פסק הדין של המושבעים בוטל: אפל לא הפרה זכויות בפטנטים

בית משפט בטקסס ביטל פסק דין של חבר מושבעים שקבע, כי על אפל לשלם לחברת Mirror Worlds פיצויים בסכום של 625.5 מיליון דולרים ● "החברה הציגה בפני המושבעים תמונה מסוימת, אך לא הצליחה לבסס אותה בעובדות, כפי שמחייב החוק", קבע השופט

שופט בבית המשפט המחוזי בטקסס, ארצות הברית, ביטל פסק דין של חבר מושבעים, שקבע ב-2010 שעל אפל (Apple) לשלם קנס בסכום של 625.5 מיליון דולרים בשל הפרת זכויות בפטנטים במכשירי iPhone, נגני iPod, מחשבי iPad ומערכות OS X. השופט לאונרד דייוויס פסק, כי אפל לא הפרה את זכויותיה של חברת Mirror Worlds בשלושה פטנטים. החברה הוקמה על ידי דייוויד גלרנטר, פרופסר למדעי המחשב מאוניברסיטת ייל.

Mirror Worlds הגישה תביעה נגד אפל במרס 2008 בטענה שתוכנת Time Machine של החברה לגיבוי ושחזור נתונים, כלי החיפוש Spotlight והממשק התלת מימדי Cover Flow בתוכנת iTunes הם בגדר הפרה של טכנולוגיות ושיטות תכנות מוגנות בפטנט. השופט דייוויס ביטל את פסק הדין של חבר המושבעים ואת הפיצויים שנפסקו לאחר שקבע, כי התובעת לא הוכיחה את ההפרות הנטענות. "חברת Mirror Worlds הציגה בפני המושבעים תמונה מסוימת, אך לא הצליחה לבסס אותה בעובדות, כפי שמחייב החוק", כתב בית המשפט.

כאמור, בספטמבר האחרון פסק חבר מושבעים בטקסס פיצויים בסכום של 625.5 מיליון דולרים לחברת Mirror Worlds – כ-208.5 מיליון עבור כל אחד משלושת הפטנטים שבכתב התביעה. שבוע לאחר מכן ביקשה אפל מהשופט דייוויס לדחות את פסק הדין.

"מלבד העובדה שהפרת הזכויות לא הוכחה, קשה גם להצדיק את הקנס שקבעו המושבעים", כתב השופט. זה היה הקנס הגבוה ביותר שנפסק אי פעם בתביעה כלשהי על הפרת זכויות בפטנט – יותר מפי שניים מקנס שעליו הגישה מיקרוסופט (Microsoft) ערעור לבית המשפט העליון של ארצות הברית.

לא ניתן היה לקבל תגובה על פסק הדין מפרופסור גלרנטר או מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים