גוגל ממשיכה לפתח את מערכת ההפעלה Chrome OS למחשבי לוח

החברה אישרה, כי היא ממשיכה לפתח את המערכת, אולם סירבה למסור פרטים נוספים ● במקביל, גוגל ממשיכה בפיתוח אנדרואיד 3.0

גוגל (Google) אישרה, כי בחברה מוסיפים לפתח את מערכת ההפעלה Chrome OS עבור מחשבי לוח, במתכונת של קוד מקור פתוח – כמערכת קלת משקל שמבוססת על האינטרנט. זאת, בניגוד לחלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft) או Mac OS X של אפל (Apple).

בחורף האחרון הציגה גוגל מחשב נייד עם Chrome OS וציינה, כי חברות דוגמת סמסונג (Samsung) ואייסר (Acer) יציגו מוצרים דומים בהמשך. תמונות ראשונות הופיעו כבר בפברואר 2010 – ימים ספורים לאחר השקת מחשבי iPad מהדור הראשון של אפל. מאז כמעט שלא שמענו על מערכת ההפעלה Chrome OS, אך כעת אישרו בחברת גוגל, כאמור, כי פיתוח הקוד של Chrome OS נמשך.

"אנחנו נמצאים בשלבים מוקדמים של פיתוח קוד המקור עבור מחשבי לוח, אך, לפי שעה, איננו מפרסמים פרטים נוספים", מסר דובר החברה.

אל חילבה, אנליסט מ-IDC, אמר שהוא לא מופתע מההודעה של גוגל. "מחשבי הלוח נתפסים כאמצעי אופנתי ונוח לצריכת תכנים, והם מתאימים במיוחד למי שאינם מתמצאים במחשבים בזכות ממשק המגע הידידותי", ציין. "משום כך, כל מערכת הפעלה שתפותח במיוחד למחשבי לוח תתקבל בברכה".

כעת נותר לראות כיצד תבדל גוגל בין שתי מערכות ההפעלה למחשבי לוח. מוטורולה (Motorola) כבר מציעה את מחשבי הלוח Xoom עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 (Android 3.0), המכונה Honeycomb, וגם חברות נוספות, ובהן סמסונג, LG, טושיבה (Toshiba) וסוני (Sony) אמורות להציע מחשבים דומים עם מערכת הפעלה זו.

חילבה מסכים שתיתכן קניבליזציה בין שתי המערכות. "חפיפה בין שתי המערכות אפשרית בהחלט, ונשאלת השאלה באיזו מערכת רוצה גוגל שישתמשו היצרניות", אמר. "סביר להניח שהטכנולוגיות של Chrome OS ישולבו גם באנדרואיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים