גיא שקולניק, Webtech: "הקוד הפתוח נכנס לארגונים בדלת האחורית"

"הקוד הפתוח צמח מהדחיפה שלו על ידי המפתחים וממחלקות המו"פ בארגונים", אמר שקולניק, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "רואים כיום שיותר ארגונים עורכים יותר ויותר מיפוי של נכסי ה-IT מבוססי הקוד הפתוח שלהם, ולצד זה יוצרים מדיניות לתחום"

"ארגונים מתייחסים לקוד פתוח בצורה רצינית ביותר. הקוד הפתוח צמח מהדחיפה שלו על ידי המפתחים וממחלקות המו"פ בארגונים, ונכנס לארגונים דרך הדלת האחורית", כך אמר גיא שקולניק, מנכ"ל Webtech.

שקולניק היה אחד ממשתפי רב-שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת ועידת Open 2011 בנושא קוד פתוח, שתתקיים ב-30 ביוני במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדבריו, בית התוכנה שבראשותו "חי, נושם ומבוסס קוד פתוח". הוא ציין, כי Webtech מטמיעה את פתרונותיה במגוון ארגונים, לרבות במגזר הממשלתי.

כיום, אמר שקולניק, "רואים שיותר ארגונים עורכים יותר ויותר מיפוי של נכסי ה-IT מבוססי הקוד הפתוח שלהם. זאת, לצד העובדה שהם יוצרים מדיניות לתחום".

מוטי הדס, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס. צילום: פלי הנמרהוא סיכם באמרו, כי אתר משרד התחבורה מבוסס על ג'ומלה (מחולל אתרים ומנהל תכנים מבוסס קוד פתוח – י.ה.), "וזוהי רק הסנונית הראשונה בעולם הקוד הפתוח במגזר הממשלתי".

"הקוד הפתוח חדר ארצה בצורה רצינית"

מוטי הדס, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס (Matrix), נציגת רד-האט (RedHat) בישראל, אמר שהקוד הפתוח חדר ארצה "בצורה רצינית". הוא הוסיף, כי מטריקס תומכת כיום במערכות מבוססות קוד פתוח ב-600 ארגונים בארץ. לדברי הדס, מה שמאפיין חלק מהמערכות הוא שהן משמשות כתשתית לטובת יישומים קריטיים בארגונים – הן בעולם הטלקום והבנקאות והן בקרב ISV’s דוגמת קומברס (Comverse), אמדוקס (Amdocs), ורינט (Verint), נייס (Nice) ו-NDS. "מקבלי ההחלטות בארגונים מודעים לקיומו של הקוד הפתוח ורוצים ליהנות מהיתרונות הגלומים בו", אמר הדס. "מטריקס ושותפיה העסקיים מספקים להם תמיכה לתחום ופעילות נרחבת בעולם ההדרכות".

לדברי הדס, השנה צפויים יותר ארגוני אנטרפרייז ביותר מגזרים להיכנס לעולם הקוד הפתוח, ובראשם ארגונים מהמגזר הפיננסי. הוא אף ציין את המגזר הביטחוני, שמבסס חלק מפעילות המיחשוב שלו על ההפצות של לינוקס (Linux). מגמה נוספת, לדברי הדס, היא של הגירת לקוחות ארגוניים ממערכות מבוססות סאן-סולאריס (Sun-Solaris) לאלה של לינוקס. "זה מניב עבורם חסכון כספי וביצועי מיחשוב מהירים יותר", אמר.

רומי אל עמי, מנכ"ל Voicespin. צילום: פלי הנמרהוא אף ציין, כי המגזר הממשלתי פועל להטמעת מערכות שתהיינה חלופה לאלה של מיקרוסופט (Microsoft). "הדברים מחלחלים מלמטה", סיכם. "אנחנו מבחינים שארגונים עוברים מ-JBoss, התווכה של רד-האט, בגרסתה החינמית, לזו המיועדת לארגונים".

"מצב הקוד הפתוח – לא אוטופי"

רומי אל עמי, מנכ"ל Voicespin, ציין שהחברה פועלת בעולם מרכזיות התקשורת מבוססות קוד פתוח, כאשר הלקוח מקבל את כל שירותי התקשורת שלהם הוא רגיל – והכול בתצורת VoIP. הוא אמר, כי סביב עולם המרכזיות התפתחו עולמות נוספים, בין השאר זיהוי דיבור, מרכזי שירות וניהול לקוחות, בילינג לחברות. תחום מתפתח נוסף שאותו ציין אל עמי הוא מערכות בינה עסקית מבוססות קוד פתוח.

אל עמי הוסיף, כי 012-סמייל רכשה מ-Voicespin מערכת מבוססת קוד פתוח שמנהלת עד אלף שיחות בו זמנית. לדבריו, החברה שבראשותו עובדת גם בעולם בסיסי הנתונים מבוססי קוד פתוח, וכי יש לה מאות לקוחות – מארגוני SMB ועד ארגוני אנטרפרייז.

גיא בורשטיין, יועץ טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר"למרות החשיבות שיש להיבט החיסכון הכלכלי הנובע מהטמעת מערכות מבוססות קוד פתוח, אסור שהוא יהיה המניע היחידי להגירה אליהן", הוסיף. "זאת, כיוון שאז, הקוד הפתוח יירה לעצמו ברגל. יש בו עוד יתרונות, חשובים לא פחות, ביניהם גמישות ויכולת גידול". אל עמי סיכם באמרו, כי "מצב הקוד הפתוח לא אוטופי. יש חסמים שונים, פסיכולוגיים ואחרים".

"אנחנו מבינים שמערכות המיחשוב בארגונים – מעורבות"

גיא בורשטיין, יועץ טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל, ציין, כי במסגרת תפקידו, הוא אחראי על הקשר של החברה עם קהילת הקוד הפתוח המקומית. הוא אמר, כי בהיותה של מיקרוסופט חברת תוכנה גדולה, יש לה מגוון מוצרי תוכנה לקהל יעד נרחב – מהצרכן הביתי ועד לארגוני האנטרפרייז. עם זאת, אמר, "ברור לנו שההיצע שלנו לא יכול לכסות את כלל הצרכים. החברה עוברת תהליך נרחב של עבודה באופן משולב עם מוצרים אחרים, חלקם לא קנייניים".

במסגרת זו, הוסיף, היא פועלת לעבודה של יישומים מבוססי קוד פתוח על גבי פלטפורמות מיקרוסופט – חלונות ושרתים – "כי היא מבינה שמערכות המיחשוב בארגונים כיום הן מעורבות". בורשטיין הוסיף, כי הפעילות היא גם לעבודה במתכונת זו על גבי מיחשוב ענן של מיקרוסופט.

בורשטיין ציין, כי החברה היא כיום בין אלה שתורמות שורות קוד פתוח לקהילה, ונוטלת חלק בפעילותה. לדבריו, במסגרת פעילותו, הוא מסייע לקהילות שעוסקות בגיור יישומים מבוססי קוד פתוח לעברית ולהתאמתם לעבודה בשוק המקומי. הוא התייחס ל-וורדפרס (WordPress) ודרופל (Drupal) – תוכנה חופשית שמאפשרת בנייה וניהול של אתרי אינטרנט ויישומי רשת – ואמר ש-"שתיהן ניתנות להתקנה על גבי שרתי מיקרוסופט והתגובות בקרב הלקוחות הן טובות". הוא סיכם באמרו, כי "אנו יוצרים פלטפורמה מיקרוסופטית פתוחה שמבטיחה אינטראופרביליות לכל המפתחים, כולל למפתחי קוד פתוח".

מתעניינים בעולם הקוד הפתוח? הירשמו לוועידת Open 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים