מיקרוסופט: אפל וגוגל מפריזות במספר היישומים הסלולריים ל-iPhone ולמכשירי אנדרואיד

ענקית התוכנה טוענת, כי הנתונים שמפרסמות המתחרות לגבי מספרם של היישומים הסלולריים מופרכים - וכי עבור חלונות פון 7 מוצעים כיום יותר מ-11 אלף יישומים ● על פי מיקרוסופט, המספרים שמציגות אפל וגוגל מטעים, שכן "אנחנו לא מונים בנפרד גרסאות לייט של יישומים, ואיננו מחשיבים כל גרסת שפה של יישום מסוים כיישום נפרד"

מיקרוסופט (Microsoft) טוענת, כי היא משקיעה מאמצים רבים כדי להפוך את חלונות פון 7 (Windows Phone 7) לחלופה ראויה למכשירי iPhone של אפל (Apple) ולמכשירים המצוידים באנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – ומאשימה את החברות המתחרות שהן מפריזות במספר היישומים המוצעים עבור הפלטפורמות שלהם.

"הגדרת המונח 'יישום' ראויה לביקורת קפדנית", כתב ברנדון ווטסון, מנהל חלונות פון במיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג. "אנחנו העדפנו כבר מהשלבים הראשונים איכות על פני כמות. אנחנו מכירים בחשיבות היישומים המוצעים לפלטפורמה שלנו, ואיננו מנפחים בצורה מלאכותית את מספר היישומים הזמינים ללקוחותינו. אצלנו, למשל, לא תמצאו קטגוריה של 'טפטים'. כמו כן, אנחנו לא מאפשרים להפעיל בפלטפורמה שלנו יישומים שנועדו לפלטפורמות אחרות רק בשביל להגדיל את הכמות". ההערה האחרונה רומזת על כוונתה של RIM לאפשר הפעלה של יישומי אנדרואיד במכשירי PlayBook, שהשקתם מתוכננת ל-19 באפריל.

על פי ווטסון, מוצעים כיום 11,500 יישומים למכשירי חלונות פון 7. זאת, בהשוואה ל-350 אלף יישומים שמוצעים, על פי אפל, למכשירי iPhone, או 30 אלף יישומים שמוצעים, על פי גוגל, למכשירי אנדרואיד. אולם, ווטסון טוען שמספרים אלה מטעים. "אנחנו לא מונים בנפרד גרסאות לייט של יישומים, ואיננו מחשיבים כל גרסת שפה של יישום מסוים כיישום נפרד", הסביר.

עוד גילה ווטסון, כי עד כה הורידו המפתחים 1.5 מיליון עותקים של ערכות הפיתוח לפלטפורמת חלונות פון 7 וכי מספרם של המפתחים שנרשמו עומד על 36 אלף. מדי שבוע נרשמים 1,200 מפתחים נוספים ומשתמשי חלונות פון 7 מורידים בממוצע 12 יישומים מדי חודש.

אולם, מיקרוסופט שומרת עדיין את נתוני המכירות של מכשירי חלונות פון 7 כסוד כמוס. הנתון היחיד שפרסמה הענקית מרדמונד עד כה הוא ששני מיליון יחידות של מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה הזו, המיוצרים על ידי HTC, דל (Dell), סמסונג (Samsung) ו-LG, הופצו לקמעונאים בחודש ינואר. לא ידוע כמה מבין מכשירים אלה נמכרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים