הנריק קניברג, מומחה אג'ייל: "ב-2011 יותר ויותר ארגונים ברחבי העולם יעבדו במתכונת אג'ילית"

"ארגונים מתחילים להבין את התועלות שבפיתוח אג'ילי, כשהראשונה והחשובה ביניהן היא שחרור צווארי בקבוק, מאפיין מרכזי בכל תהליך פיתוח תוכנה", אמר קניברג, יועץ טכנולוגי בכיר ומומחה בינלאומי לאג'ייל, שהיה דובר המפתח בכנס Agile Israel 2011 ● "הצורך בהטמעת תהליכי פיתוח חדשניים דוגמת אג'ייל גדל בשנים האחרונות", קבע קניברג, "בין השאר, אך לא רק בגלל המשבר הכלכלי העולמי"

"ארגונים מתחילים להבין את התועלות שבפיתוח אג'ילי, כשהראשונה והחשובה ביניהן היא שחרור צווארי בקבוק, מאפיין מרכזי בכל תהליך פיתוח תוכנה. בשל ההבנה הזו, בשנת 2011 יותר ויותר ארגונים ברחבי העולם יעבדו במתכונת אג'ילית", אמר הנריק קניברג, יועץ טכנולוגי בכיר ומומחה בינלאומי לאג'ייל.

קניברג, מחברו של רב המכר "סקראם ו-XP מתחת לשוחות", היה דובר המפתח בכנס Agile Israel 2011, שאורגן על ידי אג'יילספרקס (AgileSparks), שהיו אחראים לתכנים ולהרצאות. הכנס, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו יותר מ-500 אנשי פיתוח.

"הצורך בהטמעת תהליכי פיתוח חדשניים דוגמת אג'ייל גדל בשנים האחרונות", קבע קניברג, "בין השאר, אך לא רק בגלל המשבר הכלכלי העולמי. זאת, כיוון שגם עם תחילת ההתאוששות, עדיין בידי מחלקות ה-IT בארגונים יש פחות משאבים כספיים".

לדברי קניברג, "במהלך השנים האחרונות, ארגונים רבים במגזרים שונים – ייצור, שירותים וממשלה – בחרו לאמץ גישות פיתוח חדשניות, דוגמת אג'ייל. הסיבה לכך היא שהם הפנימו והשכילו להבין את התועלות הגלומות בהן, בהיבטי הפיתוח והזמן".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הגישות הללו, אמר קניברג, "מתפשטות במהירות רבה ופועלות כבר במדינות רבות. יותר ויותר ארגונים משתמשים במתודולוגיה זו, על מנת להימנע מגלישה בלוחות הזמנים ובמקביל לא לרדת באיכות המוצרים המסופקים, ועדיין – לממש את האתגרים עסקיים-תחרותיים".

פיתוח התוכנה ושיפור הפיתוח, אמר קניברג, "אינו כרוך גם בטכנולוגיה, אלא גם באנשים. טיוב התקשורת בין צוותי הפיתוח השונים ובינם ובין הלקוחות – פנימיים וחיצוניים, קיום פגישות באופן צפוף, תיאום ציפיות, עמידה ביעדי פיתוח ריאליים, אלה ועוד יכולים להביא לצמצום בזוז המשאבים, קיצור משמעותי של זמני הפיתוח, שיפור התפוקה ולקיצור זמן ההגעה לשוק".

כאשר צוותי פיתוח עובדים בשיטה האג'ילית, הסביר קניברג, "העבודה נעשית במשותף, יש יעדים משותפים ואחריות משותפת, ובגלל שהתקשורת בין אנשי המקצוע רבה יותר, מתקבלת אפקטיביות גבוהה יותר והבעיות באות על פתרונן מהר יותר". הוא הוסיף כי "העבודה המשותפת בתצורה זו מניבה כמה תועלות: קיצור תהליכים, הבנה טובה יותר של הדרישות, קבלת מוצר תוכנה איכותי יותר, ובכלל – מענה טוב יותר עבור הלקוחות, שמשולבים בתהליך במעורבות עמוקה יותר".

קניברג שיתף את הקהל בתובנות שעלו בו במהלך כתיבת ספרו. לדבריו, "קוראים רבים אמרו לי שהם חווים את מה שתיארתי, מה שאומר שאם הבעיות דומות, ייתכנו פתרונות דומים. תובנה נוספת, ומנוגדת, היא שאין 'תנ"ך' אחד המתאים עבור כולם, אלא שעבודה בדרך של ניסוי ותעייה היא הדרך לפיתוח באג'ייל, המביאה לשיפור תוך כדי תנועה".

"החדשות הטובות הן ששיטת 'העתק והדבק' עובדת טוב מאד בפיתוח האג'ילי", אמר, "משמע, אם אתה רואה בצוות פיתוח בארגון אחר שיטה שמצליחה, ניתן לאמץ אותה בקלות, והיא עשויה לספק את אותם ערכים מוספים גם אצלך". תובנות נוספות לדבריו הן: "יש להגביל את כמות המטלות הנוצרות במהלך תהליך הפיתוח, על מנת להגיע ליעד בזמן ובצורה איכותית; יש למנות מנהל אחראי שיבצע תעדוף של כלל המשימות בראייה כוללת, ובכך יביא לזרימה חלקה של התהליכים, כי תמיד יש מצוקת משאבים, זמן וכוח אדם".

כלל תהליך הפיתוח, אמר קניברג, "נדרש להיות בנוי על ראשי התיבות של INVEST: עצמאי, ניתן לניהול, בעל ערך, יכולת לאמוד אותו, קטן וניתן לבדיקה. יש לבצע הערכות זמנים כל הזמן, לא רק בתכנון הראשוני. בנוסף, תהליך הפיתוח צריך להיות בעל רמת ניראות גבוהה ככל האפשר, כי בדרך זו ניתן להציף בעיות בקלות ולפתור אותן". הוא הוסיף "במקרים רבים, תהליך הבדיקות אינו ממוכן, מה שגוזל משאבי זמן וכסף – אף שארגוני IT יודעים לעשות זאת בצורה ממוכנת".

קניברג סיכם באומרו, כי "יש למצוא את האיזון במהלך הפיתוח, בין שימוש בפתרונות קיימים ובין החיפוש אחר פתרונות חדשים, המצריכים שינוי. אמנם פתרתם כבר חלק מהבעיות, אך, עדיין – חפשו פתרונות נוספים. העובדה שנמצא פתרון היום, אשר נראה טוב יותר, לא אומרת שזה של אתמול הוא גרוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים