לקראת אביב דינמי

הכנסים שתערוך קבוצת אנשים ומחשבים במהלך האביב והקיץ יעסקו בניהול סיכונים בלשכתו של המנמ"ר, עולמות הפיננסים השונים, מערכות משובצות מחשב ועוד ● אולם, האירוע המרכזי יתקיים בנובמבר, ויציין מלאות 30 שנים לקבוצה

נעילתו של כנס Impact 2011 שעורכת יבמ (IBM) בלאס ווגאס מסמלת את תחילתו של אביב דינמי בעולם ה-IT, לא פחות מעונת החורף. יבמ לקחה בכנס, שמציין 100 שנים להולדתה של החברה, שלושה מושגים מוכרים – BPB, SOA ו-Websphere, ארזה אותם מחדש והפכה אותם לסמלי הדגל של עולם התווכה, שקם לתחייה. שם המשחק הוא הקישוריות.

כל אחד מהמושגים הנ"ל טיפל באופן יוצא מהכלל באפליקציות של הארגון שלו. עם זאת, הם לא הצליחו לחבר ביניהם כדי לתת מענה לשינויים בסביבה שבה הארגון חי. את המשימה הכבדה הו נטלה על עצמה פלטפורמת Websphere, שאמנם נולדה רק לפני ארבע שנים אבל חוללה מהפכה בעולם התווכה – עולם שיבמ די מובילה בו.

כנסי אנשים ומחשבים באביב ובקיץ

ובישראל, מסתיים לו שבוע שהוקדש ברובו להכנות לקראת היציאה לחופשת חול המועד. גם אנחנו ערוכים לקראת עונת האביב של הכנסים, הוועידות והאירועים של אנשים ומחשבים, וגם הם מתקיימים תוך ציון תאריך – 30 שנים להקמת הקבוצה.

עונת האביב תיפתח בכנס משתמשי SAP ISUG, שיתקיים ב-5 במאי. הכנס, שמפגיש בכל שנה את משתמשי סאפ (SAP) לדורותיהם, מגלה שוב, למי שעדיין לא הפנים, את העוצמה הטמונה בארגון משתמשים. גם השנה צפויים המשתתפים לשמוע הרצאות רבות ומרתקות במסלולים שונים ולהיפגש אחד על אחד עם אנשי סאפ בישראל.

כנס חשוב נוסף שמתקיים בחודש מאי הוא Smart Finance, שכשמו כן הוא. הכנס ינסה לקחת אותנו כמה צעדים קדימה ולהראות איך עולמות הבנקאות והביטוח, והמגזר הפיננסי כולו, משתלבים בעידן החדש שבו המשתמש, הלקוח, רוצה לדעת הרבה יותר וכמה שיותר מהיר.

בסוף מאי ייפגשו המנמ"רים לכנס השנתי שהם עורכים בכל שנה בחו"ל. התוכנית המקורית הייתה ביקור במרוקו, אבל המציאות המשתנה במזרח התיכון אילצה לשנות כיוון. הדיונים והמפגשים הבלתי אמצעיים בין הספקים למנמ"רים ייערכו השנה בסיציליה. מרוקו תחכה להם, כך כולם מקווים.

כמה שבועות לאחר מכן ייערך הכנס החצי שנתי של המנמ"רים, שיסגור את מחצית 2011 ויוצגו בו תוכניות העבודה של הארגונים להמשך השנה.

חודש יוני ייפתח בכנס שהפך כבר למסורת – Infosec 2011. הוא יתקיים הפעם במתכונת קצת שונה, ויתמקד בנושא שמדברים עליו השנה הרבה יותר: ניהול סיכונים בלשכתו של המנמ"ר.

אירוע נוסף שיתקיים ביוני מיועד לעולם ישן ו-ותיק, שמהווה תשתית לכל מה שאנחנו יודעים על המילה מיחשוב: מערכות משובצות מחשב – Embeded. בראשונה, יתכנסו על במה אחת ספקים, לקוחות ומומחים מקצועיים, וידברו על החידושים הרבים שקיימים בתחום זה.

ועידה נוספת בנושא אבטחה – מה שמראה שהתחום הזה חוזר להיות קריטי – היא ועידת Backdoor, שתתמקד בתחום הפיתוח לעולם האבטחה.

ביולי, רגע לפני חופשת הקיץ, צפויה להתקיים ועידה שהאקטואליות שלה מתחזקת מיום ליום – ועידת BCP. באירוע ידובר על כיצד מתאוששים בעקבות אסון שמשבית את העבודה בארגון מסיבות שונות: מלחמה, טילים, תקלה מקומית ועוד. אסון הטבע ביפן, המהומות בעולם הערבי, חשיפת היכולת של ארגוני הטרור לשלוח טילים לעבר ישראל מעירים מנמ"רים משנתם. המסר של הוועידה הוא שהגיע הזמן שכולנו נתעורר.

אולם, עם כל הכבוד לאירועים הללו, הם מהווים "פרומו" לאירוע המרכזי של השנה, שייערך ב-11 בנובמבר בפארק הלאומי ברמת גן ויציין 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים. מדובר בהפנינג הגדל ביותר שנערך אי פעם בענף ההיי-טק. הנמרים, הטיגריסים וכל משפחת החיות בפארק כבר מתרגשת. גם אנחנו.

שיהיה לכולכם פסח שמח וכשר.

לרשימת האירועים הקרובים של אנשים ומחשבים, ולהרשמה אליהם – לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים