אנליסטים: המכירות של Xoom ו-Atrix של מוטורולה איטיות ומאכזבות

האנליסט מארק סו מ-RBC Capital "חתך" את ההמלצה שלו למחיר היעד של מניית מוטורולה מוביליטי וציין אכזבה ממכירות ה-Xoom ● "הכמות של מכשירים מתחרים שיושקו בטווח הקרוב מקשה על מוטורולה", הוא כתב בהערת המחקר שלו ● האנליסט ג'יימס פוסט מ-Pacific Crest פקפק בתחזיות של מוטורולה וכתב, כי "בהתבסס על הבדיקות שלנו, אנו מאמינים שהמכירות הכלליות של ה-Xoom וה-Atrix מאכזבות"

אנליסים ממטירים חדשות רעות על מוטורולה (Motorola) מוביליטי ומטילים ספק ביכולתה לשכנע לקוחות לרכוש את מכשירי הדגל החדשים שלה – הטאבלט Xoom והסמארטפון Atrix – וטוענים כי החברה ניצבת מול תחרות עזה בשתי הקטגוריות.

הספקנות החלה בסוף השבוע שעבר כשהאנליסט מארק סו מ-RBC Capital "חתך" את ההמלצה שלו למחיר היעד של מניית מוטורולה מוביליטי וציין אכזבה ממכירות ה-Xoom. "הכמות של מכשירים מתחרים שיושקו בטווח הקרוב מקשה על מוטורולה", הוא כתב בהערת המחקר שלו. לדבריו, התמחור של ה-Xoom, התחרות מצד iPad 2 והעדר בידול בתוכנה שלו עשויים לעכב את מכירותיו. מחירו של ה-Xoom עומד על 800 דולרים למכשיר לא מסובסד ו-600 דולרים למכשיר מסובסד עם חוזה לשנתיים בווריזון. גירסת ה-Wi-Fi עולה 600 דולרים.

ב-AT&T ניסו לקדם את ה-Atrix באגרסיביות, ומוכרים אותו ב-199 דולרים עם חוזה לשנתיים. יחד איתו אפשר לקנות גם את עריסת הלפטופ שלו, תמורות כ-500 דולרים בחוזה עם התחייבות לשנתיים והנחה של 100 דולרים, אך הרכישה מותנית ברכישה של אחת מתוכניות הדאטה של החברה. לדברי סו, המכירות של דגם ה-Inspire של HTC ב-99 דולרים, גם ב-AT&T, נוגסות ב-Atrix באכזריות.

בנפרד ממנו, גם האנליסט ג'יימס פוסט מ-Pacific Crest פקפק בתחזיות של מוטורולה. "בהתבסס על הבדיקות שלנו, אנו מאמינים שהמכירות הכלליות של ה-Xoom וה-Atrix מאכזבות". הוא הפחית את תחזיתו למשלוחי ה-Xoom ב-25%, ל-300 אלף יחידות ברבעון הנוכחי, והפחית את תחזיתו להכנסות הכלליות של מוטורולה ב-2011 וגם ב-2012. הוא גם אמר שנפח המכירות הנמוך בהרבה מהתחזית של ה-Atrix הוא תוצאה של מכירות ה-iPhone 3Gs וה-Inspire ב-49 דולרים, וציין לרעה את התמחור הגבוה של עריסת הלפטופ שלו.

פוסם סיכם את תחזיתו ואמר, כי מוטרולה חייבת לבדל את עצמה בצורה בולטת. "קשה לדמיין בידול נוסף למה שכבר עשתה עם עריסת הלפטופ של ה-Atrix. זה באמת ייחודי בנוף של מכשירי אנדרואיד, ובכל זאת, יתרון המכירה העיקרי שלה, עריסת הלפטופ, פשוט יקר מדי".

בעוד שפוסט לא התייחס בתחזיתו למכירות ה-Xoom, אנליסטים מ-Deutsche Bank כיווצו את הערכת המכירות ל-100 אלף, לאחר שבדקו באתר המפתחים של אנדרואיד וחישבו את מספר היחידות המשתמשות בגרסת אנדרואיד 3.0.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים