מחקר: בתוך חמש שנים אנדרואיד תשלוט בשוק הסמארטפונים

על פי חברת המחקרים ABI, במהלך 2010 נמכרו בעולם כ-302 מיליון סמארטפונים בסך הכל, כאשר נתח השוק של אנדרואיד הסתכם בכ-23% והיא ניצבה שנייה למערכת ההפעלה סימביאן, שהחזיקה 36% ● נתח השוק של אנדרואיד ימשיך רק לצמוח, מעריכה ABI, והיא תרוץ על 45% מהסמארטפונים שיגיע למדפים עד 2016 ● חברת המחקר צופה, כי נתח השוק של אפל יעלה עד 19% בתוך חמש שנים, ואחריה RIM עם 14%

מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל (Google) נמכרה היטב בשנה שעבר, ובתוך חמש שנים תשלוט בשוק הסמארטפונים – כך לפי מחקר חדש שפרסמה חברת המחקרים ABI.

לדברי החברה, במהלך 2010 נמכרו בעולם כ-302 מיליון סמארטפונים בסך הכל, שהיוו עלייה של 71% לעומת השנה הקודמת. מתוכם אנדרואיד תפסה כ-23% וניצבה שנייה למערכת ההפעלה סימביאן, שהחזיקה 36% מנתח השוק ב-2010. RIM החזיקה בנתח של 16% ב-2010, ומערכת iOS של אפל (Apple) תפסה 15% משוק הסמארטפונים. לפי המחקר של ABI, הנתח של חלונות פון 7 עמד על 0.6% בלבד.

עד 2016, ימשיך נתח השוק של אנדרואיד רק לצמוח, כך מעריכה ABI. לדבריה, מערכת ההפעלה אנדרואיד תרוץ על 45% מהסמארטפונים שיגיע למדפים עד 2016. לדברי החברה, נתח השוק של אפל יעלה עד 19% בתוך חמש שנים, ואחריה RIM עם 14%. באופן מפתיעה, החברה צופה שמערכת ההפעלה Bada של סמסונג (Samsung) עשויה לתפוס כ-10% מנתח השוק ב-2016.

ואולם החלק המעניין בתחזית של ABI נוגע דווקא למיקרוסופט (Microsoft): להערכתה, חלונות פון 7 תתפוס ב-2016 רק 7% נתח שוק, וחלונות מובייל תחזיק רק ב-0.5%.

בשבוע שעבר פרסמה חברת המחקרים IDC תחזית משלה, שבה היא צופה כי עד 2015 תתפוס מיקרוסופט עם חלונות פון 7 וחלונות מובייל כ-20.9% מנתח שוק מערכות ההפעלה הסלולריות, ותהיה במקום השני אחרי אנדרואיד. העלייה הזאת תושג, לדברי IDC, בזכות הסכם שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לנוקיה (Nokia), שיהפוך את חלונות פון 7 למערכת ההפעלה הסלולרית העיקרית במכשירים החכמים של נוקיה.

"עד להשקת חלונות פון 7 בשנה שעברה, מיקרוסופט איבדה נתחי שוק בהתמדה, בעוד מערכות הפעלה אחרות הביאו חידושים וחוויית שימוש מושכת", אמר ראמון לאמאס, אנליסט בכיר ב-IDC. "הברית החדשה תחבר בין יכולות החומרה של נוקיה ובין הפלטפורמה הייחודית של מיקרוסופט". עד 2015, צופה IDC, שמערכת חלונות פון תהיה מס' 2 בעולם בקרב מערכות ההפעלה הסלולריות, אחרי אנדרואיד.

מייקל מורגן, אנליסט בכיר מ-ABI, לא מסכים עם התחזית הזאת, ואמר כי "ב-2011 תתחיל מערכת סימביאן להתכווץ במהירות. אני חושב שרבים ממשתמשי נוקיה יחליפו את מערכת ההפעלה שלהם לפלטפורמה חדשה, ואף יישארו אתה – הם לא יחזרו בחזרה לנוקיה". לדעתו של מורגן, מצביע הדבר על הכיוונים המתרחשים כיום בשוק הסלולר. "חוויית השימוש חשובה כעת יותר מסוג המכשיר וממותג היצרן שלו", הוא אמר, "כי החומרה הפכה הומוגנית ודומה".

מכל מקום, בלי שום קשר לחברה שתזכה ליותר או פחות נתח שוק, נראה כי שוק הסמארטפונים עומד לחוות גידול ענק בחמש השנים הקרובות. לפי המחקר של ABI, יימכרו ברחבי העולם 870 מיליון סמארטפונים בשנת 2016 לבדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים