בית המשפט לערעורים הותיר על כנה את הפשרה בין צוקרברג לתאומים ווינקלווס

קמרון וטיילר ווינקלווס לפטור אותם מהסכם הפשרה אליו הגיעו עם פייסבוק ב-2008, לאחר שטענו, כי מארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון לאתר של הרשת החברתית ● התאומים עתרו לאחר מכן לבית המשפט המחוזי וביקשו לפטור אותם מהסכם הפשרה, בטענה שהוטעו לגבי שוויין של המניות שקיבלו על פי ההסכם ● הסכסוך הממושך והמתוקשר בין צוקרברג לתאומים ווינקלווס היה הנושא של הסרט "הרשת החברתית"

בית המשפט הפדראלי לערעורים דחה את העתירה של התאומים ווינקלווס לפטור אותם מהסכם הפשרה אליו הגיעו עם פייסבוק (Facebook), לאחר שטענו, כי מארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון לאתר של הרשת החברתית.

קמרון וטיילר ווינקלווס, ואדם נוסף עמו למדו בהרווארד, הגיעו בשנת 2008 להסכם פשרה בפרשה, אך התאומים עתרו לאחר מכן לבית המשפט המחוזי וביקשו לפטור אותם מהסכם הפשרה, בטענה שהוטעו לגבי שוויין של המניות שקיבלו על פי ההסכם.

לטענת התאומים, אמרו להם מנהלי פייסבוק ששווי המניות הוא פי ארבע משוויין האמיתי במועד החתימה על הסכם הפשרה – 8.8 מיליון דולרים. בית המשפט המחוזי אישרר את הסכם הפשרה שהעניק לתאומים ווינקלווס ולדיוויה נרנדרה 20 מיליון דולרים במזומן ומניות בשווי של 45 מיליון דולרים, אך הם ערערו לערכאה התשיעית של בית המשפט האמריקני לערעורים.

ביום ב' הותיר הרכב של שלושה שופטים על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שאישרר את הסכם הפשרה, וציין כי הערכות השווי הנוכחיות של פייסבוק – כ-50 מיליארד דולרים – מוכיחות שהאחים עשו עסק לא רע כשקיבלו את המניות.

"האחים ווינקלווס אינן הראשונים שמנסים להרוויח בהתדיינות משפטית את מה שלא הצליחו להשיג בשוק. אולי הם היו מצליחים בכך בסופו של דבר, אבל הם הסכימו ליישב את הסכסוך וחתמו על הסכם פשרה שקובע כי אין להם טענות נוספות" כתב יו"ר בית הדין, השופט אלכס קוזינסקי, בפסק הדין. "בסיוע צוות של עורכי דין ויועץ פיננסי, נראה שהם השיגו הסכם פשרה לא רע, במיוחד נוכח הפעילות בשוק לאחרונה".

כידוע, הסכסוך הממושך והמתוקשר בין צוקרברג לתאומים ווינקלווס היה הנושא של הסרט "הרשת החברתית" שהיה מועמד השנה לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים