בנו של מייסד חברת קספרסקי נחטף – ושוחרר

איוואן קספרסקי בן ה-20 נחטף במוסקבה ביום ג' שעבר ● כוחות משטרה גדולים פתחו בחיפושים אחרי החוטפים ולקספרסקי האב הגיעה דרישה לתשלום כופר בסך 3 מיליון יורו, מעט יותר מ-4 מיליון דולרים, בתמורה לשחרורו ● חברת האנטי וירוס מסרה, כי בסופו של דבר החוטפים לא קיבלו כסף, כיוון שהם נעצרו בדרכם לאסוף את הכופר

איוואן קספרסקי, שוחרר על ידי המשטרה הרוסית לאחר שנחטף. איוואן הוא בנו של יוג'ין (יבגני) קספרסקי, מייסד ומנכ"ל ענקית האנטי וירוס הרוסית.

קספרסקי, בן העשרים, נחטף במוסקבה ביום ג' שעבר. כוחות משטרה גדולים פתחו בחיפושים אחרי החוטפים, אולם בתחילה ללא הצלחה. לקספרסקי האב הגיעה דרישה לתשלום כופר בסך 3 מיליון יורו, מעט יותר מ-4 מיליון דולרים, בתמורה לשחרורו.

הבן הוא סטודנט בפקולטה למדעי המתמטיקה ומחשבים באוניברסיטת מוסקבה.הוא נחטף בדרכו לעבודה בחברת InfoWatch, שאימו, נטליה, משמשת כמנכ"לית בה. קספרסקי האב היה בעת החטיפה בלונדון וטס מייד הביתה.

ה-FSB, המשטרה החשאית במוסקבה, כך לפי דיווחי סוכנויות הידיעות הרוסיות, פעלה במהירות. בשיתוף פעולה זריז עם המשטרה הרוסית בעיר, עובדי המו"פ של קספרסקי ואנשי ביון נוספים, הם הצליחו לאכן את הטלפונים הניידים של החוטפים, לשחזר את מסלולם של החוטפים ולהגיע אל מקום המסתור שלהם, בווילה בפרברי העיר. המדובר בחמישה אנשי מאפיה מקומית, בראשות ניקולאי סבלייב, בן 61 ואשתו לודמילה, בנם ניקולא ושני פושעים נוספים. את הרעיון לחטיפה של בן למשפחת עשירים הגה סבלייב כאשר ישב בכלא בתקופה הסובייטית חמש שנים על הונאה, ושמע מפי אסירים אחרים על סיפורי חטיבה שהצליחו.

סבלייב חיפש מישהו מהעשירים ברוסיה, וקספרסקי האב נכלל ברשימה שכזו, ומדורג במקום ה-125, עם הון מוערך של 800 מיליון דולרים. הפושעים שוטטו ברשתות החברתיות ואספו את המידע על אורחות חייו של קספרסקי הבן. זה סייע להם רבות, כיוון שהוא נוטה לפרסם הכל אודות עצמו, לרבות פרטים עליו ועל חברתו, וכתובתו. לאחר פעולות מעקב שארכו כמה חודשים, הם חטפו אותו בשבוע שעבר. בחקירתם סיפרו החוטפים כי הכופר נועד לתשלום חובות של המשפחה לבנקים ולאנשים פרטיים, חוב העומד על 10 מיליוני רובלים.

איוואן מסר כי החוטפים התייחסו אליו בצורה הוגנת, לא היכו אותו והאכילו אותו בצורה סבירה. "אנו כבר 17 שנים בעסק ומעולם לא חווינו פשע כלשהו נגדנו", אמרה אימו של איוואן, נטליה קספרסקי. חברת האנטי וירוס מסרה, כי בסופו של דבר החוטפים לא קיבלו כסף, כיוון שהם נעצרו בדרכם לאסוף את הכופר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים