מיקרוסופט: גוגל שיקרה – ליישומים המיועדים לממשל אין אישור חשוב

מיקרוסופט טוענת, כי ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה שמשרד המשפטים ציין כי "בניגוד לתמונה שגוגל מציגה לציבור הרחב, לממשל ולבית המשפט, נראה כי לשירות Google Apps for Government אין אישור FISMA" ● חוק FISMA לניהול אבטחת מידע בממשל הפדראלי קובע תקן מחמיר שחלק מסוכנויות הממשל דורשות מהספקים שלהן לעמוד בו ● "לא הטעינו את בית המשפט או את לקוחותינו", מסר דייוויד מיכלצ'יק, דובר גוגל אנטרפרייז

בהודעה שפרסם בבלוג טען אחד הפרקליטים הבכירים של מיקרוסופט (Microsoft) כי גוגל (Google) שיקרה כאשר הצהירה כי לשירות Google Apps for Government יש אישור חשוב. שתי החברות מנהלות קרב מר על הלקוחות מהממשל ובשנה האחרונה הגיעו חילופי ההאשמות ביניהן גם אל בין כותלי בית המשפט. ביום ב' טענה מיקרוסופט כי ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה שמשרד המשפטים ציין כי "בניגוד לתמונה שגוגל מציגה לציבור הרחב, לממשל ולבית המשפט, נראה כי לשירות Google Apps for Government אין אישור FISMA".

חוק FISMA לניהול אבטחת מידע בממשל הפדראלי קובע תקן מחמיר שחלק מסוכנויות הממשל דורשות מהספקים שלהן לעמוד בו. באתרי אינטרנט רשמיים של גוגל נטען פעמים רבות כי לשירות Google Apps for Government יש אישור FISMA.

על פי מיקרוסופט, לגרסת Google Apps Premier אכן יש אישור FISMA, אך מהמסמך שהגיש משרד המשפטים בחודש דצמבר עולה כי ההסמכה של גרסת Google Apps for Government לפי הדרישות של חוק FISMA עדיין לא הושלמה.

לטענת גוגל שני השירותים זהים למעשה. "לא הטעינו את בית המשפט או את לקוחותינו", מסר דייוויד מיכלצ'יק, דובר גוגל אנטרפרייז, בתגובה לטענות של מיקרוסופט. "שירות Google Apps זכה באישור FISMA מרשות General Services Administration ביולי 2010. שירות Google Apps for Government הוא מערכת דומה עם אמצעי אבטחה מתוגברים, מעבר לדרישות FISMA. כפי שתוכנן, אנו פועלים בשיתוף עם General Services Administration על מנת לעדכן את התיעוד ולפרט בו את השיפורים הנוספים".

מיקרוסופט הודתה כי למציאות שתי פנים, אך דייוויד הווארד, סגן היועץ המשפטי של מיקרוסופט, תהה בהודעה שפרסם בבלוג "איזה מהפנים הן הנכונות במקרה זה", והוסיף ושאל "האם גוגל באמת טוענת עדיין כי לשירות Google Apps for Government יש אישור FISMA?".

שתי החברות מתחרות על החוזים השמנים והיוקרתיים של המינהל האמריקני. גוגל נחלה ניצחון חשוב בעיריית לוס אנג'לס, אך נתקלה באתגרים שעיכבו את היישום – גם בשל חששות באשר לאבטחה שהעלתה המשטרה בעיר. מיקרוסופט נחלה ניצחונות בעיריית ניו יורק, במדינת מינסוטה ובמקומות נוספים, אך ספגה ביקורת בחודש דצמבר לאחר שבטעות אפשרה לעסקים להוריד נתוני לקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים