יבמ הגישה עתירה נגד מושל אינדיאנה

החברה מבקשת להורות למושל לגלות את הידוע לו על ההסכם הכושל למיקור-חוץ שנערך בינה לבין המדינה ● במסגרת ההסכם אמורה הייתה יבמ לרענן את מערכות הרווחה המיושנות של אינדיאנה ● העתירה הוגשה לאחר שהחברה והמדינה תבעו זו את זו לתשלום פיצויים בעקבות כישלון הפרויקט

יבמ (IBM) עתרה לפני ימים אחדים לבית המשפט בדרישה להורות למושל אינדיאנה, מיץ' דניאלס, ולראש הסגל שלו להעיד בתביעה הקשורה להסכם למיקור-חוץ שערכה המדינה עם ענקית שירותי המיחשוב.

דניאלס, הנחשב למועמד אפשרי מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות הבאות לנשיאות ארצות הברית, ביטל את ההסכם ב-2009. העתירה הוגשה בעקבות מגעים בלתי רשמיים שהתנהלו בשבוע שעבר בין יבמ לבינו.

"הן המושל דניאלס והן ראש הסגל, ארל גוד, היו מעורבים בכל השלבים של הפרויקט, ובכלל זה באירועים המרכזיים שעליהם נסבה התביעה", נכתב בעתירה, שהוגשה על ידי יבמ לבית המשפט העליון באינדיאנפוליס.

הענק הכחול ומדינת אינדיאנה הגישו בשנה שעברה תביעות ותביעות נגדיות זה כנגד זו בקשר להסכם, שבמסגרתו אמורה הייתה יבמ לרענן את מערכות הרווחה המיושנות של המדינה. באוקטובר 2009 ביטלה המדינה את ההסכם עם יבמ, שהייתה הקבלנית הראשית של הפרויקט, ותבעה ממנה לשלם פיצויים בסכום של מאות מיליוני דולרים בשל "הביצוע הכושל", לטענתה. החברה טוענת, מצידה, כי הפרויקט תרם לשיפור השירות לאזרחים, חסך לאינדיאנה מיליוני דולרים והניב אלף משרות נוספות במדינה. היא תובעת לשלם לה 53 מיליון דולרים שהמדינה עדיין חייבת לה, לטענתה.

יבמ נשכרה על ידי המינהל לשירותים חברתיים ומשפחה של אינדיאנה ב-2006 לפרויקט, שאמור היה להימשך עשר שנים, ובמסגרתו היה על החברה לשדרג מערכות מיושנות לשירותים רפואיים, שירותי רווחה, תלושי מזון ו-169 תוכניות סיוע נוספות. הענק הכחול אמור היה לטפל גם בשירותי העורף הקשורים למערכות אלה. כמו כן, כלל ההסכם מעבר של 1,500 עובדי מדינה לענק הכחול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים