מחקר: אלפי ילדים הסתבכו בחובות בעקבות גניבת זהויות

10% מהילדים נפלו קורבן לגניבת נתונים שלהם, לעומת 0.2% בלבד מהמבוגרים - כך עולה מהמחקר ● נערה בת 17 חייבת 725 אלף דולרים לאחר שזהותה נגנבה על ידי שמונה אנשים שונים, ואילו על שמו של ילד בן 10 נרשמה משכנתא על בית בשווי של 605 אלף דולרים

לעתים מגלים ילדים רק אחרי מספר שנים שפרטיהם האישיים נגנבו – כך עולה מדו"ח מחקר שפרסם ריצ'רד פאואר מ-Carnegie Mellon Cylab. מתוך 42,232 ילדים שנחקרו השיבו 4,311, כי מישהו אחר עשה שימוש במספרי הביטוח הלאומי שלהם.

באחד המקרים שימש מספר הביטוח הלאומי של נערה בת 17 שמונה אנשים שונים, ונצבר על שמה חוב של 725 אלף דולרים. במקרה אחר נרשמה על שמו של ילד בן 10 משכנתא על בית בשווי של 605 אלף דולרים. נתונים אלה, המופיעים במחקר, נמסרו על ידי חברת All Clear ID, שעוסקת בהגנה על פרטים מזהים.

ב-70% מהמקרים שימשו הפרטים הגנובים לקבלת הלוואות או הנפקה של כרטיסי אשראי; ב-18% הם נוצלו לתשלום חשבונות חשמל ומים (נראה שהורים בעלי דירוג אשראי גרוע משתמשים בפרטי הילדים, שהדירוג שלהם נקי); ב-4% מהמקרים הם שימשו להוצאת רישיונות נהיגה; וב-2% – לרישום בעלות על רכב.

בעוד ש-10% מהילדים נפלו קורבן לגניבת זהויות, הרי ששיעור המבוגרים שנפלו קורבן למעשים כאלה הוא 0.2% בלבד. "ייתכן שמספרי ביטוח לאומי של ילדים מבוקשים יותר", שיער פאואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים