בוריס רכלן, איגנייט: "לקוחות מעדיפים קוד פתוח גם עקב ריבוי גישות לפתרון"

"הלקוחות מעדיפים מערכות פתוחות על אלה הקנייניות ממגוון סיבות ויתרונות, לרבות היכולת לשילוב ותזמור בין גישות וטכנולוגיות שונות בעולם הקוד הפתוח", אמר רכלן, מנהל פרויקטים בחברה ● לדבריו, "לצד יתרונות העלות, לקוחות אוהבים את ריבוי הגישות לפתרון ואת העובדה שכבר יש תקנים הלכה למעשה בתחום"

"לקוחות בארגונים בכל הגדלים מעדיפים כיום פתרונות מבוססי קוד פתוח, לא רק בשל המחיר אלא גם בשל התועלות הנובעות מריבוי גישות לפתרון בעיות", כך אמר בוריס רכלן, מנהל פרויקטים בחברת איגנייט.

רכלן היה אחד ממשתתפי רב-שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת ועידת Open 2011 בנושא קוד פתוח, שתתקיים ב-30 ביוני במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי רכלן, איגנייט מספקת פיתוח ופרויקטי פיתוח מבוססי מיקור-חוץ בעולם הקוד הפתוח, ובין שאר מוצריה – מערכת שיתוף מידע אודות פרויקטים, שנועדה על מנת לקבל יותר מידע על הליכי הפיתוח ומידת הסיכויים והסיכונים שבו.

"אנחנו עובדים עם מגוון לא קטן של לקוחות ופרויקטים", אמר. "לצד יתרונות העלות, הם אוהבים את ריבוי הגישות לפתרון ואת העובדה שכבר יש תקנים הלכה למעשה בתחום, דוגמת ספרינג. כשאתה בא לפתור בעיה, אתה לא חייב להיות קשור לספק קנייני אחד, והדבר קוסם ללקוחות".

בעבר, אמר רכלן, "הלקוח נדרש להחליט – כן או לא מיקרוסופט (Microsoft). כיום, הלקוחות מעדיפים מערכות פתוחות על אלה הקנייניות ממגוון סיבות ויתרונות, לרבות היכולת לשילוב ותזמור בין גישות וטכנולוגיות שונות בעולם הקוד הפתוח". הוא ציין, כי לקוחות חוששים מנושא הרישוי והוסיף, כי התפתחה סביב ספקיות ה-IT הפועלות בסביבת הקוד הפתוח תעשייה שלמה של חברות המספקות שירותים בתחום. לדברי רכלן, רישוי דוגמת GPL אינו מתאים לעולם העסקי. נדרש לשנות את אופן הרישוי, אמר, והדבר יקרה. הוא ציין בנוסף שאנשי איגנייט מבחינים במחסור של אנשי מקצוע בעולם הקוד הפתוח.

יניב לייבוביץ', מנהל אזורי ברד-האט. צילום: פלי הנמרהקוד הפתוח, סיכם רכלן, חלחל יותר ויותר לתודעה הארגונית, ולא רק לזו של המפתחים, אלא אף הגיע ל-"דיונים ברמת ההנהלה".

לקוחות הקוד הפתוח רוצים חופש בחירה

יניב לייבוביץ', מנהל אזורי ברד-האט (RedHat), אמר במהלך רב השיח, כי החברה מתמקדת בשלושה עולמות בקוד הפתוח: פלטפורמה לעולם הלינוקס (Linux) והתשתיות; עולמות התווכה, ניהול התהליכים העסקיים (BPM) והארכיטקטורה מוכוונת השירותים (SOA); ועולם הווירטואליזציה.

לדבריו, השימוש בקוד הפתוח מספק מענה עבור כמה רמות בארגונים: המשתמשים, מקבלי ההחלטות ומנהלי הכספים. הוא ציין, כי היתרונות שלו הם גם בהיבט העלויות וגם ביכולת עבודה משותפת של כמה מערכות IT השונות זו מזו. בנוסף, אמר, הלקוחות כיום, יותר מבעבר, אינם רוצים להינעל אצל ספק מיחשוב אחד, אלא חפצים להימצא במצב של חופש בחירה.

לייבוביץ' ציין, כי רד-האט מספקת פתרון לבעיית השימוש בקוד, באמצעות הגנה משפטית על המשתמש הסופי. לדבריו, רד-האט רכשה בעבר חברות מבוססות תוכנה קניינית, ופתחה את הקוד שלהן לקהילה."הקוד הפתוח עבר להיות נושא לדיון ברמת ההנהלות של ארגונים", הוסיף. "זה כבר לא נושא לדיון רק ברמת המפתחים". הוא ציין שינוי משמעותי נוסף בעולם זה, המתבטא בכך שארגונים מטמיעים מערכות פתוחות עבור יישומי ליבה קריטיים עסקיים. "יישום קריטי על גבי קוד פתוח הוא כבר לא מילה גסה, חלק מהחשדנות התפוגג, וזה תהליך מתפתח וצובר תאוצה", ציין.

"רד-האט פה כדי להישאר", אמר לייבוביץ'. הוא ציין, כי מיקרוסופט פנתה לרד-האט לטובת שיתוף פעולה בין השתיים, בשל לחץ שהופנה מכיוון הלקוחות, שרצו פתרון וירטואליזציה שרץ גם על גבי Hyper-V וגם על גבי RHEV. "מיקרוסופט רוצה לחיות בסביבת שוק משתנה", סיכם. "זה רק עניין של זמן עד שהממשלה תיכנס לעולם המערכות שאינן מיקרוסופט".

מתעניינים בעולם הקוד הפתוח? הירשמו לוועידת Open 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים