תלונה על סחר במידע פנים במיזוגים של אורקל-סאן, אינטל-מק'אפי ו-HP-3Com

התלונה הוגשה על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך, כחלק משערוריית סחר במידע פנים בהיקף של 32 מיליון דולרים ● על פי החשד, היו מעורבים במהלך שלושה בני אדם במשך חמש שנים ובמהלך 11 מיזוגים

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) הגישה תלונה נגד פרקליט וסוחר בוול-סטריט, באשמת סחר במידע פנים בקשר ל-11 מיזוגים שאמורים היו לצאת לפועל, או יצאו לפועל. בין אותם מיזוגים נכללות כמה מהעסקות הגדולות ביותר שערכו בשנים האחרונות ענקיות ההיי-טק דוגמת אינטל (Intel), אורקל (Oracle) ו-HP.

על פי התלונה, השניים, וכן מתווך שלישי ששמו לא נמסר, השתמשו במידע שלא פורסם לציבור הרחב, שאותו השיגו עוד לפני שנודע על המיזוגים המתוכננים. מטרתם הייתה לגרוף רווחים של עד 32 מיליון דולרים, בדרכים שאסורות בחוק. בין העסקות הנזכרות בכתבי האישום: הרכישה של יצרנית ציוד הרשת 3Com בסכום של 2.7 מיליארד דולרים על ידי HP; הרכישה של סאן (Sun) על ידי אורקל תמורת 7.4 מיליארד דולרים (שתי העסקות הללו יצאו לדרך ב-2009); וכן הרכישה של מק'אפי (McAfee) על ידי אינטל, שבוצעה ב-2010 תמורת 7.68 מיליארד דולרים.

בתלונה צוין, כי מתיו קלוגר, עורך דין לדיני חברות, שבתפקידו האחרון עבד במשרד ווילסון, סונסיני, גודריץ' ורוזטי, ניגש למידע על 11 מיזוגים ורכישות שתכננו לבצע לקוחות המשרד ולאחר מכן העביר אותו למתווך. לפחות בתשעה מהמקרים העביר המתווך את המידע לגארט באואר, שסחר במידע הפנים וגרף רווחים של קרוב ל-32 מיליון דולרים.

מהתלונה עולה, כי קלוגר ובאואר לא הכירו זה את זה, אך היה להם ידיד משותף ששימש כמתווך בפרשה. התקשורת בין המעורבים התנהלה בטלפונים ציבוריים או בטלפונים סלולריים חד פעמיים, והכספים החליפו ידיים במזומן. השלושה מצאו דרכים מתוחכמות לחלוק בשלל, בניסיון שלא להותיר עקבות.

באואר סחר במידע בדרכים שסבר, כי לא יאפשרו לקשר בינו לבין קלוגר. הוא משך כספים במזומן מחשבונות בנק שונים שהיו בבעלותו והעביר את הכספים – בסך הכול מאות אלפי דולרים – למתווך, שמסר לקלוגר את החלק שלו בשלל. קלוגר, מצידו, הרוויח לפחות חצי מיליון דולרים, בעוד שהמתווך גרף 690,000 דולרים – בשתי עסקות שבוצעו על סמך המידע.

"הם רקמו מזימה שסברו, כי לא תתגלה על ידי רשויות החוק והשתמשו בטלפונים חד פעמיים, כדי שלא להותיר עקבות", אמר רוברט קוזמי, מנהל יחידת האכיפה של SEC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים