נשיא במגדל

קרל היינץ שטרייביך, מנכ"ל ויושב חברת התוכנה השנייה בגודלה בגרמניה והרביעית בגודלה באירופה, SoftwareAG, הגיע לארץ, ולא בפעם הראשונה, לביקור קצר שכלל פגישות מרתוניות עם לקוחת ועם עובדי הסניף הישראלי ● למרות הלו"ז הצפוף, מצא לנכון שטרייביך לפנות 45 דקות מזמנו כדי להתארח במשרדי אנשים ומחשבים, במגדלי הוורד בגבעתיים ● הסכמתו להגיע למשרדי המערכת, בין היתר כדי להתראיין, היא חלק מההערכה הרבה מאוד שלו לישראל, לסניף הישראלי של החברה שלו ולשוק ההיי-טק בארצנו בכלל

תחום הכיסוי הטכנולוגי שעיתון זה עוסק בו מזה 30 שנה, מזמן חדשות לבקרים פגישות אישיות עם מנכ"לים ובכירים בחברות תוכנה וחומרה שמגיעים לביקור בישראל, או באירועים בחו"ל. בישראל מתקיימים הביקורים בדרך כלל במתקני החברות בישראל או בבתי מלון. נדיר מאוד שבכירים, המובילים חברות ענק, מטריחים את עצמם לביקורים במערכות העיתונים הישראליות.

אבל גם לכלל הזה יש יוצאים מהכלל. היוצא מהכלל הוא קרל היינץ שטרייביך, מנכ"ל ויושב חברת התוכנה השנייה בגודלה בגרמניה והרביעית בגודלה באירופה, SoftwareAG, עם מחזור מכירות של מיליארד יורו בשנת 2010. שלשום הוא הגיע לארץ, ולא בפעם הראשונה, לביקור קצר שכלל פגישות מרתוניות עם לקוחת ועם עובדי הסניף הישראלי, מלווה במנכ"ל הסניף הישראלי, ערן אלראי.

למרות הלו"ז הצפוף, מצא לנכון שטרייביך לפנות 45 דקות (בדיוק) מזמנו כדי להתארח במשרדי אנשים ומחשבים, במגדלי הוורד בגבעתיים, ובין היתר להיפגש עם עורכי אנשים ומחשבים והנהלת החברה, בראשותם של פלי הנמר ודליה הקוסמת.

למרות שחלק מחברי המערכת כבר פגשו את המנכ"ל בהזדמנויות שונות, ההתרגשות בקרב עובדי אנשים ומחשבים הייתה לא קטנה. מבין ראשי החברות הרב לאומיות שפועלות בישראל, קרל היינץ שטרייביך הוא האישיות הבכירה ביותר שמבקרת במשרדי קבוצת אנשים ומחשבים, מאז שקמה לפני 30 שנה. אם תרצו, חתיכת היסטוריה בתולדות הקבוצה.

הסכמתו להגיע למשרדי המערכת, בין היתר כדי להתראיין, היא חלק מההערכה הרבה מאוד שלו לישראל, לסניף הישראלי של החברה שלו ולשוק ההיי-טק בארצנו בכלל. זוהי מערכת יחסים שמתקיימת יותר מ-30 שנה, הרבה לפני ששטרייביך הגיע ל-SoftwareAG, לפני שבע שנים. הסניף הישראלי היה במשך שנים הנציג הרשמי של SoftwareAG בישראל, הטמיע ופיתח את מוצרי הליבה של החברה, במסגרת חברת SPL הוותיקה, שהוקמה על ידי קבוצת יהודים מדרום אפריקה, שעלתה לארץ ממניעים ציוניים. היחסים ההדוקים האלו, הובילו למהלך שנעשה ב-2008, עת רכשה SoftwareAG את הפעילות של SPL.

SoftwareAG ממוקדת מזה שנים במערכות הליבה הארגוניות, באותם יסודות שורשיים של מערכות המיחשוב בארגון, מיינפריים ודומיו. אחד היעדים של החברה הוא לאפשר לארגונים לשמר את השקעות הענק שהם ביצעו במערכות הליבה שלה, מצד אחד, ומצד שני להשתלב בסביבות החדשות, להתחבר לעידן הווב, וכמובן אי אפשר בלי הענן. השילוב הזה בין הענן לסביבות הליבה הוא למעשה תמצית הסיפור.

שטרייביך מסתכל על הענן כאל גורם שאמור לתת מענה לאחת המטרות המרכזיות שעומדות בפני כל מנמ"ר: לייעל את עבודת מערך ה-IT ולמקסם את ההשקעות הרבות שנעשו ב-IT במשך שנים, במיוחד באותם ארגונים שבהם קיימות עדיין מערכות ליבה מרכזיות שנושאות על גבן את מרבית הידע הארגוני, שבלעדיו אין זכות לארגון להתקיים.

שטרייביך, שמביא עמו 30 שנות ניסיון בניהול מערכות ארגוניות (בטרם הגיע ל-SoftwareAG ניהל את מערך ה-IT של חברת כימיקלים גדולה בגרמניה), מודע לקשיים הרבים שכרוכים במעבר לענן. בניגוד לספקים אחרים, הוא לא מצייר תמונות ורודות מדי. ההערכה הזהירה שלו היא שבתוך 3-4 שנים, 5%-10% מיישומי הארגונים בעולם יהיו בענן. זה לא הרבה, אבל גם לא מעט.

אבל הענן אינו כל הסיפור, ולא בזה רואה שטרייביך את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. המנוע העיקרי הוא ניהול התהליכים העסקיים. לא משנה מה יעשה המנמ"ר, במקביל עליו לנהל את כל התהליכים העסקיים שקיימים בארגון. SoftwareAG רואה דווקא ב-BPM את הנדבך העיקרי במשחק הזה. ראייה כוללת של כל התהליכים, חיבור בין כל היישומים, והפיכתם לתהליכים חוצי ארגון. זהו תחום "אפור" ברוב הארגונים, שמי שמתחיל לחפור בו רואה כמה עבודה יש לעשות.

שטרייביך יודע היטב שחזון סגירת השאלתר של המיינפריים ודומיו רחוק מאוד. הוא יודע שהגרעין הקשה של המנמ"רים, שמתנגד כרגע לענן, נמנה שלא במקרה על לקוחות המיינפריים. המטרה היא להרגיע את המנמ"רים, לדבר איתם בשפה שהם מבינים. במילים אחרות, להבטיח להם שאפשר לרוץ קדימה עם הטכנולוגיה והחדשנות, אבל לא לאבד את הנכסים וההשקעות שנעשו בעבר.

בביקורו בארץ נוכח שוב מנכ"ל ויושב ראש SoftwareAG שהסניף הישראלי מיישם את המדיניות הזו בהצלחה לא קטנה, מה שמחזק את האמינות בתשובתו של שטרייביך, כי SoftwareAG ממשיכה לחפש השקעות בישראל. בביקורו במערכת גילה גם שיש לו כאן ידידי אמת, המעריכים מאוד את פעילות חברתו למען השוק הישראלי ובכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים