בעקבות אינטל: גם AMD מתחילה לייצר מעבדים בטכנולוגיה של 32 ננו-מטר

המעבדים החדשים, המכונים Llano, יהיו הראשונים לציין את המעבר של AMD מטכנולוגיית ייצור של 45 ננו-מטר לטכנולוגיה של 32 ננו-מטר ● החברה הייתה אמורה לעשות את המעבר ב-2010 - אותה שנה שבה מתחרתה הגדולה, אינטל, עשתה אותו - אולם בעיות תפוקה עיכבו את AMD מלעבור לטכנולוגיה החדשה עד עתה

אינטל (Intel) הייתה הראשונה – וכעת מודיעה גם AMD, כי מעבדים ראשונים למחשבים ניידים ומחשבים שולחניים מתוצרתה, מסדרה A ובטכנולוגיה של 32 ננו-מטר, יופיעו ברבעון הנוכחי.

המעבדים החדשים, המכונים Llano, יהיו הראשונים לציין את המעבר של AMD מטכנולוגיית ייצור של 45 ננו-מטר לטכנולוגיה של 32 ננו-מטר. אינטל עשתה את המעבר הזה כבר ב-2010, עם המעבדים ממשפחת Westmere – ה-Core i3 ,Core i5 ו-Core i7. גם AMD אמורה הייתה לעשות את המעבר בשנה שעברה, אך בעיות תפוקה עיכבו את החברה מלעשות זאת עד עתה.

לדברי דן אולדס, אנליסט מחברת Gabriel Consulting Group, המעבר של AMD נעשה אמנם באיחור – אך עדיין לא מאוחר מדי. "AMD לא הייתה הראשונה להגיע למסיבה של 32 ננו-מטר, אולם עכשיו היא שם והיא יכולה להפיק מהטכנולוגיה החדשה את מרב היתרונות", אמר. "זהו איחור אופנתי, ועדיין לא מאוחר מדי. אינטל מקדימה אותה, כמובן, אך השבב החדש מעניק ל- AMD נושא לשיחה ואמצעים להגדיל את נתח השוק".

תהליך המזעור מאפשר, בדרך כלל, לחסוך אנרגיה ולצופף יותר טרנזיסטורים בכל שבב. התהליך משמש כמדד העיקרי להתקדמות התעשייה והתחזית שהשמיע גורדון מור לפני 42 שנים, שעל פיה מספר הטרנזיסטורים בשבב יוכפל מדי שנתיים, עדיין תקפה. אולם, המשמעות העיקרית של המהלך הוא שכעת תהיה ל-AMD הזדמנות נוספת לצמצם, ולו במעט, את הפער מול אינטל, המובילה בשוק.

"AMD מצליחה היטב בימים אלה, הן בפלח של השרתים מהקצה העליון והן בפלח של המעבדים למחשבים שולחניים ומחשבים נישאים מהקצה התחתון", אמר אולדס. "המעבר לטכנולוגיה של 32 ננו-מטר הוא אבן דרך חשובה עבור AMD, שתוכל להציע מעבדים מודרניים. AMD חייבת לשמור על כושר התחרות שלה. בהנחה שיתגברו על בעיות התפוקה, הם נמצאים כעת בעמדה טובה להתקדם הלאה".

צ'רלס קינג, אנליסט מחברת Pund-IT, ציין, כי המעבדים החדשים מעניקים ל-AMD יתרונות בשווקים מסוימים, אולם בסך הכול, אינטל עדיין מובילה. "מעבדי Llano מעניקים ביצועים טובים יותר של עיבוד גרפי בהשוואה לשבבים מהדור הקודם, אף על פי שבאופן עקרוני, מדובר במיחזור של מעבדי Phenom II", הסביר. "מבחינת מחיר, מתאימים מעבדים אלה למחשבי PC זולים יחסית, אך מעבר לשוק של הצרכנים שמציבים את שיקולי המחיר בראש, AMD לא יכולה להצביע על יתרונות כלשהם. בהשוואה מול אינטל, AMD מציעה ביג מק בעוד שאינטל מציעה סטייק עסיסי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים