חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון יבצעו מחקר על רשת הנתונים של פראנס טלקום

"שאלת המחקר שלנו היא: היכן המקום הטוב ביותר למיקום הנתבים כדי לשפר את ביצועיה של הרשת?", אמר פרופ' מיכאל סגל, השותף מטעם האוניברסיטה במיזם ● הוא אמר, כי מיקום הנתבים הוא מרכיב קריטי בשביעות רצון הלקוחות, וכי "נבחן גורמים כגון ביקוש המשתמשים, שימוש היסטורי בשכונות מסוימות, האם היה שימוש רב יותר בבוקר או בערב וכן כל הקשור ברוחב פס"

אוניברסיטת בן גוריון וחברת פראנס טלקום (France Telecom) חתמו בימים אלה על הסכם שבמסגרתו יבוצע באוניברסיטה מחקר ייעודי על רשת הנתונים של החברה, שהינה חברת התקשורת השלישית בגודלה באירופה.

"שאלת המחקר שלנו היא: היכן המקום הטוב ביותר למיקום הנתבים כדי לשפר את ביצועיה של הרשת?", אמר פרופ' מיכאל סגל מהמחלקה להנדסת מערכות תקשורת באוניברסיטה, השותף מטעם האוניברסיטה במיזם. לדבריו, "במסגרת 'תורת המיקום', משתמשים באלגוריתמים מורכבים ובקידוד של מידע סטטיסטי על מנת לקבוע את המיקום האופטימלי". פרופ' סגל הוא אחד מבין חוקרים מעטים בעולם המנסים ליישם את התיאוריה לרשתות תקשורת.

הוא הוסיף, כי מיקום הנתבים הוא מרכיב קריטי בשביעות רצון הלקוחות. "כך, למשל, אם נתב נמצא רחוק מדי מבית הלקוח, עלולים להיות עיכובים בזרימה של קבצי VOD", הסביר. "לעומת זאת, קרוב מדי משמעותו יותר מדי נתבים ועלות גבוהה לחברת התקשורת".

"נבחן במחקר, בין היתר, גורמים כגון ביקוש המשתמשים, שימוש היסטורי בשכונות מסוימות, האם היה שימוש רב יותר בבוקר או בערב וכן כל הקשור ברוחב פס", סיכם.

הסכם זה בא לאחר שפראנס טלקום ואוניברסיטת בן גוריון החלו לשתף פעולה בשנה שעברה. החוזה של "תורת המיקום" הוא הפרויקט הייעודי הראשון פרי הסכם זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים