סקר: טלפונים חכמים פוגעים באיכות החופשות והשינה

מוטורולה פרסמה תוצאות סקר על השימוש שעושים אנשי מקצוע ניידים במכשירים כדי לנהל את האיזון - או חוסר האיזון - בין העבודה לחיים הפרטיים ● מתוצאותיו עולה, כי כמעט מחצית מתעוררים באמצע הלילה כשהם מקבלים שיחת טלפון בענייני עבודה, הודעת SMS או אי-מייל, 53% הודו, כי הם בודקים את תיבת הדואר האלקטרוני של העבודה גם כאשר הם נמצאים בחופשה ו-14% שלחו הודעות דואר בענייני עבודה מהמיטה

Motorola Mobility ערכה לא מכבר סקר בין יותר מאלף אמריקנים כדי לעמוד על השימוש שהם עושים במכשירים ניידים. במוטורולה (Motorola) ביקשו למצוא מה הן הפעילויות החשובות ביותר, ואילו פעילויות משלימים המשתמשים. המסקנות: רבים סובלים מהתמכרות קשה למכשירים הניידים. "רבים מנסים להגיע לאיזון בין העבודה לבין החיים הפרטיים, אך מתקשים להתנתק", על פי החברה.

כמעט מחצית מבין המשיבים לסקר ציינו, כי הם מתעוררים באמצע הלילה כאשר מגיעה שיחת טלפון בענייני עבודה, הודעת SMS או הודעה בדואר האלקטרוני. 53% הודו, כי הם בודקים את תיבת הדואר האלקטרוני של העבודה גם כאשר הם נמצאים בחופשה. 14% שלחו הודעות דואר בענייני עבודה מהמיטה ו-15% הודו, כי שלחו בטעות הודעה אישית לעמיתים לעבודה, או אף ללקוחות.

יותר ממחצית מהמשיבים ציינו, כי הם "מתיידדים" עם עמיתים לעבודה ברשתות חברתיות ו-30% משתמשים בטלפון החכם בזמן ישיבות כדי להתכתב בהודעות SMS, לשחק במשחקים, להאזין למוזיקה ולצפות בסרטונים. 20% ציינו, כי הם משתמשים בטלפון החכם כדי לנהל עסקים בזמן בילוי לאחר שעות העבודה או בסופי שבוע.

בין העצות שיוכלו לשפר את איכות החיים: להשתיק או לכבות את הטלפון הסלולרי בשעות הלילה; לבטל את הבדיקה האוטומטית של הדואר האלקטרוני בחופשות; לא לעבוד מהמיטה (אלא אם חולים); להפריד בין תיבת הדואר הפרטית לבין זו של העבודה; ולמנהלים – לאסור על העובדים להכניס טלפונים לאולם הישיבות ולקבוע מדיניות הולמת לשימוש בטלפונים חכמים של מקום העבודה בשעות העבודה ולאחריהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים