גוגל הגישה הצעה לרכישת מערך הפטנטים של נורטל תמורת 900 מיליון דולרים

בגוגל מקווים שהרכישה תסייע להתמודד עם תביעות על הפרת זכויות בפטנטים, ואף תאפשר לחדור לשווקים חדשים ● קנט ווקר, סגן נשיא בכיר בחברת גוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה: "גוגל צריכה מערך פטנטים איתן כדי שתוכל ליהנות מחופש לפתח מוצרים ושירותים חדשים"

לאחר שבמשך שנים העדיפו בגוגל (Google) לבקש סליחה בדיעבד במקום לרכוש מראש רישיונות לשימוש בפטנטים מבעלי הזכויות, ולאחר שבמשך שנים ניסו לשווא להפעיל שדולה לשינוי חוקי הפטנטים, נראה כי בחברת גוגל החליטו לעבור לפסים מקובלים יותר – והגישו הצעה לרכישת מערך הפטנטים של חברת נורטל (Nortel), אשר נקלעה לפשיטת רגל, תמורת 900 מיליון דולרים.

על פי הודעה שפרסמה גוגל ביום ד', ההצעה שלה נחשבת למובילה במרוץ לרכישת הפטנטים. "על מערכת הפטנטים לתגמל את מי שמעניקים לחברה את ההמצאות השימושיות ביותר, ולא את מי שטוענים טענות שווא או מגישים תביעות משוללות בסיס", כתב קנט ווקר, סגן נשיא בכיר בחברת גוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה. "אולם, כפי שהדברים נראים היום, חברה צריכה מערך פטנטים איתן כדי שתוכל ליהנות מחופש לפתח מוצרים ושירותים חדשים".

הבעלות על מערך איתן של פטנטים תעניק לגוגל הגנה מפני תביעות כמו זו של אורקל (Oracle), אשר טוענת כי במערכת ההפעלה אנדרואיד יש משום הפרת זכויות על פטנטים בשפת ג'אווה. המהלך גם יסייע לגבות חברות דוגמת בארנס אנד נובל (Barnes & Noble), שכנגדה הגישה מיקרוסופט (Microsoft) תביעה על שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד במכשיר לקריאת ספרים אלקטרוניים.

רוברט קונשטדט, מנהל במשרד הפרקליטים ר. קונשטדט אשר מתמחה בקניין רוחני, ואחד המתנגדים הבולטים לפרויקט של גוגל לסריקת ספרים, רואה במהלך של גוגל דרך נבונה להתמודד עם תביעות על הפרת זכויות בפטנטים. "אם גוגל תצליח לרכוש מערך פטנטים שמכסה תחומים שבהם היא אינה פועלת, היא תוכל להגיש תביעות משלה כנגד חברות שיתבעו אותה", מסביר קונשטדט.

על פי קונשטדט, רכישה של פטנטים בתחומי הטלקום פותחת פתח להגיש תביעות לרשות של ארה"ב לסחר בינלאומי בדרישה לאסור על יבוא של מוצרים שיש בהם משום הפרת זכויות בפטנטים. כחברה צעירה, מסביר קונשטדט, לא הספיקה עדיין גוגל לצבור מערך פטנטים ברמה שמחזיקות חברות ותיקות יותר. מערך כזה מעניק בדרך כלל הגנה יעילה מפני תביעות על הפרת זכויות בפטנטים, מפני שכל חברה חושבת פעמיים לפני שהיא תובעת חברה שמחזיקה במערך נרחב של פטנטים, מחשש שהחברה הנתבעת תשיב בתביעה דומה משלה על הפרת זכויות בפטנטים שנמצאים בבעלותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים