לארי פייג' קידם את המנהלים המופקדים על אנדרואיד, כרום ויו-טיוב

המנכ"ל החדש-ישן של גוגל, לארי פייג', קידם את אנדי רובין, סונדר פיצ'איי וסלר קמנגר ● מעתה הם יהיו כפופים לו ישירות כמנהלי חטיבות המוצרים הללו

לארי פייג', מנכ"ל גוגל (Google), ערך ארגון מחדש בהנהלה הבכירה של החברה עם כניסתו לתפקיד, וקידם ב-7 באפריל שלושה מנהלי חטיבות, שיהיו מעתה כפופים לו ישירות.

מעתה ידווחו לפייג' ישירות אנדי רובין, סגן נשיא בכיר למכשירים ניידים; ויק גונדורטה, סגן נשיא בכיר לרשתות חברתיות; סונדר פיצ'איי, סגן נשיא בכיר לדפדפן כרום (Chrome); סלר קמנגר, סגן נשיא בכיר לווידיאו ואתר יו-טיוב (YouTube); אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר לחיפוש באינטרנט; וסוזן ווצ'יקי, סגנית נשיא בכירה לפרסום.

הידיעה על הארגון מחדש הופיעה בראשונה בלוס אנג'לס טיימס (Los Angeles Times). דובר גוגל אישר אותה, אך סירב להרחיב בפרטים. "המטרה היא להעניק עוצמה למנהלים, לאפשר להם לקחת סיכונים ולהעניק להם יותר סמכויות לקבל החלטות", אמר מקור בגוגל שביקש לשמור על עילום שם.

מדובר במהלך משמעותי נוכח העובדה שג'ונתן רוזנברג, ששימש כסגן נשיא בכיר לניהול מוצרים בתקופת כהונתו של המנכ"ל הקודם, אריק שמידט, פרש לפני מספר ימים. תפקידו של רוזנברג, על פי מקורות בחברה, היה "לחצוץ" בין מנהלי המוצרים לבין שמידט. לפי הגרסה הרשמית, רוזנברג פרש משום שלא יכול היה להתחייב לתקופת כהונה ארוכה, כפי שדרש פייג', אך מהמהלך הנוכחי של פייג' עולה בבירור שהוא מעוניין בקשר ישיר עם מנהלי המוצרים.

כבר במסיבת העיתונאים שנערכה בינואר, שבה הודיע שמידט, כי פייג' יתפוס את מקומו, נרמז שהמטרה היא לפשט את ההנהלה ולבזר את הסמכויות בגוגל. המבנה הניהולי אמור להזכיר את זה של חברות סטארט-אפ, מתוך שאיפה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני גוגל בעידן הרשתות החברתיות ושירותי האינטרנט דוגמת Google Apps.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים