום עצמאי של חוקים עסקיים מורכבים. אלה נבנים על סמך הידע והניסיון המצטבר במחלקת ניהול הסיכונים ולאור המגמות בשוק. כמו כן, מספקת המערכת מודל מתמטי מתוחכם המנבא באיזו סבירות תתקיים הונאה בעסקה ספציפית. המודל מושתת על תבניות הונאה מוכרות בעולם, ויש לו אף יכולות למידה וכוונון עצמי דינמי, בהתאם לפעילות השוטפת ולדיווח מקרי ההונאה בפועל.

לדברי רון גריסרו, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בכ.א.ל., "מערכות לאיתור ולמניעת הונאות הן מהחשובות שבמערכות ה-IT של חברת כרטיסי אשראי. העושר הפונקציונאלי של Fractals, יחד עם הגמישות והפתיחות הטכנולוגית של המוצר, יאפשרו לנו איתור ומניעה של הונאות במהירות וביעילות רבות יותר, ובעלות כוללת נמוכה מהמערכות שהיו בשימוש עד כה".

ערן ויתקון, מנהל מחלקת תוכנית אסטרטגית להחלפת מערכות מיחשוב בכ.א.ל., אמר לאנשים ומחשבים, כי לקוחות המערכת הם עובדי החברה, המגנים על לקוחותיה. לדבריו, המערכת גורמת לעובדי כ.א.ל. לבצע בירור, באופן יזום, האם בוצעו פעולות חיוב חריגות בכרטיס האשראי או האם נעשו כמה רכישות במקביל במקומות שונים בגלובוס ועוד רכישות מעוררות חשד בהיקפן או במועדן. ויתקון הוסיף, כי כ.א.ל. החליפה את המערכת בגלל "הרצון להטמיע מערכת שתיתן לנו יותר ודאות בהתראות, פחות התראות שווא ויותר התראות נכונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים